-
Data: 2014-08-28 20:08:12
Temat: Re: O korkach i poprawie płynności ruchu.
Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2014-08-28 19:46, John Kołalsky wrote:
>> Obawiam się, że tym torowiskiem przejeżdza w korku znacznie więcej
>> ludzi niż tym wyimaginowanym dodatkowym pasem.
>
> Ale widzisz, że ktoś chciałby się przesiąść czy tak sobie pieprzysz od
> rzeczy ?
Nawet jakby się nie chciał - tramwaj średnio wypełniony (w zasadzie
luźny) to jakieś 100 osób - taki chyba widać na zdjęciu, napchany to
300. załóżmy, że przejeżdza jeden luźny na dwa cykle. czyli 50 osób na
cykl w przypadku luźnego. Statystycznie samochodem jedzie 1.3 osoby.
Myślisz, że na tym zdjęciu jednym pasem przejeżdza 40 samochodów w cyklu?
Załóżmy teraz wypełniony po brzegi tramwaj 1 na cykl - nie trudno sobie
wyobrazić co? Widok normalny np w Alejach Jerozolimskich w DC w
godzinach szczytu. Żeby przejechala taka sama ilość osób samochodami
wypełnionymi przez 1.3 ludzia, musiałoby w cyklu tym pasem przejechać
230 samochodów. I to jest porównanie rzeczywistej granicy przepustowości.
Ale dla sprawiedliwości załóżmy zupełnie nieprawdopodobną sytuację gdzie
w każdym samochodzie jest 5 osób - i tak musiałoby się zmieścic w jednym
cyklu 60 samochodów. Jak to się ma do sytuacji na załączonym obrazku?
Nawet przy nierealnych założeniach dodatkowy pas ma mniejszą
przepustowość niż tramwaje.
Zresztą sam widzisz - "w kierunku do skrzyżowania" jest 6 pasów w tym
dwa bezkolizyjne. I co niby ma dać siódmy?
>> Jak sam zauważyłeś - tylko tramwaj ma gdzie jechać.
>
> Zauważyłem, że tylko tam jest wolne miejsce do zwiększenia
> przepustowości całej drogi.
Do zmniejszenia. Ilość ludzi jaka przejedzie hipotetycznym pasem jest
mniejsza niż ilośc ludzi w tramwajach. I nie jest wolne - jest zajęte.
To że tego nie widzisz w postaci korka nie jest wadą a zaletą tramwai.
Shrek.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.08.14 20:19 Shrek
- 28.08.14 21:37 John Kołalsky
- 28.08.14 21:44 John Kołalsky
- 28.08.14 22:06 Shrek
- 28.08.14 22:55 John Kołalsky
- 29.08.14 06:21 Shrek
- 29.08.14 13:06 John Kołalsky
- 29.08.14 12:44 Feliks54
- 29.08.14 18:30 John Kołalsky
- 29.08.14 23:24 Gotfryd Smolik news
- 30.08.14 03:01 A.L.
- 30.08.14 07:54 Shrek
- 30.08.14 07:56 Shrek
- 30.08.14 11:01 t-1
- 30.08.14 11:21 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
Najnowsze wątki
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-14 Re: Dlaczego nie było (pełzającego) zamachu stanu? Bo minister Bodnar już "zawiesił" prokuratora Ostrowskiego
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-14 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-14 Olsztyn => Sales Specialist <=