    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: O konkurencji na rynku
    Date: Sat, 8 Aug 2015 12:55:46 +0200

    news:4ktum5zammf5.1r1z7193mac4x.dlg@40tude.net...
    > Monterzy pomylili druciki w czworkach/parach, czy nawet miedzy
    > parami/czworkami ? Ewentualnie fabryka staly skok skretu dala ?

    To były kable parowe, bez czwórek. Poziom przesłuchu był za duży na ulot
    między żyłami, bo elektrycznie za czysto było.
    Zastanawiam się, czy nie było gdzieś nierównomierności pojemności żył wobec
    ziemi, czy innych żył., Mimo w sumie niezbyt dużego dystansu, kilka km,
    pojemności były już jednak takie, że wskazówka miernika przy pomiarze
    wyraźnie skakała, jakby tam dziedział kondensator kilkadziesiąt, a nawet
    kilkaset nano. A to już wystarczało do wyraźnego przesłuchu.

    > Ale panowie - troche lat minelo, dorobiliscie sie komputerow i modemow
    > ... i co - nie dzialaly, czy odporne na przesluchy ? Czy kable zdazyli
    > wymienic ?

    Trudno mi powiedzieć, dość szybko ruch ACMM przejęła E10A po traktach
    cyfrowych PCM30, dla central o numerach 1, 4, 5, 7xxxxx, część 6xxxxxx,
    mojej centrali zostawiając 2xxxxx i 3xxxxx, oraz parę central spoza tej
    numeracji, np. 635xxxx. Umożliwiło to porzerzenie wiązek, co walnie
    przyczyniło się do zmniejszenia natłoków na łączach.
    Ale modemom nie wróżyłem sukcesów przy takich przesłuchach.

    > A to nie bylo jakies zabezpieczenie na rzadowych liniach ?

    Na wszystkich. To standardowe zabezpieczenie w tamtych czasach.

    > Tak czy inaczej - takie kable to przestali klasc w latach 60-tych, czy
    > 50-tych ? Oczywiscie stare trzeba bylo wymienic ... ale po co sprawny
    > kabel zmieniac :-)

    Może koszt utrzymania? Nie wiem, nie robiłem u kablarzy.

    > Ale od 1992 TP zmuszono do instalowania central cyfrowych.
    > Stare smieci poszly na zlom.

    Montowano jeszcze elektromechaniki, choć już mniej procentowo, ale jeszcze
    kilka PC pamiętam, postawiono. Także E10A chyba jeszcze jakiś czas stawiano,
    mimo, że moralnie były już wiekowe.

    > Owszem, to juz po komunie, owszem - to trwalo wiele lat, ale to jednak
    > 23 lata temu :-)

    Może z tymi PC to tam, gdzie miały być tymczasowo? Zamiast sprowadzać
    kontener przy wymianie miejscowej, jak była nieduża, to wystarczyło
    przewoźną PC, buda była wielkości średniego TIRa (kojarzycie kontener przy
    Zespole Szkół Łączności, od tyłu przy warsztatach? To była PC na 800
    numerów, 136xyyy, gdzie x =/= 4 i 8, obsługę robiła Saska Kępa 17xxxx.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205