  • Data: 2009-02-23 20:18:41
    Temat: Re: O matowce w cyfrowce
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Janko Muzykant pisze:
    > Ciekawe obserwacje spoza głównego wątku - kadry ''na zombi'' są bardziej
    > powtarzalne jeśli chodzi o powierzchnię i o kąt względem poziomu.

    Ależ nigdy nikt nie twierdził, że ostrzenie na zoombie jest niedokładne,
    jest czasochłonne i niewygodne przede wszystkim. Spróbuj test powtórzyć
    na ludziach idących na ulicy - też startując oczywiście od zera, czyli
    włączając opcję, jeżdząc na wybrany punkt i ostrząc. Wtedy wyniki będą
    ciekawsze :)

    Z ciekawości zrobiłem swój test - z musu tylko ostrząc ręcznie i pomyłki
    wychodzą mi takie jak na AF. Specjalnie z 50/1.4, żeby sprawdzić z
    najmniejszą możliwą GO. Przy przedmiotach na 2m pomyłka jest już
    praktycznie zerowa - GO jest tak duża, że trudno nie trafić.

    > W przypadku użycia ''prawdziwej'' matówki (tzn. z klinem czy rastrem)
    > wyniki są zbliżone do dolnego rzędu, ale nie tak dokładne. Skok
    > pierścienia ostrzenia wbrew pozorom nie ma wpływu na dokładność (może
    > być kit, może być jakiś rasowy staroć sprzed 50 lat) - jedynie mamy
    > niekomfort.

    Ależ wszyscy sobie doskonale zdajemy sprawę z tego że na niektórych
    aparatach ostrzenie jest cięższe, na niektórych łatwiejsze. Przykładowo
    jak weźmiesz olka e-510 to tam sobie nie wyobrażam cokolwiek wyostrzyć z
    jego matówką. Z kolei taki nikon d80 mimo lat jest całkiem niezły.
    Wszystko więc "zależy". Wymiana matówki na taką do ręcznego ostrzenia
    czasem naprawdę mocno pomaga :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \