  • 11. Data: 2009-08-31 08:36:41
    Temat: Re: O oszczędzaniu energii
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    Mateusz Viste pisze:

    > Wentylatory się uruchamiają. Gdy już płyta załapie temperaturę CPU,
    > zwalnia wentylatory.

    W takim razie cieszę się, że tak musi być, że to nie jakaś usterka.

    > Może to po prostu wibracja 50Hz. Często daje odczucie "silniczka". A czy
    > komputer kopie, jak go dotknąć w nieosłoniętych miejscach? Jeśli tak - to
    > po prostu brak uziemienia.

    Uziemnienie jest dobre. Listwa, kontakt z uziemieniem.
    Ta wibrację 50 Hz się wyłącza, czy tak musi być? Co to jest za urządzenie?
    Wiatrak "pod sufitem"?

    --
    animka

  • 12. Data: 2009-08-31 08:38:06
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    GLaF pisze:

    > Najprawdopodobniej dysk twardy rezonuje z obudową.

    Dzięki.

    --
    animka

  • 13. Data: 2009-08-31 09:02:46
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Animka" <animka@to...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

    >Uziemnienie jest dobre. Listwa, kontakt z uziemieniem.
    >Ta wibrację 50 Hz się wyłącza, czy tak musi być? Co to jest za urządzenie?
    >Wiatrak "pod sufitem"?

    Zrób dodatkowe uziemienie - kabelek (co najmniej 1mm2) podłącz z jednej
    strony do obudowy a z drugiej włóż np. do doniczki z kwiatkiem (oczywiście
    do doniczki kabelek odizolowany!)

    --
    marfi

  • 14. Data: 2009-08-31 09:25:11
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    marfi pisze:
> [...]
    > strony do obudowy a z drugiej włóż np. do doniczki z kwiatkiem (oczywiście

    Podłącz do swojej głowy.

    --
    animka

  • 15. Data: 2009-08-31 09:28:37
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Mon, 31 Aug 2009 11:02:46 +0200, marfi napisał(a):

    > Zrób dodatkowe uziemienie - kabelek (co najmniej 1mm2) podłącz z jednej
    > strony do obudowy a z drugiej włóż np. do doniczki z kwiatkiem (oczywiście
    > do doniczki kabelek odizolowany!)

    Zbyt dosłownie interpretujesz słowo "uziemienie" ;)

    --
    GLaF

  • 16. Data: 2009-08-31 09:29:37
    Od: Tomek <...@...z>

    marfi pisze:
    > Użytkownik "Animka" <animka@to...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

    50Hz masz w gniazdku - zasilacz komputera ma tak, że na "masie" potrafi być połowa
    napięcia
    sieciowego - jak go dotkniesz, albo spróbujesz "pogłaskać" to poczujesz takie lekkie
    wibracje. Jak
    uziemienie słabe to będzie czuć mocniej - czasami jak drugą ręką złapiesz za np.
    kaloryfer to
    całkiem mocno.

    > Zrób dodatkowe uziemienie - kabelek (co najmniej 1mm2) podłącz z jednej
    > strony do obudowy a z drugiej włóż np. do doniczki z kwiatkiem
    > (oczywiście do doniczki kabelek odizolowany!)

    Dodaj jeszcze jakieś ";)" bo ktoś gotów uwierzyć...

  • 17. Data: 2009-08-31 09:34:17
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <...@...z> napisał w wiadomości

> [...]
    > całkiem mocno.

    > Dodaj jeszcze jakieś ";)" bo ktoś gotów uwierzyć...

    Niegdyś moja polonistka uwierzyła :)

    --
    marfi

  • 18. Data: 2009-08-31 09:36:38
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > Zrób dodatkowe uziemienie - kabelek (co najmniej 1mm2) podłącz z jednej
    > strony do obudowy a z drugiej włóż np. do doniczki z kwiatkiem (oczywiście
    > do doniczki kabelek odizolowany!)

    Najlepiej paproci lub pelargonii, ostatecznie mogą być flance pomidorów w
    kubeczkach po kefirze :)

    MSPANC

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 19. Data: 2009-08-31 16:25:52
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 Aug 2009 10:36:41 +0200, Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>
    wrote:

    >Uziemnienie jest dobre. Listwa, kontakt z uziemieniem.

    Pewnie masz zerowanie a nie uziemienie. A przy zerowaniu spotkałem się
    ze złym połączeniem, na bolcu było napięcie.

    -> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu

  • 20. Data: 2009-08-31 18:18:16
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    Tomek pisze:

> [...]
    lekkie wibracje. Jak
    > uziemienie słabe to będzie czuć mocniej - czasami jak drugą ręką złapiesz za np.

    Ok, zasilacz komputera jest w gniazdku. Wibruje góra obudowy komputera,
    ale już ktoś napisał, że tak musi być.
    Dzięki.

    --
    animka