  • Data: 2010-12-30 00:33:00
    Temat: Re: Nowy bat na kierowców? ;-)
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. w <news:mbenh6ddnf6qpgbedbc0gi3ievmgo3h9u9@4ax.com>:

    > nie, przekroj jezdni to moze miec 7m.

    Poprzeczny. Są jeszcze inne, i o jednym z nich traktuje np. to co niejaki
    Raf :-) przywołał:
    "Podstawowymi parametrami służącymi określeniu warunków ruchu drogowego są:
    natężenie, gęstość oraz prędkość jazdy pojazdów. Wzajemna zależność pomiędzy
    tymi wielkościami, przedstawiona równaniem 1.1, określana została jest jako
    fundamentalne równanie ruchu. Q = v ? k, (1.1) gdzie Q oznacza natężenie
    ruchu pojazdów [P/h], v określa średnią prędkość ruchu pojazdów wyznaczoną z
    średniego czasu przejazdu pojazdów przez badany przekrój podłużny drogi
    [km/h], k jest gęstością ruchu [P/km]"

    > ustawiamy sie z boku i liczymy ile przejechalo.

    Stoję na końcu 100 kilometrowego przekroju podłużnego drogi, na którym
    badana jest przepustowość przez dwie godziny, samochody wjeżdżają na badany
    przekrój odpowiednio co 100 metrów jeśli jada 100 km/h i co 10 metrów jeśli
    jada 40 km/h:

    > jakos kiepsko policzyles. 105m/27.8m/s to nie jest mniej niz
    > 15m/11.1m/s

    Policz jeszcze raz -- sam podałes warunek: ustawiamy się z boku i liczymy
    ile przejechało -- Ty póki co liczysz ile wjechało na badany przekrój
    (gęstość), a
    nie ile przejechało ten przekrój (przepustowość) w badanym czasie.

    A teraz pisz sobie o zwężkach, bramkach, wypadkach i gołych dupach, którym
    sie każdy jadący 100 km/h przygląda i zwalnia do 40 km/h...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]