  • Data: 2009-02-24 17:49:29
    Temat: Re: O strasznych atomach
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Janko Muzykant pisze:

    > Wiem, wtrąciłem ostatnie zdanie przy okazji.
    > To co się rejestruje to wtóre promieniowanie em (niecząsteczkowe). Ale
    > teoretyzuję bardziej, precyzyjnie trzeba by to ustalić analizując rozpad
    > toru kompleksowo (do trwałych izotopów).

    Nie ma co analizowac. Tor sie rozpada emitujac promieniowanie alfa i
    beta w zaleznosci od izotopu i to promieniowanie jest absorbowane przez
    inne atomy pobudzajac je do emisji kwantow swiatla ktore rejestrujesz.
    Takze do matrycy docieraja praktycznie tylko fotony swiatla widzialnego
    i dlatego bym sie nie obawial o jej zywotnosc.
    Zreszta mozesz to eksperymentalnie sprawdzic - wez jakas bardzo cienka
    folie przezroczysta i czarna. Umiesc je pomiedzy obiektywem i matryca.
    Jesli to promieniowanie beta lub gamma to przez czarna i przezroczysta
    folie przejdzie i zarejestrujesz w obu przypadkach podobny obraz. Jesli
    to fotony swiatla widzialnego to przez czarna folie nie przejda, przy
    przezroczystej powinienes cos zarejestrowac.
    Ze wzgledu na alfa ta folia powinna byc jak najciensza inaczej je
    zaabsorbuje.