eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzieRe: O ładowaniu w samochodzie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Date: Thu, 31 Jan 2019 19:53:28 +0100
    Organization: Stowarzyszenie Przeżuwaczy Szmat
    Lines: 33
    Message-ID: <q2vg79$tek$1@node2.news.atman.pl>
    References: <a...@t...no1>
    <0...@g...com>
    <1...@g...com>
    <c...@g...com>
    <o...@l...harvard.local>
    <8...@g...com>
    <5c508e73$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <o...@l...harvard.local>
    <8...@g...com>
    <o...@l...harvard.local>
    <2...@g...com>
    <q2rs64$82d$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <5c51dcf8$0$496$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <6...@g...com>
    <a...@g...com>
    <o...@l...harvard.local>
    <3...@g...com>
    <5c5224aa$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    Reply-To: "HF5BS" <h...@...pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-64-1-114.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1548960809 30164 89.64.1.114 (31 Jan 2019 18:53:29 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 31 Jan 2019 18:53:29 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.7623
    X-Antivirus: Avast (VPS 190131-2, 2019-01-31), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740605
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:5c5224aa$0$510$65785112@news.neostrada.pl...
    > W starym regulatorze do Syreny byly trzy przekazniki/cewki, z czego jedna
    > nawinieta grubym drutem.
    > Wnioskuje, ze prad sprawdzala.
    > Ale po co ? Raczej nie pilnowala pradu ladowania akumulatora.
    > No i to byla pradnica - troche inny uklad potrzebny.

    Wic w działaniu regulatora polegał na tym...
    Można o nim powiedzieć, taki pradziadek PWM.
    A przedstawiało się tak, że przy niskich wartościach, załączane było
    uzwojenie wzbudzenia. Przy średnich odłączane, jakby go nie było. Przy
    wysokich zwierane, aby wzbudzenie odpowiednio osłabić. W trakcie jazdy układ
    był niemal permanentnie w stanie przełączania wzbudzenia, aby średni prąd
    miał właściwą wartość.
    Przynajmniej tak wyczytałem z jakiegoś opisu lat temu kilka-ileś.

    W Syrenach, stosowane były dwa rodzaje prądnic, tradycyjna, z regulatorem
    j.w., dwuszczotkowa, oraz prądnica z trzecią szczotką, która chyba była
    regulowana w "dziedzinie" położenia na wale, tzn, kąt wobec pozostałych
    szczotek. Była kłopotliwsza w obsłudze, mało efektywna przy rozładowanym
    aku.
    Istotną cechą różniącą je było to, że zwykła, to w niej prąd w miarę
    ładowania malał, co było oczywiste. Natomiast w trzyszczotkowej wzrastał,
    nie udało mi się wyczytać, na jakiej zasadzie działał jej regulator.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.
    Kto dogoni psa? Kto dogoni psa?
    Może ty? Może ty? Może jednak ja...?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: