  • Data: 2013-07-27 15:07:56
    Temat: Re: Nowy laptop bez systemu a Linux
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    > GIMPem...
    >
    > Logika rozwiązań w różnej maści oprogramowaniu open source nie przestaje
    > mnie zadziwiać. GIMPa używać musiałm na szczęście krótko, ale jego interfejs
    > i kompletne oderwanie skrótów klawiaturowych od raczej znanych kanonów
    > skląłem po wielokroć. Logika LibreOffice Writera też mnie zdziwiła. Nie
    > wiem, co palą lub zażywają jego twórcy, ale niech mi ktoś wyjaśni: dlaczego
    > ustawiając tło strony (strony - podkreślam) muszę jednocześnie ustawić
    > marginesy na 0 mm, żeby faktycznie tło zajmowało _cały_ obszar strony?
    Pytanie: Ile procent użytkowników edytora(procesora) tekstu, ma zamiar
    coś napisać i wydrukować w taki sposób aby tło nie było przeźroczyste?
    (białe)? 10 na całym świecie? Jeśli uważasz że to jest błąd, napisz o
    tym do twórców - w następnej wersji poprawią. Jeśli znajdziesz coś
    niewygodnego w ms word - oleją Cię ciepłym moczem.

    > Zestawienie Photoshopa i szarego użytkownika to trochę za daleko idące
    > wnioski. To, że sporo osób Photoshopa piraci i używa niewielkiego fragmentu
    > jego możliwości - takie są fakty. Ale mając do wyboru GIMPa za free i
    > Photoshop Elements nie jestem przekonany, czy na pewno chciałoby mi się
    > szarpać z GIMPem.
    Czemu nie porównujesz gimpa do painta? Adobe elements 11 (strona
    producenta) kosztuje 24.59 usd na miesiąc. Jeśli musisz tyle płacić za
    program, cena komputera i systemu jest drugorzędna. Tak samo możesz
    powiedzieć ze na linuksa niema programów do obsługi komputerów w
    samochodach, samolotach.....

    ale co to jest zastosowanie profesjonalne? Zawodowe? Oczywiście że
    dominuje windows, bo jest popularniejszy i każdy głupi produkując
    cokolwiek co współpracuje z komputerem napisze soft na windowsa. to jest
    profesjonalizm. Profesjonalizm to także wielkie korporacje, które do
    swojego działania wykorzystują komputery. te firmy wybierają linuksa
    jako swój system operacyjny.
    PRoblemem są niedouki informatyczne, które aby pomnożyć cene towaru razy
    ilość sztuk a następnie zrobić sumę, WYMAGAJĄ Exela. Jak robisz w exelu
    takie obliczenia których nie wykona O.O calc - chyle głowę. ale jak już
    Ci przejdzie uczucie dumy, zadaj sobie pytanie które wcześniej padło:
    ile jest takich osób.

    ToMasz

    PS ja już kiedyś dojdzie do tego ze za użytkowanie windowsa będzie
    trzeba płacić abonament roczny, to pogadamy o wadach linuksa