-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: O korkach i poprawie płynności ruchu.
Date: Thu, 28 Aug 2014 20:08:12 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 41
Message-ID: <ltnr65$or1$1@node2.news.atman.pl>
References: <ltjd3r$74p$1@node2.news.atman.pl>
<53fee95f$0$2223$65785112@news.neostrada.pl>
<ltmqq2$gcr$1@node1.news.atman.pl> <ltmtvl$dfh$1@mx1.internetia.pl>
<ltmv39$l45$1@node1.news.atman.pl> <ltngcf$ce4$1@mx1.internetia.pl>
<ltnid4$f6c$1@node2.news.atman.pl> <ltnmhv$1bd$1@mx1.internetia.pl>
<ltnlr1$j2b$1@node2.news.atman.pl> <ltno8p$76a$1@mx1.internetia.pl>
<ltnnbt$khh$1@node2.news.atman.pl> <ltnqvu$gbo$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1409249285 25441 83.142.198.226 (28 Aug 2014 18:08:05
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 28 Aug 2014 18:08:05 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
Thunderbird/24.6.0
In-Reply-To: <ltnqvu$gbo$1@mx1.internetia.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2542824
[ ukryj nagłówki ]On 2014-08-28 19:46, John Kołalsky wrote:
>> Obawiam się, że tym torowiskiem przejeżdza w korku znacznie więcej
>> ludzi niż tym wyimaginowanym dodatkowym pasem.
>
> Ale widzisz, że ktoś chciałby się przesiąść czy tak sobie pieprzysz od
> rzeczy ?
Nawet jakby się nie chciał - tramwaj średnio wypełniony (w zasadzie
luźny) to jakieś 100 osób - taki chyba widać na zdjęciu, napchany to
300. załóżmy, że przejeżdza jeden luźny na dwa cykle. czyli 50 osób na
cykl w przypadku luźnego. Statystycznie samochodem jedzie 1.3 osoby.
Myślisz, że na tym zdjęciu jednym pasem przejeżdza 40 samochodów w cyklu?
Załóżmy teraz wypełniony po brzegi tramwaj 1 na cykl - nie trudno sobie
wyobrazić co? Widok normalny np w Alejach Jerozolimskich w DC w
godzinach szczytu. Żeby przejechala taka sama ilość osób samochodami
wypełnionymi przez 1.3 ludzia, musiałoby w cyklu tym pasem przejechać
230 samochodów. I to jest porównanie rzeczywistej granicy przepustowości.
Ale dla sprawiedliwości załóżmy zupełnie nieprawdopodobną sytuację gdzie
w każdym samochodzie jest 5 osób - i tak musiałoby się zmieścic w jednym
cyklu 60 samochodów. Jak to się ma do sytuacji na załączonym obrazku?
Nawet przy nierealnych założeniach dodatkowy pas ma mniejszą
przepustowość niż tramwaje.
Zresztą sam widzisz - "w kierunku do skrzyżowania" jest 6 pasów w tym
dwa bezkolizyjne. I co niby ma dać siódmy?
>> Jak sam zauważyłeś - tylko tramwaj ma gdzie jechać.
>
> Zauważyłem, że tylko tam jest wolne miejsce do zwiększenia
> przepustowości całej drogi.
Do zmniejszenia. Ilość ludzi jaka przejedzie hipotetycznym pasem jest
mniejsza niż ilośc ludzi w tramwajach. I nie jest wolne - jest zajęte.
To że tego nie widzisz w postaci korka nie jest wadą a zaletą tramwai.
Shrek.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.08.14 20:19 Shrek
- 28.08.14 21:37 John Kołalsky
- 28.08.14 21:44 John Kołalsky
- 28.08.14 22:06 Shrek
- 28.08.14 22:55 John Kołalsky
- 29.08.14 06:21 Shrek
- 29.08.14 13:06 John Kołalsky
- 29.08.14 12:44 Feliks54
- 29.08.14 18:30 John Kołalsky
- 29.08.14 23:24 Gotfryd Smolik news
- 30.08.14 03:01 A.L.
- 30.08.14 07:54 Shrek
- 30.08.14 07:56 Shrek
- 30.08.14 11:01 t-1
- 30.08.14 11:21 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A