    From: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nowy bat na kierowców? ;-)
    Date: Wed, 29 Dec 2010 21:47:43 +0100
    <i...@p...onet.pl> <ifd5be$k67$1@news.net.icm.edu.pl>
    <7...@d...googlegroups.com>
    <u...@4...com>
    <9b6hk18q9fye$.hpjhye626ago.dlg@40tude.net>
    <ifdj7f$ta6$1@news.net.icm.edu.pl>
    <f...@4...com>
    <ifevve$cdb$1@news.net.icm.edu.pl>
    <t...@4...com>
    <iffcac$g4a$1@news.net.icm.edu.pl>
    <h...@4...com>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > No i dokad ten korek siega ?

    Do 20-tej ?

    > Nie - nie szybciej - przepustowosc wieksza !
    > Czyli ile pojazdow przejedzie przez punkt/przekroj jezdni w czasie
    > godziny czy minuty.

    To Ci mówię, że nie może być większa skoro każdy z samochodów jadących w tym
    korku szybciej przejeżdża ten zakorkowany odcinek niż przejeżdżałby jadąc 3
    razy wolniej. W efekcie tych samochodów może przejechać więcej.

    > Zobacz kiedys w korku jadacym 30 czy 50 km/h jaki trzymasz odstep od
    > poprzedzajacego pojazdu, albo zmierz stoperem ile czasu mija miedzy
    > minieciem przez dwa pojazdy jakiejs linii na jezdni.
    > A potem to samo w szybszym korku.

    No zmierz.

    > Proste porownanie jest utrudnione, bo to trzeba pelnego obciazenia
    > drogi (korek wyjazdowy moze byc), bez swiatel, bez skrecajacych w lewo
    > i blokujacych pas, bez skrecajacych w prawo i zmniejszajacych ruch na
    > dalszym odcinku .. raczej bym sie przyjrzal przy niedzielnych
    > powrotach w jakiejs wiosce na trasie rosnie przed ta "50" korek czy
    > nie ..

    Nie rośnie bo przepustowość poprzedzającego odcinka jest większa niż ruch na
    drodze. Gdyby ruch osiągnął przepustowość drogi to korek rósłby. Dokładnie
    tak dzieje się, gdy pogorszą się warunki drogowe. Oczywi

    > Alez to czysta matematyka. Za to potem - rozejrzec sie na drodze,
    > wlaczyc myslenie, zauwazyc ze cos tu nie tak .. no tak - jedziemy po
    > miescie 70, w odstepie 5-10m. Zdecydowanie nie jest to bezpieczny
    > odstep :-)

    No ale co to ma do wiatraka. Było o tym, że mieszkańcy nie mają interesu
    spowalniać ruchu bo to powoduje korek i nie mają jak w tym korku przejść.