  • Data: 2015-08-09 11:23:34
    Temat: Re: O konkurencji na rynku
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:m3bnehcl93.fsf@pm.waw.pl...

    > Myślę że to nie było na pętlach abonenckich, bardziej na liniach
    > międzycentralowych np. nośnych.

    W Warszawie nie stosowano nośnych, za krótkie relacje, były natomiast tory
    pupinizowane, stałoprądowe (więc pewnie jakoś rozdzielano składowe, by nie
    nasycić rdzenia w cewkach, albo tak dobierano, żeby składowej stałej sie to
    nie udało, nie wiem). Przykład relacji z torem pupinizowanym - CA Ursus,
    PC1000C. Mieliśmy też wiązkę niepupinizowaną, wyblokowaną, choć gotową do
    ruchu. I także przypadek, że ta pupinizowana bekła. Awaria zapowiadała się
    na dłużej, więc w końcu coś sprawdziłem i puściłem tymczasowo, do naprawy
    kabla na pupinizowanej, wiązkę niepupinizowaną. Sprawność tego była
    niewielka, ok. 50%, gdyż tam zachodziła wymiana R2 i tłumienie było na tyle
    duże, że odbiorniki na centralach (połączenie było zestawiane tranzytowo)
    końcowych, miały za mały poziom, by odebrać. Jednakże alternatywą był
    całkowity brak łączności z CA Ursus (667xxxx i 662xxxx), więc średniawo, ale
    łączność szła. Też było za wiedzą IBN, dyspozytora i kierownika, po
    sprawdzeniu wszystkich wyjść, czy nadają się do zabiegu.

    Nośne były do relacji podwarszawskich z CWZ, Grodzisk 55xxxx (jako
    ciekawostkę podam, że numery w Grodzisku można bylo również osiągnąć po
    wybraniu w relacji Miasto-Miasto Żyrardowa, 827~, a następnie numer,
    55xxxx), a z mojej centrali do CWZ była wiązka kilku łączy, na ktorą
    kierowany był ruch, hmm... przypomnieć sobie niezbyt mogę, czy z mojej też
    coś było po nośnych, chyba tak... A wiązka do CWZ była alternatywą chyba,
    albo przeznaczona do obsługi relacji szczątkowych 500xxx, jak dorwę rozpiskę
    gdzie miałem to odnotowane szczegółowiej, to napiszę.

    > Na tamtym to żaden modem w życiu by nie poszedł, nawet HST ani nawet
    > pewnie superzestrojony FM na 300 bps.

    Kiedyś zrobiłem eksperyment, miałem równolegle telefon i modem. Ubzykałem na
    1200, podniosłem słuchawkę i coś mówiłem, a modem robił swoje, zadziwiająco
    dobrze korygując zakłócenia. Przy większych prędkościach już zrywało.

    > Same pętle lokalne takiej np. PC albo innego S to nie był problem
    > (pomijając deszcze).

    Deszcze o tyle, że zawilgocony kabel potrafił porządnie trzeszczeć, co w
    jasny sposób utrudniało, a nawet uniemożliwiało działanie modemu. Często
    jeszcze nadawał się do rozmowy, gdzie wystarczyło poprosić o powtórzenie i
    wiadomość przeszła, a modem już nie dawał rady. Pętle lokalne, to może i nie
    problem, ale jak na to nałożyły się trzaski z niepewnych styków i złączy, to
    różnie bywało.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205