eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzieRe: O ładowaniu w samochodzie
  • X-Received: by 2002:a81:5f89:: with SMTP id t131mr29349ywb.2.1549354931324; Tue, 05
    Feb 2019 00:22:11 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a81:5f89:: with SMTP id t131mr29349ywb.2.1549354931324; Tue, 05
    Feb 2019 00:22:11 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!weretis.net!feeder6.news.weretis.net!feeder.usenetexpress.com!feeder-in1.
    iad1.usenetexpress.com!border1.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!v55no13
    84899qtk.0!news-out.google.com!h3ni6809qtk.1!nntp.google.com!v55no1384889qtk.0!
    postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Tue, 5 Feb 2019 00:22:11 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <1ah5ur18muxic$.mg3i68z4debm.dlg@40tude.net>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=185.43.138.193;
    posting-account=2sVJ3goAAADI7JMBtCuzKj54-2bcrr9B
    NNTP-Posting-Host: 185.43.138.193
    References: <a...@t...no1>
    <1...@g...com>
    <c...@g...com>
    <o...@l...harvard.local>
    <8...@g...com>
    <5c508e73$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <5c511d0f$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <5c51f84d$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <6...@4...net>
    <3...@g...com>
    <72it1mlj5gu2$.n8lq6x96tysp.dlg@40tude.net>
    <8...@g...com>
    <9op9bi2m4wn7$.eqpgiratrbi8.dlg@40tude.net>
    <8...@g...com>
    <5c58218d$0$491$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <1ah5ur18muxic$.mg3i68z4debm.dlg@40tude.net>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <7...@g...com>
    Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
    From: Tomalo <r...@g...com>
    Injection-Date: Tue, 05 Feb 2019 08:22:15 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 73
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740752
    [ ukryj nagłówki ]

    > > Nic wielkiego się nie dzieje. Rozkłada się tylko woda - cała energia na to idzie.
    Nieco też na ciepło.
    >
    > Rozklad wody tez jest szkodliwy, jak nie mozna jej dolac.
    >
    > Ale my sie obawiamy, ze te banieczki gazu uszkadzaja gąbczastą mase
    > płyt, o czym chyba kazda instrukcja przestrzega.
    >
    > http://www.dobreakumulatory.com.pl/content/14-przycz
    yny-reklamacji
    >
    > http://www.yolmar.pl/pl/pomoc_techniczna/co_to_jest_
    ciemny.html

    Lekkie gazowanie nie jest szkodliwe a akumulator w samochodzie stale gazuje.
    Natomiast silne gazowanie jest szkodliwe i rozsadza porowatą masę elektrod.
    Należy przez to unikać przeładowywania akumulatora.
    Delikatne gazowanie zachodzi zarówno w samochodzie jak i przy używaniu prostownika i
    wypisuje się w normalny rytm eksploatacji baterii.


    >
    > >>>> Producenci samochodow jakos wola 14.4V z tendencja do obnizenia do
    > >>>> 13.8 nawet, producenci specjalizowanych ladowarek pisza raczej o
    > >>>> 20mA
    > >>>> w trickle mode. Ewentualnie ładowaniu cyklicznym.
    > >>
    > >>>Poczytaj o nowych systemach start-stop i akumulatorach EFB. Obecnie
    > >>>14,4 V nie jest już takie oczywiste.
    > >>
    > >> Bo im wyszlo, ze czeste starty rozladowuja na tyle, ze przy tych 14.0V
    > >> akumulator nie nadaza uzupelniac ladunku :-)
    > >
    > > Ano właśnie! Widzę że dowiedziałeś się :)
    >
    > Ale to nie jest jakas wiedza tajemna.
    > A przy okazju z niej wynika, ze 14V wystarcza, jesli nie trzeba
    > zapalac silnika na kazdych swiatlach :-)

    Starcza czy nie - wszystko zależy od warunków jazdy i innych czynników.

    >
    > >> Dodaj jakis inteligentny komputer, ktory po miescie moze utrzymywac
    > >> 14.5V, a w trasie zejdzie na 14.0V ...
    > >>
    > > Nawet ponad 15 V potrafią ładować w samochodach S-S.Jak co 100 m w
    > > ruchu miejskim gaśnie silnik, więc nie ma innej możliwości.
    >
    > Rozgrzany silnik szybko zapala. 200A*1s = 40s*5A.
    >
    > > Niskie napięcie uniemożliwiłoby odzyskanie ładunku i akumulator padłby po
    > > 1 dobie.
    >
    > W miare rozladowywania akumulator coraz wiekszy prad czerpie nawet z
    > 14.5V.

    No właśnie. Zaczął płynąć większy prąd, i akumulator zaczął się ładować a tu ciach.
    Właśnie dojechałem pod pracę i wyłączyłem silni. Przerwałem ładowanie. Nie dość tego,
    że 8 h znowu pociągnę trochę prądu przy rozruchu i pojadę 5 min do domu i znowu się
    nie zdąży doładować, mimo iż przez 5 min płynęło prawie 5 A.
    Dobrze mówisz. Dobrze!


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: