eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzieRe: O ładowaniu w samochodzie
  • Data: 2019-01-29 14:53:39
    Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Od: Tomalo <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    >
    > > Problem głównie tkwi w ubytkach wody. Granicą gazowania i rekombinacji
    > > dla elektrolitu przyjęto 14,4 V. Powyżej jest spory ubytek wody i nie da
    > > się stosować akumulatorów bez korków, tzw. Szczelnych.
    >
    > No właśnie. I albo ktoś tę wodę doleje, albo gęstość elektrolitu wzrośnie
    > za bardzo i będzie problem (podobno może dojść do korozji płyt).

    To prawda, nadmierny ubytek wody jest szkodliwy dla akumulatora ale i też zmniejsza
    jego pojemność i zwiększa Rw.

    >
    > > To 14 V jest kompromisem pomiędzy trwałością, żywotnością a stanem
    > > naładowania. Dla żywotności i zdolności rozruchu i stanu naładowania
    > > lepiej aby to było wyższe napięcie, natomiast dla bezobslugowosci
    > > niższe. Ale to nie jedyny aspekt tej sprawy.
    >
    > Zastanawiam się, czy pełne naładowanie akumulatora (wysycenie elektrolitu
    > siarką) musi wiązać się z gazowaniem.

    Tak, gazowanie jest jednym z objawów naładowania.


    >
    > Może kontrolery ładowania nie powinny mierzyć napięcia, tylko akumulatory
    > powinny mieć wbudowane czujniki gęstości elektrolitu...

    No, niektóre mają "magiczne oczko" gdzie widać, czy jest naładowany czy nie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: