  • Data: 2017-10-30 22:40:00
    Temat: Re: Nowy akumulaor trzymany w domu - jak dbać oniego?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Pan Internet mowi ze pierwsze wydanie bylo w 1958 roku.

    Wtedy jeszcze nie było zasilaczy buforowych. Akumulatory ładowało się
    przy odkręconych korkach do momentu "wrzenia" lub patrząc na amperomierz.
    Teraz podpina się zasilacz buforowy na 13,8 lub nieco więcej (jak Zenek
    napisał) i można wiele lat tak trzymać.

    Jeszcze jedno:
    Akumulatory kwasowe nie mają tzw. "pamięci" - to nie NiCd ani MiMH - nie
    trzeba, a nawet nie należy ich rozładowywać bez potrzeby.
    W kinach do instalacji świateł bezpieczeństwa w takim reżimie zwykłe
    akumulatory kwasowe wytrzymywały czasem sporo ponad 20 lat, widywałem
    też sporo starsze sprawne.
    Bywały też używane w małych centralach telefonicznych (miałem na
    Strowgerze) - ale to już bardziej domena naszego kolegi HF5BS.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam