-
Data: 2014-08-28 20:08:12
Temat: Re: O korkach i poprawie płynności ruchu.
Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2014-08-28 19:46, John Kołalsky wrote:
>> Obawiam się, że tym torowiskiem przejeżdza w korku znacznie więcej
>> ludzi niż tym wyimaginowanym dodatkowym pasem.
>
> Ale widzisz, że ktoś chciałby się przesiąść czy tak sobie pieprzysz od
> rzeczy ?
Nawet jakby się nie chciał - tramwaj średnio wypełniony (w zasadzie
luźny) to jakieś 100 osób - taki chyba widać na zdjęciu, napchany to
300. załóżmy, że przejeżdza jeden luźny na dwa cykle. czyli 50 osób na
cykl w przypadku luźnego. Statystycznie samochodem jedzie 1.3 osoby.
Myślisz, że na tym zdjęciu jednym pasem przejeżdza 40 samochodów w cyklu?
Załóżmy teraz wypełniony po brzegi tramwaj 1 na cykl - nie trudno sobie
wyobrazić co? Widok normalny np w Alejach Jerozolimskich w DC w
godzinach szczytu. Żeby przejechala taka sama ilość osób samochodami
wypełnionymi przez 1.3 ludzia, musiałoby w cyklu tym pasem przejechać
230 samochodów. I to jest porównanie rzeczywistej granicy przepustowości.
Ale dla sprawiedliwości załóżmy zupełnie nieprawdopodobną sytuację gdzie
w każdym samochodzie jest 5 osób - i tak musiałoby się zmieścic w jednym
cyklu 60 samochodów. Jak to się ma do sytuacji na załączonym obrazku?
Nawet przy nierealnych założeniach dodatkowy pas ma mniejszą
przepustowość niż tramwaje.
Zresztą sam widzisz - "w kierunku do skrzyżowania" jest 6 pasów w tym
dwa bezkolizyjne. I co niby ma dać siódmy?
>> Jak sam zauważyłeś - tylko tramwaj ma gdzie jechać.
>
> Zauważyłem, że tylko tam jest wolne miejsce do zwiększenia
> przepustowości całej drogi.
Do zmniejszenia. Ilość ludzi jaka przejedzie hipotetycznym pasem jest
mniejsza niż ilośc ludzi w tramwajach. I nie jest wolne - jest zajęte.
To że tego nie widzisz w postaci korka nie jest wadą a zaletą tramwai.
Shrek.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.08.14 20:19 Shrek
- 28.08.14 21:37 John Kołalsky
- 28.08.14 21:44 John Kołalsky
- 28.08.14 22:06 Shrek
- 28.08.14 22:55 John Kołalsky
- 29.08.14 06:21 Shrek
- 29.08.14 13:06 John Kołalsky
- 29.08.14 12:44 Feliks54
- 29.08.14 18:30 John Kołalsky
- 29.08.14 23:24 Gotfryd Smolik news
- 30.08.14 03:01 A.L.
- 30.08.14 07:54 Shrek
- 30.08.14 07:56 Shrek
- 30.08.14 11:01 t-1
- 30.08.14 11:21 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=