    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: O konkurencji na rynku
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1kg9qyvq4r9rb$.73sgvccl6lag$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1...@4...net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <o3tw2hulxvr6$.1n8908g4ahjf$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <171cbkoxg9ers$.rav4drdjnznb$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <dixrgr45dd9e.11rr35m5gnlnm$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5i7pkcyjqc2.1flhg8ui8hbtx$.dlg@40tude.net>
    Date: Tue, 11 Aug 2015 14:06:13 +0200

    Pan J.F. napisał:

    > A gdzie tam - jak uslyszy, ze tu ludzie zarabiaja po 1$/h to
    > klapki na oczy :-)

    Nic dziwnego, że przy takim wyobrażeniu kapitalisty mogli z nami
    w tym kraju robić co chcieli i jak chcieli. Również kupować fabryki
    po 1$ za metr.

    > Na cale wojewodztwo uslugi swiadczyles :-)

    Na cały kraj, o czym już wspomniałem. Nawet gdzieś pod Wrocławiem
    ktoś chyba miał abonament. Co ja poradzę, że wydanych koncesji było
    sześć, z czego trzy podmioty rozpoczęły świadczenie usług, a wszystkie
    w Warszawie. Założenie było jednak takie, by dzwinić blisko. Województwo,
    czyli strefa 22, to jest blisko.

    > Ale to juz nie na jutro.

    Dlatego napisałem, że pojutrze rano też mnie urządza.

    > A wczesniej trzeba te kanalizacje miec - a to kosztuje ...

    Jeszcze więcej kosztuje niemanie kanalizacji. Niestety.

    > Jakos jednak uroslo do kilkunastu mln.

    Po dwudziestu latach. Na samym początku przyrost był bardo powolny.

    > Ale nie napisales, aby opowiadal opowiadal ze chce wiecej, tylko
    > telefonow sie nie da.
    > Wiecej zaczyna wymagac drozszego sprzetu, i wannabi przedsiebiorca
    > zaczyna sie borykac z brakiem pieniedzy. A znajomi znow tak wiele nie
    > chca placic, a jak placa to wymagaja :-).
    > A potem przychodzi konkurencja ze strony TP czy Dialogu i interes sie
    > konczy :-)

    Taki był chytry plan. Niech entyzjaści robią programy w telewizji, niech
    zakładaja modemiarnie, niech niosą kaganiec oświaty i upowszechniają.
    A jak już to zrobią, to się klientów zgarnie do siebie.

    > Dla mnie istotne, ze 66% wsi internet ma.
    > I to wybralem najwieksze zadupia - tam ani wojta, ani ksiedza ...

    Nie liczą się same wsie, ale wsie z chłopami. Ilu z nich ma dostęp.

    > Hm, dziwne troche. Lacza jak sam piszesz - dobre. Sprzet/router ADSL -
    > zapewne dobry, i tez masz przydzial na stale.
    > Wiec co jest zle ? Co tam Orange overbookowal ?

    Dobre jest łącze ADSL. Czyli to, co łączy mnie z multiplekserem w budynku
    centrali. Wyjście z multipleksera do reszty sieci jest niewystarczające.

    > To postawia drugi BTS.

    Nie mogą być zbyt gęsto. Eter nie jest z gumy.

    > Albo podniosa cene za GB :-)

    I to jest ta koncepcja.

    --
    Jarek