  • 221. Data: 2011-01-11 18:04:00
    Temat: Re: Nowy bat na kierowców? ;-)
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-01-11 17:30, masti pisze:

    > widziałeś taki druk? Bo na razie to konfabulujesz.

    Pytasz o ten który tu zacytowałem, przepisany dosłownie z druczku jaki
    otrzymałem od SM? Hmm..., a jakiej odpowiedzi oczekujesz?

    A.

  • 222. Data: 2011-01-11 18:06:04
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 11 Jan 2011 18:04:00 +0100 osobnik zwany Arek wystukał:

    > Pytasz o ten który tu zacytowałem, przepisany dosłownie z druczku jaki
    > otrzymałem od SM? Hmm..., a jakiej odpowiedzi oczekujesz?

    takie pismo dostałeś od SM jak w poprzednim poście?
    To by znaczyło, że są coraz weselsi.
    Ode mnie chcieli bym wskazał "sprawcę" ;)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 223. Data: 2011-01-12 10:05:00
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-01-11 18:06, masti pisze:

    > takie pismo dostałeś od SM jak w poprzednim poście?
    > To by znaczyło, że są coraz weselsi.
    > Ode mnie chcieli bym wskazał "sprawcę" ;)

    To prawda parę lat temu te druki wyglądały inaczej. Pewnie zbyt dużo
    spraw przegrali więc w końcu skonsultowali się z prawnikiem.

    A.

  • 224. Data: 2011-01-12 10:20:38
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 12 Jan 2011 10:05:00 +0100 osobnik zwany Arek wystukał:

    dostałem 2-3 tygodnie temu :)

  • 225. Data: 2011-01-12 13:54:34
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-01-12 10:20, masti pisze:

    > dostałem 2-3 tygodnie temu :)

    Może od mniej doświadczonych. Ja dostałem ze wspomnianego Białego Boru,
    w tamtych okolicach biją rekordy w ilościach wystawianych mandatów.
    Można powiedzieć, że są specjalistami w tej dziedzinie. 8mln rocznie z
    mandatów, gdzie cały budżet gminy to coś ok 20mln to jest coś.

    A.

  • 226. Data: 2011-01-12 15:17:42
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-01-11 16:55, Arek pisze:

    > Tak, proponujemy państwo zgodnie z treścią art. 78 [...], wskazać na otrzymanym
    druku osobę, której *powierzył* Pan pojazd.

    A dlaczegóż dopiero teraz pastwo o to pytają? Mogę to zrobić ale niestety na
    otrzymanym
    druku nie takiego miejsca, aby treść oświadczanie odpowiadała prawdzie.

    > Odpowiadając na Pana niczym nie uzasadnione wątpliwości, ten punkt nie tyczy się
    faktycznego użytkownika,
    > "2. [] *użytkującą* pojazd o nr rej....., *którym* popełniono wykroczenie
    > drogowe... "

    Ja mogę ewentualnie wskazać komu powierzyłem pojazd, ale nie wskażę
    kto go użytkował, bo nie muszę.

    Podobnie, gdybym był. np. sprzedawcą w sklepie z bronią, mógłbym ew. wskazać
    komu broń sprzedałem. Ale żądanie, abym w ośwadczeniu w punkcie "bronią tą
    do zabójstwa posłużył się..." wpisał nazwisko kupującego, i podpisał się
    pod tym, byłoby kuriozalne i nadające się wprost do prokuratora.

  • 227. Data: 2011-01-12 15:55:06
    Od: Arek <a...@a...pl>

    > A dlaczegóż dopiero teraz pastwo o to pytają? Mogę to zrobić ale
    > niestety na otrzymanym
    > druku nie takiego miejsca, aby treść oświadczanie odpowiadała prawdzie.

    Na pierwszym druku, który Pan otrzymał od Straży Miejskiej była taka
    pozycja, co też w następnych pismach było powtórnie cytowane. Niestety
    nie możemy brać na siebie odpowiedzialności Pana problemów z czytaniem.
    Chociaż jak zawsze staramy się służyć pomocą.

    > Ja mogę ewentualnie wskazać komu powierzyłem pojazd, ale nie wskażę
    > kto go użytkował, bo nie muszę.

    Zgodnie z ustawą druk zawiera pozycję gdzie należy podać komu powierzył
    pan pojazd do *użytkowania*, zgodnie z art. 78 itp. Owszem może Pan
    również podać kto go w tym czasie użytkował, ale nie jest Pan do tego
    zobligowany.

    Pozdrawiamy i życzymy powodzenia w dalszej nauce czytania ze
    zrozumieniem, jak zwykle do Państwa usług oraz z wyrazami szacunku Straż
    Miejska.

    Tak nawiasem, Ty naprawdę tego nie rozumiesz czy tylko się głupio zgrywasz?

  • 228. Data: 2011-01-12 21:17:11
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 11 Jan 2011 11:06:41 +0100, Arek napisał(a):

    > Nie jest tak jak piszesz. Jeszcze raz zacytuje to co jest na druczku,
    > może tym razem przeczytasz:

    To co cytujesz, to formularze, a nie żądanie.

    --
    ___________ (R)

  • 229. Data: 2011-01-12 23:46:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Jan 2011, Arek wrote:

> [...]
    [...]
    > Zgodnie z ustawą druk zawiera pozycję gdzie należy podać komu powierzył pan
    > pojazd do *użytkowania*

    Ja w sprawie formalnej: literalnie nie zawiera.
    Użytkowanie nie jest tożsame z powierzeniem, możliwe są wszystkie
    cztery relacje "tak/nie", a ta której nie bierzesz pod uwagę [->1] to
    powierzenie bez dania do użytkowania.

    Możliwości jest kilka, przykładowo:
    - depozyt "przechowaj aż wrócę"
    - danie do dysponowania bez użytkowania "możesz wydać wujkowi,
    braciom moim lub twoim, ale sam nie jedź bo piłeś".

    Ustawodawca bardzo rozsądnie wybrał żądanie "powierzenia",
    bo daje mu to ścieżkę dojścia "po nitce do kłębka".
    W ostateczności, jak dysponent 1. poziomu (ten któremu
    powierzono pojazd, ale *nie* do używania) okaże się być
    niepodlegający pod PoRD, to się go powoła na świadka
    w postępowaniu.

    Domniemanie SM (wynikające z pisma) że danie w użytkowanie
    ma miejsce *bezpośrednio* wydaje się być mocno niezasadne.

    > zgodnie z art. 78 itp.

    Zgodnie z tym co przeczytałem w wątku w piśmie jest coś innego
    niż w przepisie, więc "zgodnie" zgodzić się nie mogę.

    > Pozdrawiamy i życzymy powodzenia w dalszej nauce czytania ze zrozumieniem,

    Tak, dołączam z pozdrowieniami, pewnie razem z Jakubem i Adamem ;)

    [1]
    > Tak nawiasem, Ty naprawdę tego nie rozumiesz czy tylko się głupio zgrywasz?

    No, dziwne.
    Bo to że np. Adam *umie* podpuszczać to wiem, i być może zabawę
    zepsułem :P, ale IMVHO starczy tego flejmu :>

    pzdr, Gotfryd