-
X-Received: by 2002:a81:5f89:: with SMTP id t131mr29349ywb.2.1549354931324; Tue, 05
Feb 2019 00:22:11 -0800 (PST)
X-Received: by 2002:a81:5f89:: with SMTP id t131mr29349ywb.2.1549354931324; Tue, 05
Feb 2019 00:22:11 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!weretis.net!feeder6.news.weretis.net!feeder.usenetexpress.com!feeder-in1.
iad1.usenetexpress.com!border1.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!v55no13
84899qtk.0!news-out.google.com!h3ni6809qtk.1!nntp.google.com!v55no1384889qtk.0!
postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Tue, 5 Feb 2019 00:22:11 -0800 (PST)
In-Reply-To: <1ah5ur18muxic$.mg3i68z4debm.dlg@40tude.net>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=185.43.138.193;
posting-account=2sVJ3goAAADI7JMBtCuzKj54-2bcrr9B
NNTP-Posting-Host: 185.43.138.193
References: <a...@t...no1>
<1...@g...com>
<c...@g...com>
<o...@l...harvard.local>
<8...@g...com>
<5c508e73$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@g...com>
<5c511d0f$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@g...com>
<5c51f84d$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
<6...@g...com>
<6...@4...net>
<3...@g...com>
<72it1mlj5gu2$.n8lq6x96tysp.dlg@40tude.net>
<8...@g...com>
<9op9bi2m4wn7$.eqpgiratrbi8.dlg@40tude.net>
<8...@g...com>
<5c58218d$0$491$65785112@news.neostrada.pl>
<b...@g...com>
<1ah5ur18muxic$.mg3i68z4debm.dlg@40tude.net>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <7...@g...com>
Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
From: Tomalo <r...@g...com>
Injection-Date: Tue, 05 Feb 2019 08:22:15 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 73
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740752
[ ukryj nagłówki ]> > Nic wielkiego się nie dzieje. Rozkłada się tylko woda - cała energia na to idzie.
Nieco też na ciepło.
>
> Rozklad wody tez jest szkodliwy, jak nie mozna jej dolac.
>
> Ale my sie obawiamy, ze te banieczki gazu uszkadzaja gąbczastą mase
> płyt, o czym chyba kazda instrukcja przestrzega.
>
> http://www.dobreakumulatory.com.pl/content/14-przycz
yny-reklamacji
>
> http://www.yolmar.pl/pl/pomoc_techniczna/co_to_jest_
ciemny.html
Lekkie gazowanie nie jest szkodliwe a akumulator w samochodzie stale gazuje.
Natomiast silne gazowanie jest szkodliwe i rozsadza porowatą masę elektrod.
Należy przez to unikać przeładowywania akumulatora.
Delikatne gazowanie zachodzi zarówno w samochodzie jak i przy używaniu prostownika i
wypisuje się w normalny rytm eksploatacji baterii.
>
> >>>> Producenci samochodow jakos wola 14.4V z tendencja do obnizenia do
> >>>> 13.8 nawet, producenci specjalizowanych ladowarek pisza raczej o
> >>>> 20mA
> >>>> w trickle mode. Ewentualnie ładowaniu cyklicznym.
> >>
> >>>Poczytaj o nowych systemach start-stop i akumulatorach EFB. Obecnie
> >>>14,4 V nie jest już takie oczywiste.
> >>
> >> Bo im wyszlo, ze czeste starty rozladowuja na tyle, ze przy tych 14.0V
> >> akumulator nie nadaza uzupelniac ladunku :-)
> >
> > Ano właśnie! Widzę że dowiedziałeś się :)
>
> Ale to nie jest jakas wiedza tajemna.
> A przy okazju z niej wynika, ze 14V wystarcza, jesli nie trzeba
> zapalac silnika na kazdych swiatlach :-)
Starcza czy nie - wszystko zależy od warunków jazdy i innych czynników.
>
> >> Dodaj jakis inteligentny komputer, ktory po miescie moze utrzymywac
> >> 14.5V, a w trasie zejdzie na 14.0V ...
> >>
> > Nawet ponad 15 V potrafią ładować w samochodach S-S.Jak co 100 m w
> > ruchu miejskim gaśnie silnik, więc nie ma innej możliwości.
>
> Rozgrzany silnik szybko zapala. 200A*1s = 40s*5A.
>
> > Niskie napięcie uniemożliwiłoby odzyskanie ładunku i akumulator padłby po
> > 1 dobie.
>
> W miare rozladowywania akumulator coraz wiekszy prad czerpie nawet z
> 14.5V.
No właśnie. Zaczął płynąć większy prąd, i akumulator zaczął się ładować a tu ciach.
Właśnie dojechałem pod pracę i wyłączyłem silni. Przerwałem ładowanie. Nie dość tego,
że 8 h znowu pociągnę trochę prądu przy rozruchu i pojadę 5 min do domu i znowu się
nie zdąży doładować, mimo iż przez 5 min płynęło prawie 5 A.
Dobrze mówisz. Dobrze!
Następne wpisy z tego wątku
- 05.02.19 09:30 J.F.
- 05.02.19 11:21 J.F.
- 05.02.19 11:43 J.F.
- 05.02.19 15:24 Tomalo
- 05.02.19 16:10 Zenek Kapelinder
- 05.02.19 16:11 Paweł Pawłowicz
- 05.02.19 16:15 Paweł Pawłowicz
- 05.02.19 18:14 J.F.
- 05.02.19 22:27 HF5BS
- 05.02.19 22:29 HF5BS
- 05.02.19 23:43 Zenek Kapelinder
- 06.02.19 07:43 Tomalo
- 06.02.19 07:51 Tomalo
- 06.02.19 08:06 Tomalo
- 06.02.19 10:40 Paweł Pawłowicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-20 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)