  • Data: 2017-10-31 04:37:17
    Temat: Re: Nowy akumulaor trzymany w domu - jak dbać oniego?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    news:59f7098b$0$15203$65785112@news.neostrada.pl...
    > 14.2V to w miare normalne napiecie w instalacji samochodowej, i akumulator
    > musi to zniesc.
    > Przecietna osobowka moze i malo jezdzi, ale takie autokary to juz bywa ze
    > pare dni z niewielkimi przerwami.
    >
    > Co prawda w nowych autach bywa ze napiecie jest mniejsze, albo nawet jest
    > jakis ambitny system sterowania i w dluzszej trasie bedzie np 13.6 a nie
    > 14.2.

    W mojej Hondzie z 2004 regulator napięcia akumulatora jest
    "inteligentny" i nie utrzymuje cały czas ładowania - właśnie tak
    jak mówisz - czasem tylko się włącza i potem wyłącza.
    Niestety przy żarówkowych światłach takie skokowe zmiany
    napięcia w instalacji powodują zauważalne skoki jasności żarówek.