  • 1. Data: 2011-09-27 21:46:09
    Temat: Nowy biurokomp i karta tv - problem.
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    Witam.

    Napotkałem mały problemik, którego nie przewidziałem dobierając flaki
    do nowego biurokompa, otóż karta TV ma wyjście audio analogowe, takie
    jak kiedyś były w napędach CD-ROM, a płyta główna takiego wejścia nie
    posiada. Czy jest jakiś sposób, żeby z tej karty tv usłyszeć dźwięk,
    czy zostaje tylko zmiana na coś bardziej adekwatnego obecnym czasom?

    Karta TV to Leadtek TV2000 XP Expert, niestety dość stara, z czasów,
    kiedy analogowe kabelki audio były normą. Natomiast płyta główna to
    Gigabyte H61M-USB3-B3.

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 2. Data: 2011-09-27 21:52:37
    Temat: Re: Nowy biurokomp i karta tv - problem.
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Karta TV to Leadtek TV2000 XP Expert, niestety dość stara, z czasów,
    > kiedy analogowe kabelki audio były normą. Natomiast płyta główna to

    I nie pomyslales o dodaniu jakiejś najtanszej karty audio na PCI?

  • 3. Data: 2011-09-27 22:33:14
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Tue, 27 Sep 2011 23:46:09 +0200, .Peeter napisał(a):

> [...]
    >
    > Karta TV to Leadtek TV2000 XP Expert, niestety dość stara, z czasów,
    > kiedy analogowe kabelki audio były normą. Natomiast płyta główna to

    Jeśli masz kabelek, który był dostarczony do tej karty, to wyjście audio
    (mini jack) możesz podłączyć do wejścia liniowego karty dźwiękowej.
    --
    GLaF

  • 4. Data: 2011-09-27 22:53:02
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "GLaF" wrote:
    > Jeśli masz kabelek, który był dostarczony do tej karty, to wyjście audio
    > (mini jack) możesz podłączyć do wejścia liniowego karty dźwiękowej.

    Gdyby karta TV takowe wyjście posiadała, to bym tak zrobił i nawet na grupie
    nie pytał, niestety w tej wersji PCB (wyczytałem w instrukcji, że inne
    też były) nie ma wyjścia audio mini jack, jest tylko wewnętrzne 4 pin
    analog, jak pisałem, takie jak kiedyś były w cdromach. Kabelka 4 pin na
    minijacka nie dołączyli.

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 5. Data: 2011-09-27 22:56:07
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-09-27 23:46, .Peeter pisze:
> [...]
    > posiada. Czy jest jakiś sposób, żeby z tej karty tv usłyszeć dźwięk,
    > czy zostaje tylko zmiana na coś bardziej adekwatnego obecnym czasom?
    Jesteś pewny że płyta główna takiego wejścia (cd-in) nie posiada? Jeśli
    naprawdę (dziwne trochę) to żaden problem zrobić przejście z wtyczki
    cdrom-jack które wyprowadzisz na zewnątrz i wsadzisz do line-in
    dzwiękówki na płycie, koszt kilkanaście groszy i 3 luty

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2011-09-27 23:00:50
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "Pszemol" wrote:
    > I nie pomyslales o dodaniu jakiejś najtanszej karty audio na PCI?

    Oczywiście, że pomyślałem, niestety nie widzę czegoś takiego jak
    tania karta audio PCI-E 1x, gdyż oba PCI są zajęte, siedzą w nich
    tuner TV i karta wifi. A widzę, że z tanią kartą audio PCI
    (np. Xonar DG) i kartą wifi na PCI-E (np. Asus PCE-N10) nie zmieszczę
    się w cenie nowego tunera tv, który i tak by trzeba było za jakiś
    czas kupić, po przejściu na telewizję cyfrową...

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 7. Data: 2011-09-27 23:09:09
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "BartekK" wrote:
    > Jesteś pewny że płyta główna takiego wejścia (cd-in) nie posiada?

    Tak, przeskanowałem oczami płytę kilka razy, zanim zauważyłem, że
    nie ma takiego gniazda. Sam się zdziwiłem. Co ciekawe, mój Asus P7P55D
    Deluxe też tego nie posiada, widocznie producenci uznali, że jest
    to obecnie zbędne.

    > Jeśli naprawdę (dziwne trochę) to żaden problem zrobić przejście
    > z wtyczki cdrom-jack które wyprowadzisz na zewnątrz i wsadzisz
    > do line-in dzwiękówki na płycie, koszt kilkanaście groszy i 3 luty

    Też mi się wydaje, że to możliwe, jednak moje umiejętności w lutowaniu
    są przyzerowe, nie posiadam też sprzętu do tego. Ale kupiłbym taki
    kabel, gdyby gdzieś były... :-)

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 8. Data: 2011-09-27 23:10:17
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Wed, 28 Sep 2011 00:53:02 +0200, .Peeter napisał(a):

> [...]
    > też były) nie ma wyjścia audio mini jack, jest tylko wewnętrzne 4 pin
    > analog, jak pisałem, takie jak kiedyś były w cdromach. Kabelka 4 pin na

    Chodziło mi o kabelek taki jak w czerwonej otoczce na obrazku:
    http://w404.wrzuta.pl/obraz/2PKun4LAVNK/tv2000_xp_ex
    pert
    powinien być dołączony do karty.
    --
    GLaF

  • 9. Data: 2011-09-27 23:21:15
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "GLaF" wrote:
    > Chodziło mi o kabelek taki jak w czerwonej otoczce na obrazku:
    > http://w404.wrzuta.pl/obraz/2PKun4LAVNK/tv2000_xp_ex
    pert
    > powinien być dołączony do karty.

    To jest nowsza wersja tego tunera. Ja mam dokładnie taki:
    http://tinyurl.com/62tcm7p

    Nawet na forum cdrinfo jest temat o identycznym problemie, jak mój,
    skończył się zmianą tunera tv, co mi się akurat średnio uśmiecha,
    a rodzicielka mnie zabije, jak się dowie, że musi wydać kasę. :D

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 10. Data: 2011-09-27 23:33:00
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    ".Peeter" wrote:
    > Też mi się wydaje, że to możliwe, jednak moje umiejętności w lutowaniu
    > są przyzerowe, nie posiadam też sprzętu do tego. Ale kupiłbym taki
    > kabel, gdyby gdzieś były... :-)

    Załatwiłem lutownicę, szybkie rozeznanie i mam, podobno nawet
    działa. Umiejętności nadal przyzerowe, ale 3 piny we wtyczce
    to prostota jak konstrukcja cepa, powinienem dać radę. Jutro
    kupię wtyczkę i zrobię kabel. :-)

    Lepiej spróbować, niż wydać kasę na nowy tuner, nawet jeśli obecny
    jest marnej jakości.

    Thx za pomysł, tym bardziej, że to chyba jedyne niskogotówkowe
    rozwiązanie problemu. :-)

    Pozdrawiam
    .Peeter