eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzieRe: O ładowaniu w samochodzie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.pi.v.chmurka.n
    et!not-for-mail
    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Date: Mon, 28 Jan 2019 18:33:57 +0000 (UTC)
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <f...@t...no1>
    References: <a...@t...no1>
    <1way7esj2r3hi.ltpt9cmdkv4m$.dlg@40tude.net>
    <e...@t...no1>
    <5c4ef239$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@t...no1>
    NNTP-Posting-Host: pi.v.chmurka.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Mon, 28 Jan 2019 18:33:57 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="gof";
    posting-host="pi.v.chmurka.net:172.24.44.20"; logging-data="19055";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: tin/2.4.2-20171224 ("Lochhead") (UNIX) (Linux/4.4.50-v7+ (armv7l))
    Cancel-Lock: sha1:UzkzpS9tKhrkp64UXjD3PmzT7H8=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740388
    [ ukryj nagłówki ]

    Queequeg <q...@t...no1> wrote:

    >>>Wyłączyła się, odłączyłem, poczekałem z 10 minut, zmierzyłem. 12,69
    >>>V.
    >>
    >> To tak w miare przyzwoicie, ale poczekaj jeszcze pare h.
    >
    > Zmierzę wieczorem, to będzie akurat parę h :)

    12,64 V. Jest za to jeszcze ciekawiej, bo podłączyłem aku w samochodzie,
    odpaliłem i zrobiłem kilka pomiarów.

    1. Odczyt z ELM327 jest o kant d... potłuc. ELM pokazywał 13,7 V, miernik
    podłączony do akumulatora 14,2 V. Więc wygląda na to, że podczas tej
    godzinnej jazdy, o której pisałem, to napięcie było jednak ok. 14,2 V.

    2. Pomiar napięcia między obudową silnika a klemą masową pokazał 31,5 mV,
    a po włączeniu świateł (ok. 100 W, liczmy 7 A) skoczył do 48,8 mV. Daje to
    2,5 mom na przewodzie masowym -- IMO bardzo przyzwoicie. Pokazuje też, że
    alternator dawał bez świateł 12 A (i na światłach 19 A) -- akurat na
    grzanie tylnej szyby, zasilanie całości (ECU, radio) i doładowywanie
    naładowanego akumulatora...

    Pytanie jaki jest opór na przewodzie plusowym... ale tego raczej w taką
    pogodę nie sprawdzę (trzeba się kłaść pod samochód, a zimno i pada śnieg).

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: