eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzieRe: O ładowaniu w samochodzie
  • Data: 2019-01-29 12:57:43
    Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Od: q...@t...no1 (Queequeg) szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Tomalo <r...@g...com> wrote:

    > Jednak producenci pojazdów z systemem start-stop podwyższają, bo jest
    > problem z akumulatorami w takich pojazdach przy napięciu 14 V.

    Ale tam chyba ogólnie jest bardziej skomplikowany kontroler ładowania niż
    prosty regulator z klasycznego alternatora...

    > Problem głównie tkwi w ubytkach wody. Granicą gazowania i rekombinacji
    > dla elektrolitu przyjęto 14,4 V. Powyżej jest spory ubytek wody i nie da
    > się stosować akumulatorów bez korków, tzw. Szczelnych.

    No właśnie. I albo ktoś tę wodę doleje, albo gęstość elektrolitu wzrośnie
    za bardzo i będzie problem (podobno może dojść do korozji płyt).

    > To 14 V jest kompromisem pomiędzy trwałością, żywotnością a stanem
    > naładowania. Dla żywotności i zdolności rozruchu i stanu naładowania
    > lepiej aby to było wyższe napięcie, natomiast dla bezobslugowosci
    > niższe. Ale to nie jedyny aspekt tej sprawy.

    Zastanawiam się, czy pełne naładowanie akumulatora (wysycenie elektrolitu
    siarką) musi wiązać się z gazowaniem.

    Może kontrolery ładowania nie powinny mierzyć napięcia, tylko akumulatory
    powinny mieć wbudowane czujniki gęstości elektrolitu...

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: