-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.pi.v.chmurka.n
et!not-for-mail
From: q...@t...no1 (Queequeg)
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
Date: Tue, 29 Jan 2019 11:57:43 +0000 (UTC)
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <b...@t...no1>
References: <a...@t...no1>
<q2mvlp$bo3$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
<0...@g...com>
<1...@g...com>
<c...@g...com>
<1...@t...no1>
<6...@g...com>
NNTP-Posting-Host: pi.v.chmurka.net
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Tue, 29 Jan 2019 11:57:43 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="gof";
posting-host="pi.v.chmurka.net:172.24.44.20"; logging-data="11098";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: tin/2.4.2-20171224 ("Lochhead") (UNIX) (Linux/4.4.50-v7+ (armv7l))
Cancel-Lock: sha1:oS7h8QVEpoHu4aqBO5wV6YLUNUk=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740430
[ ukryj nagłówki ]Tomalo <r...@g...com> wrote:
> Jednak producenci pojazdów z systemem start-stop podwyższają, bo jest
> problem z akumulatorami w takich pojazdach przy napięciu 14 V.
Ale tam chyba ogólnie jest bardziej skomplikowany kontroler ładowania niż
prosty regulator z klasycznego alternatora...
> Problem głównie tkwi w ubytkach wody. Granicą gazowania i rekombinacji
> dla elektrolitu przyjęto 14,4 V. Powyżej jest spory ubytek wody i nie da
> się stosować akumulatorów bez korków, tzw. Szczelnych.
No właśnie. I albo ktoś tę wodę doleje, albo gęstość elektrolitu wzrośnie
za bardzo i będzie problem (podobno może dojść do korozji płyt).
> To 14 V jest kompromisem pomiędzy trwałością, żywotnością a stanem
> naładowania. Dla żywotności i zdolności rozruchu i stanu naładowania
> lepiej aby to było wyższe napięcie, natomiast dla bezobslugowosci
> niższe. Ale to nie jedyny aspekt tej sprawy.
Zastanawiam się, czy pełne naładowanie akumulatora (wysycenie elektrolitu
siarką) musi wiązać się z gazowaniem.
Może kontrolery ładowania nie powinny mierzyć napięcia, tylko akumulatory
powinny mieć wbudowane czujniki gęstości elektrolitu...
--
Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika
Następne wpisy z tego wątku
- 29.01.19 13:10 Jacek Maciejewski
- 29.01.19 13:28 Kris
- 29.01.19 14:03 Jacek Maciejewski
- 29.01.19 14:09 Jacek Maciejewski
- 29.01.19 14:19 Kris
- 29.01.19 14:22 Kris
- 29.01.19 14:53 Tomalo
- 29.01.19 15:02 Queequeg
- 29.01.19 15:05 Tomalo
- 29.01.19 15:11 Queequeg
- 29.01.19 15:34 Tomalo
- 29.01.19 15:34 Mateusz Viste
- 29.01.19 15:50 Queequeg
- 29.01.19 16:17 Mateusz Viste
- 29.01.19 17:40 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- zabawa czatem :)
- Modernizacja instalacji elektrycznej w wielkiej płycie
- Co to za dziwne "białe namioty" co stawiają je w różnych dziwnych miejscach?!?
- RF-Harvester
- jest taki kryzys panie
- Francuska elektrownia atomowa zamknięta. Powodem "nieprzewidywalny" rój meduz
- Lutowanie linek szczotek węglowych w silniku odkurzacza
- Lutowalność połączeń
- mini 400 atari
- Manipulator Satel CA-10-KLED -- CLK, DATA, i... dupa
- Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- śrubka masy
- Ciekawostka na dziś lock bity
- [OT] napisy w YT
- Było 83V
Najnowsze wątki
- 2025-08-19 zaiks
- 2025-08-19 UWAGA na scam: diperson_com
- 2025-08-19 UWAGA na scam: diperson_com
- 2025-08-15 Co to za dziwne "białe namioty" co stawiają je w różnych dziwnych miejscach?!?
- 2025-08-11 Francuska elektrownia atomowa zamknięta. Powodem "nieprzewidywalny" rój meduz
- 2025-08-14 bateria 6000mAh
- 2025-08-11 ,,dwie za 25" - Gadająca papuga wsypała gang handlarzy narkotyków
- 2025-08-11 Zhakowano eSIMy! Ale (na razie) się nie martw
- 2025-08-18 ZIELONA ENERGIA ZARZYNA NIEMIECKĄ GOSPODARKĘ. GWIAZDOWSKI KOMENTUJE
- 2025-08-18 Estakada w Chorzowie
- 2025-08-15 otwarcie obwodnicy Lęborka
- 2025-08-14 zjebane małe ronda
- 2025-08-14 JAK NIE SPŁONĄĆ W ELEKTRYKU?
- 2025-08-14 Kostomłoty
- 2025-08-12 Ceny badań technicznych w górę i to już od września - nagłe przyspieszenie Ministerstwa!