eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyO co chodzi ze sportowymi silnikami?Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
  • Data: 2018-10-09 09:10:59
    Temat: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
    Od: ks <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2018.10.08 o 11:23, J.F. pisze:
    > Użytkownik "ks"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:ppf6du$v3j$...@n...news.atman.pl...
    > W dniu 2018.10.05 o 12:31, J.F. pisze:
    >>>> moc mala, bo niskie max obroty, ale moment duży miały, np zobacz sobie tu:
    >>>> https://www.carfolio.com/specifications/models/car/?
    car=164032
    >>>> 170km, 1950kg, 10.3 do setki, no ale moment ma 434nm...
    >>
    >>> Ale bezwladnosc tego silnika musi byc wieksza niz jakiegos wspolczesnego
    >>> diesla 2-2.5l
    >>> Fakt, ze wspolczesnego diesla trzeba rozkrecic do wyzszych obrotow :-)
    >>> Skrzynie i przelozenia to on tez mial inne, wiec wplyw bezwladnosci tez inny ...
    >>
    >> bezwładność zapewne bardzo dawała w kość, ale to chodziło z automatem, co
    >> biegi zmienia w 2s a nie w 0,1 jak obecnie, więc bezwładność się pewnie dobrze
    >> uzupełniała z czasem zmiany biegów. A momentem robiło dobre przyspieszenia.
    >
    > Tak czy inaczej - w praktyce gdzies na pierwszym biegu ta bezwladnosc silnika
    > jest dosc istotna, a na wyzszych coraz mniej.
    >
    > No bo wdepnij gaz na luzie - ile sie silnik bedzie rozpedzal do duzych obrotow -
    > sekunde ?
    >
    > I na moj gust, to przy zmianie biegu na wyzszy silnik odda to co wczesniej
    > zabral ...
    >
    > J.
    >
    rozpędza się szybko, ale moim zdaniem powraca na niskie dużo wolniej, i przez
    ten powrót jest strata czasu w porównaniu do lekkiej konstrukcji silnika.
    Jak osobiście nie ścigam się, więc te bezwładności to żaden problem. Poza tym i
    tak wolę duży silnik benzynowy niż co innego, bo ogólnie jeździ się bardziej
    komfortowo, ma zwykle ładny dźwięk, ma duży moment i zakres obrotów więc jest
    elastyczny i masa auta też jest na plus. A czy czas do 100 jest 8 a nie 5 sekund
    to dla mnie żadna różnica. I tak większość kierowców jedzie jakby pchali auta
    nogami...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: