  • Data: 2014-09-11 08:52:25
    Temat: Re: O mały włos...
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-09-11 08:27, ToMasz wrote:

    > wiec czy podjął byś ryzyko dołożenia sobie do drogi
    > hamowania 4 metrów (przez zjechanie nalewy pas) ale kosztem zycia
    > pieszych? Ja nie.

    Myślę, że ty też. I nie byłaby to decyzja - po prostu odruch wciskania
    hebla i omijania przeszkody jest bardzo silny. Najpierw odbijesz (zwykle
    na heblach) potem pomyślisz. Dlatego tak ważny jest ABS - jak już
    zdążysz pomyśleć, to masz czasem jeszcze szanse coś skorygować - na
    zaciśniętych heblach już nie bardzo. Oczywiście są ludzie co zdają sobie
    z tego sprawę i w ostatniej chwili odpuszczą hamulce. Ale jak mówił mój
    instruktor - ty do nich pewnie nie należysz, ty pewnie zresztą też nie.

    Więc ostrożnie z sądami co byś zrobił - najprawdopodobniej wcisnąłbyś
    hebel i odbijał tam gdzie nie widzisz (co nie znaczy że nie ma) zagrożenia.

    A kolo na filmiku na mój gust się nie zagapił, a po prostu wyprzedzał na
    przejściu. W tym wypadku to rzeczywiście hardkor, bo przeciął ciągłą i
    wyprzedzał "pod prąd", ale przerażające jest jak dużo kierowców sądzi,
    że jak są dwa pasy, to żadne wyprzedzanie i można ciąć. Ile razy mnie z
    tyłu strąbili, jak omijałem skręcający autobus hamując prawie do zera.

    Shrek.