  • Data: 2013-07-27 19:31:08
    Temat: Re: Nowy laptop bez systemu a Linux
    Od: Baranek <b...@h...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 27 Jul 2013 00:28:56 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

    > Dnia Fri, 26 Jul 2013 13:27:06 +0000 (UTC), Edek napisał(a):
    >
    > (ciach...)
    >
    > Nie do końca się z tym zgodzę. Gdzie mogę, to stosuję tego typu rozwiązania
    > - jeżeli się rzeczywiście sprawdzają. Co do różnic między Wordem, a
    > OpenOffice Writerem, Phosothopem (dla szarego użytkownika - seriously?), a
    > GIMPem...
    >
    > Logika rozwiązań w różnej maści oprogramowaniu open source nie przestaje
    > mnie zadziwiać. GIMPa używać musiałm na szczęście krótko, ale jego interfejs
    > i kompletne oderwanie skrótów klawiaturowych od raczej znanych kanonów
> [...]

    Wybacz, ale gadasz dziwne rzeczy. "Kanon" wśród programów graficznych?
    Rozumiem edycję tekstu, ale zabawa z grafiką to w porównaniu z tekstem
    zajęcie sporadyczne. W dodatku bardziej skomplikowane. W przeciwieństwie do
    edytorów tekstu człowiek, który nauczył się uzyskiwać jakieś efekty w
    programie, którego zaczął uzywać, bardzo niechętnie przesiądzie się na coś
    innego, bo zbyt dużo będzie musiał się uczyć, zanim znów uzyska
    zadowalające go efekty. I skróty klawiaturowe tutaj to mały pikuś.
    To, że Ty zmuszałeś się do korzystania z GIMPa, mając jak rozumiem pewną
    praktykę zdobytą z innym programem, nie oznacza, że te rozwiązania są złe.

    > Logika LibreOffice Writera też mnie zdziwiła. Nie
    > wiem, co palą lub zażywają jego twórcy, ale niech mi ktoś wyjaśni: dlaczego
    > ustawiając tło strony (strony - podkreślam) muszę jednocześnie ustawić
    > marginesy na 0 mm, żeby faktycznie tło zajmowało _cały_ obszar strony?

    Mnie zadziwia Twoja logika. Chcesz uzyskać w pełni kolorową stronę, na
    której umieścisz tekst. Czyli coś na kształt ulotki, folderu lub
    zaawansowanego graficzne dzieła. Pomijając juz kwestię, że domowa drukarka
    wymusi na Tobie znacznie większe marginesy, to do tego nie służy edytor
    tekstu! Masz programy graficzne, które pozwolą zrobić ulotkę. Masz też
    narzędzia do DTP, którymi zadziwisz świat cud publikacją. Zaprzęganie do
    tego edytora tekstu i marudzenie, że nie można w nim zrobić materiału ze
    "spadami" to jak mielenie kawy w maszynce do mięsa i marudzenie, że "jakaś
    taka gruba wychodzi..."

    Pozdrawiam

    Baranek