eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyO korkach i poprawie płynności ruchu.Re: O korkach i poprawie płynności ruchu.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!takemy.news.telefonica.de!telefonica.de!newsfeed.freenet.ag!newsfeed.kamp
    .net!newsfeed.kamp.net!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neos
    trada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neost
    rada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 29 Aug 2014 23:24:07 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: O korkach i poprawie płynności ruchu.
    In-Reply-To: <ltmvq9$lqt$1@node1.news.atman.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1408292314290.3408@quad>
    References: <ltjd3r$74p$1@node2.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1408281114410.2024@quad>
    <ltmvq9$lqt$1@node1.news.atman.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 55
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1409348783 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2376 83.15.167.123:63324
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2542896
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 28 Aug 2014, Shrek wrote:

    > On 2014-08-28 11:22, Gotfryd Smolik news wrote:
    >
    >> A dasz sobie powiedzieć, że tu i ówdzie istnieje odrębny *PRZEPIS* na
    >> tę okazję?
    >
    > A czy ty na wszysko musisz mieć przepis,

    Ja niekoniecznie, ale jak widzisz, WIĘKSZOŚĆ KIEROWCÓW - tak.
    Tak się dziwnie składa, że w tych krajach w których jest przepis,
    "suwak" działa.

    > Nie ma przepisu [...]

    Owszem.
    Ale w opisanych przypadkach, jak widzisz że "tamten" nie wpuszcza,
    to nie jedziesz i tyle. Przy końcu korka przyhamowanie oznacza
    "wylot z synchronizacji", i nawet jeśli Cię ktoś następny chce
    puścić, to musi przyhamować bardziej, niż ten kto "był kolejny"
    (wszak zdążyłeś się zatrzymać) co przyhamowuje cały korek.

    >> Jest potrzebny, bo nawet (spotykany w .pl) "zakaz wyprzedzania" nie
    >> działa, z okazji jazdy kolumny objeżdżający "przeciwnika" w kolumnie
    >> powoła się na fakt, że w kolumnie to nie wyprzedzanie i nic mu nie
    >> zrobisz. W razie czego jesteś winien słuczki.
    >
    > Rozwiniesz? Bo nie rozumiem.

    Zdarza się, że przy przewężeniach jest stosowany znak zakazu
    wyprzedzania. Teoretycznie mógłby zapewnić przygotowanie do
    suwaka - ten z pasa obok nie może Cię wyprzedzić, więc z automatu
    w miejscu znaku działa zakaz "wyjeżdżania przed maskę".
    Problem w tym, że jazda w kolumnie nie jest traktowana jako
    wyprzedzanie. Zakaz daje się "przygotowanie" tylko przy małym
    natężeniu ruchu (a nie w tym problem) i oczywiście nie
    odbiera pierwszeństwa (nie można się powoływać "on nie
    miał prawa mnie wyprzedzać" jesli to "on" ma pierwszeństwo).

    >> Obstawiam, że wprowadzenie jasnego przepisu (i nagłośnienie go,
    >> podobnie jak innych zmian) dość diametralnie zminiłoby zachowanie.
    >
    > Bez jaj. Jak jest znak z "zalecana organizacja ruchu"

    To on nie ma znaczenia tym, czym jedynie kierowcy się przejmują,
    czyli "kto będzie sprawcą w razie kolizji".

    > Osoby nie wpuszczające na
    > suwak albo wpychające się z kończącego 200 metrów wcześniej, to ci co im
    > brakuje wyobraźni, żeby spojrzeć na problem dalej, niż to co widzą przed
    > sobą.

    I dlatego zadziała na nie przepis, a nie zaziała tłumaczenie.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: