eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyO co chodzi ze sportowymi silnikami?Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed2
    .atman.pl!newsfeed.atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: ks <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
    Date: Mon, 8 Oct 2018 11:01:39 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 33
    Message-ID: <ppf6du$v3j$1@node1.news.atman.pl>
    References: <pojang$rmr$1@node2.news.atman.pl> <povqe2$20t$1@node1.news.atman.pl>
    <pp0h3r$np3$1@node1.news.atman.pl>
    <y4lsectn5m4z$.sevymonif77d.dlg@40tude.net>
    <pp26da$ahv$1@node1.news.atman.pl>
    <5bb4b063$0$495$65785112@news.neostrada.pl>
    <pp2gsn$mub$1@node2.news.atman.pl>
    <5bb4cbe0$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <pp4glg$h6m$1@node2.news.atman.pl>
    <5bb5ef71$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <pp7dou$7av$1@node2.news.atman.pl>
    <5bb73dc4$0$492$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 94.124.6.200
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1538989310 31859 94.124.6.200 (8 Oct 2018 09:01:50 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 8 Oct 2018 09:01:50 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.9.1
    In-Reply-To: <5bb73dc4$0$492$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Language: pl
    X-Antivirus: Avast (VPS 181007-4, 2018-10-07), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2641109
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018.10.05 o 12:31, J.F. pisze:
    > Użytkownik "ks"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:pp7dou$7av$...@n...news.atman.pl...
    > W dniu 2018.10.04 o 12:45, J.F. pisze:
    >>>> Bo to obrazuje sytuację. Fakt, że współczesne nowoczesne disele w osobówkach
    >>>> mają mniejszy problem ze swoją bezwładnością to widać z danych poniżej, bo
    >>>> osiągi się praktycznie zrównały. W końcu mamy nowoczesne materiały, a nacisk
    >>>> jest na osiągi, a niekoniecznie na długowieczność silnika.
    >>
    >>> Dlugowiecznosc jest nadal ... tzn te 300kkm silnik wytrzymuje.
    >>
    >>> Jacek Marchel tu kiedys podawal stosowny wzor, i mowil, ze na pierwszym biegu
    >>> to i benzynowe silniki ograniczaja dynamike pojazdu.
    >>> Tylko on mial raczej na mysli amerykanskie silniki - duze, ciezkie ... i
    >>> niezbyt mocne.
    >>
    >> moc mala, bo niskie max obroty, ale moment duży miały, np zobacz sobie tu:
    >> https://www.carfolio.com/specifications/models/car/?
    car=164032
    >> 170km, 1950kg, 10.3 do setki, no ale moment ma 434nm...
    >
    > Ale bezwladnosc tego silnika musi byc wieksza niz jakiegos wspolczesnego diesla
    > 2-2.5l
    >
    > Fakt, ze wspolczesnego diesla trzeba rozkrecic do wyzszych obrotow :-)
    >
    > Skrzynie i przelozenia to on tez mial inne, wiec wplyw bezwladnosci tez inny ...
    >
    > J.
    >
    bezwładność zapewne bardzo dawała w kość, ale to chodziło z automatem, co biegi
    zmienia w 2s a nie w 0,1 jak obecnie, więc bezwładność się pewnie dobrze
    uzupełniała z czasem zmiany biegów. A momentem robiło dobre przyspieszenia.
    Teraz wszytko z lepszego materiału, lepiej wyważone, mniejsze, lżejsze i szybsze...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: