    From: Edek <e...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Nowy laptop bez systemu a Linux
    Date: Sat, 27 Jul 2013 00:57:56 +0000 (UTC)

    Szarym od mżawki świtem Fri, 26 Jul 2013 20:43:29 +0200, Chocobo wyrzucił
    pustą ćwiartkę i oznajmił:

    > A Android? Przecież to linux, a wirusów jak mrówków.

    Android nie jest linuksem, jest systemem na bazie linuksa. Nie spełnia
    standardów linuksa, co najmniej w kwestii systemu uprawnień.

    > Wydaje mi się, że jednak jest. Może w przypadku Worda niekoniecznie, to
    > reszta to co innego. Jeśli chodzi o pomoc w sieci również. Zabawy z
    > photoshopem skończyłem w okolicach wersji 6. I mimo, że na dysku mam
    > teraz GIMPa to po prostu jego interfejs jest dla mnie nieprzyjemny.
    > Lepszego programu do RAWów niż Lightroom też nie znalazłem. Zresztą to
    > nie tylko o to chodzi.

    Kwestia przyzwyczajenia. Mam podobne trudności z programami Windowsowymi,
    a Office doprowadza mnie do rozpaczy jeżeli muszę go używać - tam nic się
    nie da znaleźć w żadnym menu, a ribbon to już kompletna porażka.

    > Linux, to cały czas niszowy system w wersji która powinna być betą. Ani
    > razu nie udało mi się go jeszcze zainstalować za pierwszym razem, a co
    > parę lat próbuję dać mu szansę. Zawsze wyskakują jakieś błędy przy
    > instalacji, raz 10gb partycja okazała się za mała do zainstalowania 4gb
    > danych etc etc. Jak ktoś lubi kombinować i się bawić, to owszem, można.
    > Ale po co?

    Ja wkładam live i działa. Albo klikam install i się instaluje zadając
    ze trzy pytania - jaka klawiatura i takie tam. Jakim cudem udało
    ci się zepsuć coś tak prostego?

    Czas instalacji jest nieporównywalny i umówmy się: Windows
    tuż po instalacji do niczego się nie nadaje. A linuks owszem.

    > Tak. Ale pani w biurze albo tego nie odczyta, albo jej się coś
    > rozjedzie. Do tego ona raczej nie ma wpływu na to co ma zainstalowane.
    > Dla siebie możesz robić w LibreOffice, ale jak to ma iść dalej, to
    > ryzykowne trochę.

    A. Jest ryzykowne, jeżeli trzeba wysłać coś do urzędu. B. Rozjedzie?
    To jakiś żart? W Wordzie wszystko się rozjeżdża.

    --
    Edek