  • 41. Data: 2010-12-28 10:22:26
    Temat: Re: Nowy bat na kierowców? ;-)
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-12-28 10:14, WS pisze:

    > a reszta (19.1%) to dwujezdniowe nie ekspresowe i nie autostrady?
    >
    > WS
    >
    > PS. takie zestawienie nie ma wiekszego sensu - jesli juz to ilosc
    > wypadkow na km drogi, ilosc wyp. na 1000 samoch. na danej kategorii
    > drogi byloby lepsze
    >
    > mamy wg wiki autostrad ~900km, drog ekspresowych 600km ;)
    > powiatowych 127000, gminnych 260000 wiec statystyka musi byc taka jak
    > podales...

    Miałeś coś podobnego napisać :)

  • 42. Data: 2010-12-28 10:24:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello WS,

    Tuesday, December 28, 2010, 10:14:17 AM, you wrote:

> [...]
    > mamy wg wiki autostrad ~900km, drog ekspresowych 600km ;)
    > powiatowych 127000, gminnych 260000 wiec statystyka musi byc taka jak

    Jasne. Tylko w swojej ironii zapomniałeś porównać ruch na drogach
    gminnych z ruchem na autostradach. Jakbyś tego nie liczył - na
    autostradach jest mniej wypadków na pojazdokilometr niż na drodze
    gminnej w Koziej Wólce między dyskoteką a sąsiednią wiochą.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 43. Data: 2010-12-28 11:09:36
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2010-12-27 22:02, jerry pisze:
    > Póki nie nastąpi pełny rozdział kierowców od właścicieli to jedyny sposób
    > na zdyscyplinowanie kierowców.

    ...i może jeszcze rozdział OC od samochodów.

    Moim zdaniem każdy kierowca chcący prowadzić samochód powinien mieć
    swoje własne. Z możliwością wykupienia na dzień/tydzień/miesiąc/rok.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 44. Data: 2010-12-28 12:01:02
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Dec 2010 01:14:17 -0800 (PST), WS wrote:
    >a reszta (19.1%) to dwujezdniowe nie ekspresowe i nie autostrady?

    piesi w miastach ?

    J.

  • 45. Data: 2010-12-28 12:46:55
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    kogutek wrote:

    > Ciekawe dlaczego?

    Bo tak prawo stanowi. Dostanie wezwanie do wskazania kierującego a jak
    nie wskaże to sąd zapewne zasądzi grzywnę za niewskazanie.

    \SK

  • 46. Data: 2010-12-28 14:17:39
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Pszemol wrote:
    > "Marcin Jan" <t...@g...pl> wrote in message
    >
    > Czy taka sama zasada obowiązuje gdy sprawca wypadku śmiertelnego
    > zniknie z miejsca wypadku a ktoś zapisze jego numery?

    Tak.

    > Szczerze wątpię.

    Wątpić możesz. Różnica taka, że w grubszej sprawie więcej wysiłku włożą
    w zebranie dowodów.

    \SK

  • 47. Data: 2010-12-28 18:01:06
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "gosmo" <t...@m...pl>

    > Ciekawe jak wyglądają statystyki wypadków na autostradach, bo to powinien
    > być główny czynnik decydujący o konieczności wprowadzenia tego typu
    > rozwiazań. Rozwiązanie byłoby ok, jeśli faktycznie na polskich
    > autostradach jest wyraźnie niebezpiecznie. Natomiast jest popierdolone
    > jeśli chodzi tylko i wyłącznie o trzymanie kierowców za mordy i trzepanie
    > kasy z mandatów. ...

    Nie wygłupiaj się. Jest oczywiste, że chodzi o trzymanie za mordy :-) Tak
    działają wszystkie państwa

  • 48. Data: 2010-12-28 18:04:44
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com>

    > Nie rozumiesz - limity ustalają ludzie...
    > W Chicago, na Lake Shore Drive masz 3-4 pasy do ruchu w każdą
    > stronę, ograniczenie prędkości 40mph. Nie ma żadnych skrzyżowań
    > (same bezkolizyjne ślimaki!) nie ma przejść dla pieszych (pobocza
    > odgraniczone od alejek przy jeziorze murkiem na 1.5 metra wysokości)
    > i naprawdę nie rozumiem dlaczego tam ma się jeździć 64km/h.
    > Dopiero mi wytłumaczono, że mieszkańcom tamtejszych drapaczy
    > chmur przeszkadzał hałas od ruchu ulicznego i wprowadzono te
    > durne ograniczenia.

    Pierdoły Ci wciśnięto i tyle. Sens ruchu samochodowego jest taki by
    maksymalnie szybko przemieszczać się. Ograniczając prędkość powoduje się
    zwykłe korki. Zamiast samochodu co 100 metrów masz samochód co 10. Wymyślono
    tutaj niedaleko na drodze krajowej taki pas spowalniający na środku.
    Mieszkańcy stwierdzili, że nie mają jak przechodzić, by coś zrobili.
    Oczywiście nic nie zrobili. Jest jak było. Samochody jeżdżą sznureczkiem
    40km/h bo stoją skrzynki fotoradarowe. To jest głupota ^2.

    > Ludzie się na to godzą tylko dlatego, że wszyscy
    > tam jeżdzą 50-55 i sporadycznie ktoś dostaje mandat (np. ja...).
    > Gdyby wszyscy dostawali mandaty to zniesionoby ograniczenie do 40mph.

    Tak ? A jak ? Petycje by pisali ?

    > Zdaje Ci się. Mają dużo do gadania.

    Już widzę jak zwiększają prędkość bo mieszkańcy postulują.

    > Nie chodzi o ogół kierowców tylko o ogół lokalnych mieszkańców
    > głosujących w lokalnych samorządach.

    Ale prędkości nie ustala ogół mieszkańców tylko wybrane jednostki, które
    chcą się wykazać czymkolwiek. Podpinają się pod walkę z piratami itp a głupi
    ludzie dają się w to robić.

    > Skąd ten pesymizm u Ciebie i brak wiary w swoją siłę? :-)

    ???

  • 49. Data: 2010-12-28 18:15:44
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Artur(m)" <m...@i...pl>

    > 1. Wymyśl "swój system" i rozpropaguj, aż dojdzie do Sejmu
    > i nadejdzie w końcu czas na "mądry system".

    Co tu wymyślać ? Inny sposób "trzymania za mordę" ?

    > 2. Sugerujesz, że karanie staruszka łamiącego przepisy,
    > który się zagapia jest niesprawiedliwe?

    A nie jest ?

    > Nie rozumiem.

    Typowe

  • 50. Data: 2010-12-28 18:48:27
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 28 Gru, 18:04, "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> wrote:
    > Sens ruchu samochodowego jest taki by
    > maksymalnie szybko przemieszcza si .
    Tez tak uwazam ;) ale nie zawsze sie da...

    >Ograniczaj c pr dko powoduje si
    > zwyk e korki. Zamiast samochodu co 100 metr w masz samoch d co 10.

    Tu juz tylko Ci sie "wydaje"...
    Przepustowosc drogi jest najwieksza przy predkosciach rzedu
    trzydziesci kilka na godzine...

    Wezmy np. ten Twoj przyklad
    niech beda odstepy 100m przy predkosci 100km/h i 10m przy 40km

    przyjmijmy srednia dlugosc samochodu ~5m

    100km/h = 27.78m/s, czas przejazdu 105m wynosi 3.78s , czyli na
    godzine przejedzie 952 samochodow

    40km/h = 11.11m/s, czas przejazdu 15m wynosi 1.35s, czyli 2666
    samochodow/godzine

    WS