eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyO korkach i poprawie płynności ruchu.Re: O korkach i poprawie płynności ruchu.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: O korkach i poprawie płynności ruchu.
    Date: Thu, 28 Aug 2014 20:08:12 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 41
    Message-ID: <ltnr65$or1$1@node2.news.atman.pl>
    References: <ltjd3r$74p$1@node2.news.atman.pl>
    <53fee95f$0$2223$65785112@news.neostrada.pl>
    <ltmqq2$gcr$1@node1.news.atman.pl> <ltmtvl$dfh$1@mx1.internetia.pl>
    <ltmv39$l45$1@node1.news.atman.pl> <ltngcf$ce4$1@mx1.internetia.pl>
    <ltnid4$f6c$1@node2.news.atman.pl> <ltnmhv$1bd$1@mx1.internetia.pl>
    <ltnlr1$j2b$1@node2.news.atman.pl> <ltno8p$76a$1@mx1.internetia.pl>
    <ltnnbt$khh$1@node2.news.atman.pl> <ltnqvu$gbo$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1409249285 25441 83.142.198.226 (28 Aug 2014 18:08:05
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 28 Aug 2014 18:08:05 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/24.6.0
    In-Reply-To: <ltnqvu$gbo$1@mx1.internetia.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2542824
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2014-08-28 19:46, John Kołalsky wrote:

    >> Obawiam się, że tym torowiskiem przejeżdza w korku znacznie więcej
    >> ludzi niż tym wyimaginowanym dodatkowym pasem.
    >
    > Ale widzisz, że ktoś chciałby się przesiąść czy tak sobie pieprzysz od
    > rzeczy ?

    Nawet jakby się nie chciał - tramwaj średnio wypełniony (w zasadzie
    luźny) to jakieś 100 osób - taki chyba widać na zdjęciu, napchany to
    300. załóżmy, że przejeżdza jeden luźny na dwa cykle. czyli 50 osób na
    cykl w przypadku luźnego. Statystycznie samochodem jedzie 1.3 osoby.
    Myślisz, że na tym zdjęciu jednym pasem przejeżdza 40 samochodów w cyklu?

    Załóżmy teraz wypełniony po brzegi tramwaj 1 na cykl - nie trudno sobie
    wyobrazić co? Widok normalny np w Alejach Jerozolimskich w DC w
    godzinach szczytu. Żeby przejechala taka sama ilość osób samochodami
    wypełnionymi przez 1.3 ludzia, musiałoby w cyklu tym pasem przejechać
    230 samochodów. I to jest porównanie rzeczywistej granicy przepustowości.

    Ale dla sprawiedliwości załóżmy zupełnie nieprawdopodobną sytuację gdzie
    w każdym samochodzie jest 5 osób - i tak musiałoby się zmieścic w jednym
    cyklu 60 samochodów. Jak to się ma do sytuacji na załączonym obrazku?
    Nawet przy nierealnych założeniach dodatkowy pas ma mniejszą
    przepustowość niż tramwaje.

    Zresztą sam widzisz - "w kierunku do skrzyżowania" jest 6 pasów w tym
    dwa bezkolizyjne. I co niby ma dać siódmy?

    >> Jak sam zauważyłeś - tylko tramwaj ma gdzie jechać.
    >
    > Zauważyłem, że tylko tam jest wolne miejsce do zwiększenia
    > przepustowości całej drogi.

    Do zmniejszenia. Ilość ludzi jaka przejedzie hipotetycznym pasem jest
    mniejsza niż ilośc ludzi w tramwajach. I nie jest wolne - jest zajęte.
    To że tego nie widzisz w postaci korka nie jest wadą a zaletą tramwai.

    Shrek.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: