-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed2
.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: ks <k...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
Date: Mon, 8 Oct 2018 11:01:39 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 33
Message-ID: <ppf6du$v3j$1@node1.news.atman.pl>
References: <pojang$rmr$1@node2.news.atman.pl> <povqe2$20t$1@node1.news.atman.pl>
<pp0h3r$np3$1@node1.news.atman.pl>
<y4lsectn5m4z$.sevymonif77d.dlg@40tude.net>
<pp26da$ahv$1@node1.news.atman.pl>
<5bb4b063$0$495$65785112@news.neostrada.pl>
<pp2gsn$mub$1@node2.news.atman.pl>
<5bb4cbe0$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<pp4glg$h6m$1@node2.news.atman.pl>
<5bb5ef71$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
<pp7dou$7av$1@node2.news.atman.pl>
<5bb73dc4$0$492$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 94.124.6.200
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1538989310 31859 94.124.6.200 (8 Oct 2018 09:01:50 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 8 Oct 2018 09:01:50 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.9.1
In-Reply-To: <5bb73dc4$0$492$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Language: pl
X-Antivirus: Avast (VPS 181007-4, 2018-10-07), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2641109
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018.10.05 o 12:31, J.F. pisze:
> Użytkownik "ks" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:pp7dou$7av$...@n...news.atman.pl...
> W dniu 2018.10.04 o 12:45, J.F. pisze:
>>>> Bo to obrazuje sytuację. Fakt, że współczesne nowoczesne disele w osobówkach
>>>> mają mniejszy problem ze swoją bezwładnością to widać z danych poniżej, bo
>>>> osiągi się praktycznie zrównały. W końcu mamy nowoczesne materiały, a nacisk
>>>> jest na osiągi, a niekoniecznie na długowieczność silnika.
>>
>>> Dlugowiecznosc jest nadal ... tzn te 300kkm silnik wytrzymuje.
>>
>>> Jacek Marchel tu kiedys podawal stosowny wzor, i mowil, ze na pierwszym biegu
>>> to i benzynowe silniki ograniczaja dynamike pojazdu.
>>> Tylko on mial raczej na mysli amerykanskie silniki - duze, ciezkie ... i
>>> niezbyt mocne.
>>
>> moc mala, bo niskie max obroty, ale moment duży miały, np zobacz sobie tu:
>> https://www.carfolio.com/specifications/models/car/?
car=164032
>> 170km, 1950kg, 10.3 do setki, no ale moment ma 434nm...
>
> Ale bezwladnosc tego silnika musi byc wieksza niz jakiegos wspolczesnego diesla
> 2-2.5l
>
> Fakt, ze wspolczesnego diesla trzeba rozkrecic do wyzszych obrotow :-)
>
> Skrzynie i przelozenia to on tez mial inne, wiec wplyw bezwladnosci tez inny ...
>
> J.
>
bezwładność zapewne bardzo dawała w kość, ale to chodziło z automatem, co biegi
zmienia w 2s a nie w 0,1 jak obecnie, więc bezwładność się pewnie dobrze
uzupełniała z czasem zmiany biegów. A momentem robiło dobre przyspieszenia.
Teraz wszytko z lepszego materiału, lepiej wyważone, mniejsze, lżejsze i szybsze...
Następne wpisy z tego wątku
- 08.10.18 11:20 J.F.
- 08.10.18 11:23 J.F.
- 08.10.18 14:25 LordBluzg(R)
- 08.10.18 21:47 PiteR
- 09.10.18 00:42 LordBluzg(R)
- 09.10.18 09:10 ks
- 09.10.18 19:06 Tomasz Pyra
- 09.10.18 19:55 Tomasz Pyra
- 09.10.18 20:04 Mateusz Viste
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i