eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowy bat na kierowców? ;-)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 229

  • 71. Data: 2010-12-28 22:56:43
    Temat: Re: Nowy bat na kierowców? ;-)
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 28 Gru, 22:44, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:
    Gdyby tak nie by o, ka dy korek, kt ry by powsta
    > > natychmiast r s by w niesko czono .
    >
    > I tak w asnie dzieje si na autostradzie, gdy trafia si zw enie.
    > Tirmani nazywaj to z niemiecka "szta ".

    tylko w tym wypadku (zwezenie) poruwnujesz przepustowosc 2 pasow
    ~100km/h do jednego ~30km/h...

    "Teorie" mozna potestowac np. tu: http://www.prawko-kwartnik.info/kalku/zator.html

    WS


  • 72. Data: 2010-12-28 23:13:48
    Temat: Re: Nowy bat na kierowców? ;-)
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>


    Użytkownik "masti" <g...@t...hell>

    >> Dnia Tue, 28 Dec 2010 12:46:55 +0100, Sebastian Kaliszewski napisał(a):
    >>
    >>> Bo tak prawo stanowi. Dostanie wezwanie do wskazania kierującego a jak
    >>> nie wskaże to sąd zapewne zasądzi grzywnę za niewskazanie.
    >>
    >> Jesli dostanie wezwanie do wskazania kierującego (co zresztą robi wiele
    >> straszszy wiejskich) i nie wskaże, to mu moga skoczyć.
    >
    >
    > mnie wezwali bym wskazał *sprawcę* :)

    W roli świadka ?


  • 73. Data: 2010-12-28 23:56:32
    Temat: Re: Nowy bat na kierowców? ;-)
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Dec 2010 22:01:32 +0100, niusy.pl wrote:
    >Ty puknij się w głowę. Korek może jechać równie dobrze z prędkością 30km/h
    >jak i 100km/h. Trzeba mieć braki z podstawówki by wmawiać sobie, że w
    >pierwszym przypadku więcej pojazdów przejedzie niż w drugim.

    Cicho bo sam masz braki. Przepustowosc w takiej sutuacji zalezy tez od
    odstepu miedzy samochodami - a ten przy 100km/h z reguly jest wiekszy
    niz przy 30.

    >Takie korki
    >możesz spotkać na wyjazdówkach z Wawy np. W piątek będzie 100km/h a jak się
    >stukną i zajmą dwa pasy w najlepszym przypadku będzie 30km/h.

    Ale nie porownuj sytuacji gdy sie ilosc pasow zmniejsza.

    J.



  • 74. Data: 2010-12-29 00:16:05
    Temat: Re: Nowy bat na kierowców? ;-)
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> wrote in message
    news:ifd5be$k67$1@news.net.icm.edu.pl...
    > Pierdoły Ci wciśnięto i tyle. Sens ruchu samochodowego jest taki by
    > maksymalnie szybko przemieszczać się. Ograniczając prędkość
    > powoduje się zwykłe korki. Zamiast samochodu co 100 metrów
    > masz samochód co 10.

    Ciężko się będzie nam dogadać bo ewidentnie nie byłeś nigdy
    w Chicago i nie wiesz co to jest Lake Shore Drive... i jak pusta,
    przestronna i bezkolizyjna jest ta szosa poza godzinami szczytu.

    > Ale prędkości nie ustala ogół mieszkańców tylko wybrane jednostki, które
    > chcą się wykazać czymkolwiek. Podpinają się pod walkę z piratami itp a
    > głupi ludzie dają się w to robić.

    Ale jeśli większość ludzi będzie niezadowolona z tych ograniczeń
    prędkości (teraz ludziom zwisa, bo kazdy myśli że jemu się uda)
    to te wybrane jednostki będą chciały się przypodobać ogółowi
    głosujących na nich aby być wybrani na następną kadencję...

    >>> Te systemy w ogóle nie są po to by coś poprawiać w temacie
    >>> bezpieczeństwa na drogach tylko by władzę sprawować a głupi ludzie
    >>> racjonalne uzasadnienia produkują do tego.
    >>
    >> Skąd ten pesymizm u Ciebie i brak wiary w swoją siłę? :-)
    >
    > ???

    No wycieka z Twoich postów brak wiary w możliwość jakiegokolwiek
    wpływu na sytuację która Ciebie otacza... Skąd taka pasywna pozycja?


  • 75. Data: 2010-12-29 00:18:30
    Temat: Re: Nowy bat na kierowców? ;-)
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "WS" <L...@c...pl> wrote in message
    news:7e5bc295-ef11-48f8-8ba3-a6e029f16357@d8g2000yqf
    .googlegroups.com...
    > On 28 Gru, 18:04, "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> wrote:
    >> Sens ruchu samochodowego jest taki by
    >> maksymalnie szybko przemieszcza si .
    > Tez tak uwazam ;) ale nie zawsze sie da...
    >
    >>Ograniczaj c pr dko powoduje si
    >> zwyk e korki. Zamiast samochodu co 100 metr w masz samoch d co 10.
    >
    > Tu juz tylko Ci sie "wydaje"...
    > Przepustowosc drogi jest najwieksza przy predkosciach rzedu
    > trzydziesci kilka na godzine...

    Co to za brednie? 30 na godzine na 4 pasowej drodze bez skrzyzowan
    i przejsc dla pieszych? Nie wyspales sie?

    > Wezmy np. ten Twoj przyklad
    > niech beda odstepy 100m przy predkosci 100km/h i 10m przy 40km
    >
    > przyjmijmy srednia dlugosc samochodu ~5m
    >
    > 100km/h = 27.78m/s, czas przejazdu 105m wynosi 3.78s , czyli na
    > godzine przejedzie 952 samochodow
    >
    > 40km/h = 11.11m/s, czas przejazdu 15m wynosi 1.35s, czyli 2666
    > samochodow/godzine

    Kto robi odstepy 100m od samochodu podczas gdy wszyscy
    jada 100km/h? Próba zrobienia takiego odstepu konczy sie tym,
    ze Ci piec samochodów wjedzie w taki odstep i masz znowu te
    2-3 dlugosci samochodu :-)


  • 76. Data: 2010-12-29 00:30:57
    Temat: Re: Nowy bat na kierowców? ;-)
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-12-28 09:11, Artur(m) pisze:

    >> Wtedy nagle przestaną się opłacać gminne biznesy fotoradarowe.
    >
    > Jak dziecko we mgle (smoleńskiej). Nic nie rozumiem
    > Pewna gmina ustanawia sobie tylko znane prawo
    > i nicniewiedzących kierowców niezwykle brutalnie prześladuje
    > przy pomocy wyrafinowanych sprzętów.
    > Czyż tak?

    Dość podobnie to wygląda.

    Są gminy gdzie z fotoradarów pochodzi bardzo istotna część ich budżetu
    (u rekordzistów ponoć to połowa budżetu). Gmina więc żeby nie
    zbankrutować musi dbać o to żeby kierowcy przekraczali prędkość.

    To zachęca do pewnych rozwiązań drogowych które wpływy z fotoradarów
    zwiększają.

    Warto więc żeby teren zabudowany zaczynał i kończył się gdzieś w lesie,
    albo szczerym polu, kilometry od pierwszych zabudowań.
    Oczywiście znak jest, zgodny z rozporządzeniem i należy tam jechać
    grzecznie 50km/h od znaku do znaku, jednak ponieważ duża część kierowców
    tego nie robi, to ustawiony tam w polu fotoradar przyniesie duże zyski.
    Warto zwrócić uwagę że fotoradar _lepiej_ postawić tam w polu, a nie w
    środku wsi, między budynkami, bo na wlocie/wylocie zarobi więcej,
    ponieważ część kierowców między zabudowaniami zwolni do 50km/h i nie
    zapłaci.
    W razie gdyby gmina planowała jakieś większe inwestycje, warto jeszcze
    prędkość ograniczyć - np. do 40 albo nawet 30km/h.

    I w taki oto sposób instytucja która powinna dbać o bezpieczeństwo i
    przestrzeganie prawa, staje z przeciwnej strony i zaczyna dbać wręcz o
    nieprzestrzeganie tego prawa.



  • 77. Data: 2010-12-29 00:41:42
    Temat: Re: Nowy bat na kierowców? ;-)
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-12-28 10:14, WS pisze:
    > On 28 Gru, 09:58, jerzu<t...@p...onet.pl> wrote:
    >>
    >> Wczoraj podawali w TV: ponad 80% wypadk w miertelnych ma miejsce na
    >> drogach jednojezdniowych, na autostradach 0,3%, na drogach
    >> ekspresowych 0,6%.
    >
    > a reszta (19.1%) to dwujezdniowe nie ekspresowe i nie autostrady?
    >
    > WS
    >
    > PS. takie zestawienie nie ma wiekszego sensu - jesli juz to ilosc
    > wypadkow na km drogi, ilosc wyp. na 1000 samoch. na danej kategorii
    > drogi byloby lepsze
    >
    > mamy wg wiki autostrad ~900km, drog ekspresowych 600km ;)
    > powiatowych 127000, gminnych 260000 wiec statystyka musi byc taka jak
    > podales...

    Ilość kilometrów ma średnie znaczenie.
    Założę się że najwięcej to mamy dróg gruntowych, co wcale nie oznacza że
    na takich drogach miałoby być najwięcej wypadków.

    Widziałem kiedyś wyliczenie które zrobiono na potrzeby autostrady A1 na
    odcinku Świecie-Gdańsk.
    Wynikało z tego że po oddaniu autostrady sama ilość wypadków na niej
    jest na jakimś tam niewysokim poziomie, ale równolegle na starej
    jedynce, na równoległej drodze 91 liczba wypadków spadła ponad dwukrotnie.
    I dzięki autostradzie ogólnie znacznie zmalała liczba wypadów w ruchu na
    danym odcinku.

    I tu nie ma się co dziwić - na autostradzie w dużym stopniu są
    wyeliminowane najniebezpieczniejsze typy zderzeń, czyli boczne i czołowe.


  • 78. Data: 2010-12-29 01:41:34
    Temat: Re: Nowy bat na kierowców? ;-)
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 28 Dec 2010 20:53:07 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    >> Jesli dostanie wezwanie do wskazania kierującego (co zresztą robi wiele
    >> straszszy wiejskich) i nie wskaże, to mu moga skoczyć.
    > mnie wezwali bym wskazał *sprawcę* :)

    To odpowiadasz 'nie wiem' i po sprawie.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 79. Data: 2010-12-29 01:41:52
    Temat: Re: Nowy bat na kierowców? ;-)
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 28 Dec 2010 21:45:47 +0100, J.F. napisał(a):

    >>Bo Kodeks Wykroczeń nakazuje karać sprawcę, a nie właściciela narzędzia,
    >>które było do popełnienia wykroczenia użyte.
    >
    > Czasem mozna orzec przepadek narzedzia, a czasem skazac wlasciciela za
    > pomocnictwo :-P

    Czasem, ale nei w przypadku wykroczenia.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 80. Data: 2010-12-29 08:07:19
    Temat: Re: Nowy bat na kierowców? ;-)
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>


    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    news:4d1a7330$0$2505$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 2010-12-28 09:11, Artur(m) pisze:
    >
    >>> Wtedy nagle przestaną się opłacać gminne biznesy fotoradarowe.
    >>
    >> Jak dziecko we mgle (smoleńskiej). Nic nie rozumiem
    >> Pewna gmina ustanawia sobie tylko znane prawo
    >> i nicniewiedzących kierowców niezwykle brutalnie prześladuje
    >> przy pomocy wyrafinowanych sprzętów.
    >> Czyż tak?
    >
    > Dość podobnie to wygląda.
    >
    > Są gminy gdzie z fotoradarów pochodzi bardzo istotna część ich budżetu (u
    > rekordzistów ponoć to połowa budżetu). Gmina więc żeby nie zbankrutować
    > musi dbać o to żeby kierowcy przekraczali prędkość.
    >
    > To zachęca do pewnych rozwiązań drogowych które wpływy z fotoradarów
    > zwiększają.
    >
    > Warto więc żeby teren zabudowany zaczynał i kończył się gdzieś w lesie,
    > albo szczerym polu, kilometry od pierwszych zabudowań.
    > Oczywiście znak jest, zgodny z rozporządzeniem i należy tam jechać
    > grzecznie 50km/h od znaku do znaku, jednak ponieważ duża część kierowców
    > tego nie robi, to ustawiony tam w polu fotoradar przyniesie duże zyski.
    > Warto zwrócić uwagę że fotoradar _lepiej_ postawić tam w polu, a nie w
    > środku wsi, między budynkami, bo na wlocie/wylocie zarobi więcej, ponieważ
    > część kierowców między zabudowaniami zwolni do 50km/h i nie zapłaci.
    > W razie gdyby gmina planowała jakieś większe inwestycje, warto jeszcze
    > prędkość ograniczyć - np. do 40 albo nawet 30km/h.

    To nie płakać, że oszukują, tylko napisać do; posła, gazety, TV, policji,
    św Mikołaja,...,
    że ograniczenia nie mają podstaw.
    Mnie się nie chce, i jadę 30, 40, 50 km/h, nawet w lesie.
    Jeżeli jadę szybciej i mnie "radar złapie" - płacę i nie narzekam,
    że gminy (policja) to bydło, złodzieje,...,
    tylko myślę sobie - "debilu nie widziałeś znaku to płać"
    Dixi.

    Artur(m)

strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9 ... 20 ... 23


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: