  • Data: 2013-07-28 14:20:23
    Temat: Re: Nowy laptop bez systemu a Linux
    Od: Chocobo <b...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-07-28 14:06, Edek pisze:

    > Czasami tak.

    Bardziej mi chodziło o Twój główny komputer, nazwijmy to domowy. Nie o
    jakieś konkretne pojedyncze zastosowania.

    > Co ma jedno do drugiego? Prawny kruczek.

    No ale to zwolennicy linuxa rzucają tym jako argumentem, nawet tutaj
    było. Windows jest gorszy, bo po zainstalowaniu nic nie można na nim robić.

    > Gdyby Microsoft nie stosował
    > praktyk monopolistycznych nikt by się nie czepiał.

    Powiększanie funkcjonalności to praktyki monopolistyczne? Jak w takim
    razie nazwiesz to, że linux po instalacji 'ma programy do wszystkiego'?

    > Większość ludzi
    > dlatego używa Windows, a nie dlatego, że to jest lepszy system.

    Większość używa, bo ma tu więcej oprogramowania które zna i łatwiej im
    będzie poprosić o pomoc znajomego jakby co. Taka trochę samonapędzająca
    się machina. Ale to imo nie kwestia monopolu. Przecież komputer można
    złożyć samemu, wtedy nie ma z zestawie windowsa. A mimo to ludzie
    wybierają jego, a nie linuxa.

    > są "subtelne" tricki, takie jak "stwórzmy na początek masę problemów,
    > to potem osiołki będą się cieszyły bardziej z cukierkowatego wyglądu
    > desktopu"

    Jaki desktop ma ubuntu?

    > albo "jak po zalogowaniu się trzeba poczekać 5 minut potem
    > już jest generalnie lepiej (i dodajmy w reklamie, że boot trwa 3s)".

    Jak instalujesz Vistę, na Pentium3 z 1gb ram, to może tak być. U mnie
    system jest gotowy w około minutę. Zainstalowanie na takim sprzęcie
    nowego ubuntu z unity i wodotryskami raczej nic nie zmieni.

    Marcin