  • 81. Data: 2010-12-29 08:17:22
    Temat: Re: Nowy bat na kierowców? ;-)
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> napisał w wiadomości
    news:ifd605$lm3$1@news.net.icm.edu.pl...

    > Użytkownik "Artur(m)" <m...@i...pl>

    > Co tu wymyślać ? Inny sposób "trzymania za mordę" ?

    > A nie jest ?

    > Typowe

    Widzę że czytać umiesz, ale z rozumieniem krucho.
    (Podobno 20% Polaków przeczytało 1 książkę w roku
    a połowa z tego ją rozumie).
    Moja rada przeczytaj jeszcze raz.

    Artur(m)

  • 82. Data: 2010-12-29 09:02:19
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-12-29 08:07, Artur(m) pisze:
    > To nie płakać, że oszukują, tylko napisać do; posła, gazety, TV, policji,
    > św Mikołaja,...,
    > że ograniczenia nie mają podstaw.
    > Mnie się nie chce, i jadę 30, 40, 50 km/h, nawet w lesie.
    > Jeżeli jadę szybciej i mnie "radar złapie" - płacę i nie narzekam,
    > że gminy (policja) to bydło, złodzieje,...,
    > tylko myślę sobie - "debilu nie widziałeś znaku to płać"

    Ja jezdze powoli praktycznie nie zdaza mi sie przekraczas dopuszczalnych
    predkosci, ostatni mandat dostalem z 5 lat wstecz.

    I to co mowisz ma sens: widzisz znak to jedz tak jak na znaku. Tylko, ze
    ja widze niestety rowniez to co jest obok znaku, cale otoczenie. A tam
    czesto nie ma nic co uzasdnialoby istnienie owego tworu. Poza dogodnym
    miejscem na fotoradar.
    Zauwaz, ze w polsce (40) nie oznacza jakiegos straszliwego
    niebezpieczenstwa czychajacego na kierowce. Oznacza.... wlasciwie nic
    nie oznacza, znak zostal zdewaluowany, jego wartosc merytoryczna to zero.

    Tak samo demoralizujaca jest zapowiedz, ze nie bedzie sie karac za +10.
    To idiotyzm. Ograniczenia nalezy zweryfikowac (byly szumne zapowiedzi,
    wyszlo jak zwykle), 80-90% zlikwidowac, a nastepnie surowo karac za
    najdrobniejsze przekroczenie. Tym sposobem jest szansa, ze za 10 lat
    bedzie w miare normalnie.
    Tymczasem mamy prawie co tydzien jakiegos newsa z cyklu "kolejny bat na
    kierowcow".
    Wezmy rowerzystow i motocyklistow: nikt im nie kaze jezdzic w
    kamizelkach odblaskowych, a mimo wszystko powoli rosnaca swiadomosc kaze
    im to robic z wlasnej, nieprzymuszonej woli.
    Edukacja, edukacja, edukacja. Tylko to przyniesie skutki.

    Tak samo z piciem. Rozmawialem z bardzo wysokim oficerem wojewodzkiej
    drogowki (nota bene przy piwku, miasta nie zdradze), ze pijanstwo nie
    jest obecnie problemem, az takim, jaki chce nam sie wmowic. Jakby
    zezwolic rowerzyscie na jazde po 2 piwkach, spokojnie, po chodniku, to
    sie okaze, ze 1/4 "pijakow" gdzies automagicznie zniknela. Podwyzszenie
    limitu z 0.2 na 0.3 natychmiast likwiduje kolejne 25% "wczorajszych" i
    "piwko_do_obiadu".
    Przyjac nalezy, ze 10% jest konstansem, nie do zlikwidowania pomimo
    zaprzegniecia nieograniczonych srodkow.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 83. Data: 2010-12-29 10:03:33
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Dec 2010 09:02:19 +0100, MarcinJM wrote:
    >Ja jezdze powoli praktycznie nie zdaza mi sie przekraczas dopuszczalnych
    >predkosci, ostatni mandat dostalem z 5 lat wstecz.

    A ja nie patrze jakie sa ograniczenia, jade ile mi sie podoba, i przez
    ostatnie 5 lat tez jeden mandat zaplacilem :-)

    FR i kontroli jest malo, troche szczescia, troche ludzie pomoga,
    czasem CB biore i taka srednia wychodzi.

    >Tak samo z piciem. Rozmawialem z bardzo wysokim oficerem wojewodzkiej
    >drogowki (nota bene przy piwku, miasta nie zdradze), ze pijanstwo nie
    >jest obecnie problemem, az takim, jaki chce nam sie wmowic. Jakby

    Nie jest. Pijani kierowcy samochodow powoduja cos 5% wypadkow.
    Zlikwidujesz wszystkich pijakow a 4 tysiace ofiar smiertelnych
    zostanie.

    >zezwolic rowerzyscie na jazde po 2 piwkach, spokojnie, po chodniku, to
    >sie okaze, ze 1/4 "pijakow" gdzies automagicznie zniknela.

    W ogole polowa "pijanych kierowcow" to rowerzysci.

    >Podwyzszenie
    >limitu z 0.2 na 0.3 natychmiast likwiduje kolejne 25% "wczorajszych" i
    >"piwko_do_obiadu".

    To sie chyba myli, bo jak pamietam to cos 85% pijanych zostalo
    skazanych za ponad 0.5%. U nas jak juz sie pije to duzo.

    J.

  • 84. Data: 2010-12-29 10:17:01
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Dec 2010 01:41:52 +0100, Adam Płaszczyca wrote:

    >Czasem, ale nei w przypadku wykroczenia.

    Oj, musisz sie chyba doksztalcic.

    J.

  • 85. Data: 2010-12-29 10:17:49
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-12-29 10:03, J.F. pisze:

    > A ja nie patrze jakie sa ograniczenia, jade ile mi sie podoba, i przez
    > ostatnie 5 lat tez jeden mandat zaplacilem :-)

    Ale ja tez nie patrze na ograniczenia. Jade tak, zeby mi bylo komfortowo
    a innym bezpiecznie, bez napinania sie. Srednia nie klamie.

    > To sie chyba myli, bo jak pamietam to cos 85% pijanych zostalo
    > skazanych za ponad 0.5%. U nas jak juz sie pije to duzo.

    Tego nie wiem, nie chce mi sie wnikac. Nie sadze, zeby mial powod
    naginac fakty, bo i po co?
    Zreszta przyznal, ze niepodawanie przez media ilosci zatrzymanych
    nietrzezwych i "nietrzezwych" bez podania sumarycznej ilosci kontroli to
    ogromne naduzycie. Podawal mi te proporcje, ale nie pamietam.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 86. Data: 2010-12-29 10:45:15
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Cicho bo sam masz braki. Przepustowosc w takiej sutuacji zalezy tez od
    > odstepu miedzy samochodami - a ten przy 100km/h z reguly jest wiekszy
    > niz przy 30.

    Uwierz, gdyby było szybciej jechać w tym wyjazdowym korku 30km/h to by się
    tak jeździło

  • 87. Data: 2010-12-29 10:45:38
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    +

    > Bo tak prawo stanowi. Dostanie wezwanie do wskazania kierującego a jak

    > nie wskaże to sąd zapewne zasądzi grzywnę za niewskazanie.

    > \SK

    > --

    > "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang

    > --

    > http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

    Teraz moze i nie dostanie. Ale uzyles czasu przyszlego. Wiesz co bedzie za pol
    roku? Ja nie wiem co bedzie jutro, bo jutra jeszcze nie ma. Pojutrze moze byc po
    wojnie atomowej. Udowodnij ze za miesiac nie wejdzie prawo stanowiace ze za
    wykroczenia karany bedzie wlasciciel. Prace o Skynecie byly na takim rozwiazaniu
    oparte. Brak punktow przy zarejestrowaniu wykroczenia przez system, wysokie
    mandaty i brak obowiazku wskazania kierujacego. Na razie utknelo ale poprawia bo
    za duza kasa jest utopiona. Na razie wprowadzaja Skynet bocznymi drzwiami na
    starych zasadach i w ograniczonym zakresie. Jak dobrze wyjdzie testowanie na
    zywym organizmie to wlacza go w wersji docelowej. Zabronisz im?

  • 88. Data: 2010-12-29 11:15:07
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Dec 2010 10:45:15 +0100, niusy.pl wrote:
    >Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Uwierz, gdyby było szybciej jechać w tym wyjazdowym korku 30km/h to by się
    >tak jeździło

    Przyczyna jakas zapewne byla. Moze swiatla, moze remont na jednym
    pasie, moze plug odsniezajacy. Moze rowerzysta.

    Kierowca samochodu sam z siebie 30 km/h nie pojedzie.

    J.

  • 89. Data: 2010-12-29 11:36:59
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Dec 2010 10:17:49 +0100, MarcinJM wrote:

    >Ale ja tez nie patrze na ograniczenia. Jade tak, zeby mi bylo komfortowo
    >a innym bezpiecznie, bez napinania sie. Srednia nie klamie.

    Srednia nie klamie. Wychodzi 75, ale to nie dlatego ze jak wolno 90 to
    tyle jade :-)

    >Tego nie wiem, nie chce mi sie wnikac. Nie sadze, zeby mial powod
    >naginac fakty, bo i po co?

    Moze mowil co mu sie wydaje, a nie spojrzal w statystyski, a moze z
    innego roku.

    Oficjalny policyjny raport za rok 2008 i 2009
    Art. 87 § 1 KW 16869 19143
    Art. 87 § 2 KW 8058 8735
    Art. 178a § 1 KK 80115 83524
    Art. 178a § 2 KK 63570 61922

    Par.1 dotyczy pojazdow mechanicznych a par 2 "inny pojazd".
    Z KW skazuje sie tych 0.2-0.5 promila, z KK tych powyzej 0.5.

    jak widac - 83 tysiace zostanie. Watpie zeby wsrod tych 19 tys wszyscy
    byli po jednym piwie i mieli ponizej 0.3 promila. Wiec raczej 10%.

    >Zreszta przyznal, ze niepodawanie przez media ilosci zatrzymanych
    >nietrzezwych i "nietrzezwych" bez podania sumarycznej ilosci kontroli to
    >ogromne naduzycie. Podawal mi te proporcje, ale nie pamietam.

    Owszem. Taka mala nagonka spoleczna.
    Z drugiej strony - pijani kierowcy bez rowerzystow spowodowali 2800
    wypadkow. Okolo 5% .. naprawde co dwudziesty kierowca jezdzi
    nietrzezwy ?
    A kontrole zaliczam .. raz na dwa lata ? to ile ich jest - 8 mln
    rocznie ? 100 tys nietrzezwych to 1:80. Wypadkowi ci pijacy ..

    Ale duzo bezpieczniej bez nich nie bedzie :-)

    J.

  • 90. Data: 2010-12-29 12:27:59
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-12-29 11:36, J.F. pisze:
    > Ale duzo bezpieczniej bez nich nie bedzie :-)

    Walka z "pijakami" i "piratami" przynosi realny, niebagatelny dochod.
    Inne formy zwiekszania bezpieczenstwa sa kosztogenne.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl