  • Data: 2013-07-28 13:47:10
    Temat: Re: Nowy laptop bez systemu a Linux
    Od: Chocobo <b...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-07-27 05:41, astro pisze:

    > Linuxa instaluje przecietnie kilka razy w roku, od wielu lat. NIGDY* nie
    > mialem problemow z instalatorem, nigdy sie nie wywalal. Zawsze instalacja
    > przebiegala bez problemow, a system byl w pelni sprawny po tym procesie.

    No to teraz drobne fotostory:
    Dysk ssd 128gb, Zainstalowany na nim Win8. Zostawione 10gb wolnego
    miejsca (nie podzielonego na partycje). Tak na wszelki wypadek, kiedyś
    pewnie znów dam szansę linuxowi. Postanowiłem dać dziś.

    Wkładam pendrive z ubuntu 13.04. Uruchamia się instalator, wybieram
    język, klikam dalej. Wybieram opcję zainstaluj obok Windows 8 (ma się
    pojawić menu wyboru systemu). Mieli dysk, mieli, po chwilę pierwszy zgrzyt:

    http://prntscr.com/1hzf7x
    Ale jak to, przecież było 10gb wolnego, instalator na starcie
    informował, że potrzebuje 5,4 chyba, odfajkowane na zielono...

    No nic, nie będę ryzykował, wracam.
    http://prntscr.com/1hzfgf

    Hmm... Bardzo sprytnie. Instalator sam sobie podzielił tak, że
    praktycznie całą przestrzeń przydzielił na swap. Chyba priorytetem,
    powinno być jednak miejsce na system? Po co komu 8gb swapu, przy 8gb ram?
    No nic, zaraz to zmienimy. Tak... hmm. Ops, wygląda na to, że się nie
    da. Nie można zmienić rozmiaru partycji którą chcemy dopiero utworzyć.
    Bardzo fajne :)

    No nic, wracam do początku, wybieram ostatnią opcję tworzę partycję / i
    /swap. Ale jestem przecież ZU, skąd mam wiedzieć jakie wybrać ile na nie
    przydzielić, i jak sformatować, bo do wyboru jest kilkanaście opcji.
    Robię więc tak jak proponował system chwilę wcześniej, tylko z innymi
    rozmiarami.

    Jest. Idzie. Chyba, bo nie widać, żadnego paska postępu, ani informacji
    o tym co się dzieje, czy coś i co się akurat instaluje. Jedynie jakiś
    odpowiednik windowsowej klepsydry.

    Po kilku minutach (szybko, jestem zaskoczony, chociaż tak naprawdę nie
    wiem co się zainstalowało) informacja, że instalacja zakończona. Fajnie.
    Reset.
    Włącza się Windows 8 :) Halo, nie miało być jakiegoś gruba, czy jakiegoś
    innego managera?

    I jak tu traktować ten system poważnie?

    Marcin