  • 101. Data: 2009-05-24 08:38:00
    Temat: Re: Nowy Pentax :)
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał:

    >[...]
    >
    > Jest przydatne, ale nie bez znaczenia dla konstrukcji.
    > IMHO zdecydowanie powinien być dodatkowy ekran jako akcesorium, Wtedy jest
    > wywijany na wszelkie strony i o rząd wielkości wygodniejszy.
    >[...]

    Taki ekranik (być może nawet w kilku różnych wersjach różniących się
    rozmiarami) mocowany do sanek lampy błyskowej lub do wizjera zamiast muszli
    ocznej niewątpliwie kiedyś producenci wprowadzą. Obawiam się jednak, ze
    jeszcze trochę będziemy musieli poczekać, aż marketingowcy uznają, że rynek
    dojrzał już do takiego rozwiązania. W każdym razie rozpowszechnienie wyjścia
    HDMI w niektórych lustrzankach rokuje nadzieję, że da się do nich w
    przyszłości taki ekranik podłączyć.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 102. Data: 2009-05-24 08:47:36
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-05-24 10:38:00 +0200, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> said:

> [...]
    > jeszcze trochę będziemy musieli poczekać, aż marketingowcy uznają, że rynek

    Kurde i pomyśleć że coś takiego oferował Contax do analoga (!) gdzieś
    koło roku 2000. Ech, szkoda że zdechli... :-(

    de Fresz

  • 103. Data: 2009-05-24 09:22:25
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "de Fresz" <d...@N...pl> napisał:

    > Kurde i pomyśleć że coś takiego oferował Contax do analoga (!) gdzieś
    > koło roku 2000. Ech, szkoda że zdechli... :-(

    Propozycję Contaxa porónywałbym raczej do obecnych rozwiązań typu Zig-View
    ściągających obraz z matówki. Ściąganie obrazu bezpośrednio z matrycy jest
    jednak lepszym rozwiązaniem.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 104. Data: 2009-05-24 10:22:42
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marek Wyszomirski pisze:

> [...]
    > dojrzał już do takiego rozwiązania. W każdym razie rozpowszechnienie wyjścia
    > HDMI w niektórych lustrzankach rokuje nadzieję, że da się do nich w

    Taki ekranik to tylko chęci producenta na umożliwienie przesyłania
    takich danych przez styki lampy. Ricoh już coś podobnego przecież
    zaproponował, tylko że EVF, którego normalnie nie ma w Caplio GX100 i GX200

    http://a.img-dpreview.com/reviews/Ricohgx100/Images/
    evf.gif
    http://a.img-dpreview.com/reviews/Ricohgx100/Images/
    inhand-001.jpg

    A to byłby fajny patent móc zamocować sobie ekranic 4-5cali, albo nawet
    tak jak teraz 2,5-3" ale tak jak w Sony R1 i mieć możliwość wygodnego
    kadrowania z biodra. Uchylny ekranik na tylnej ściance takich możliwości
    nie daje. Możliwość zamocowania ruchomego EVF też jest nie do
    przecenienia. :)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 105. Data: 2009-05-24 11:20:22
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marek Wyszomirski wrote:
> [...]
    > dojrzał już do takiego rozwiązania. W każdym razie rozpowszechnienie wyjścia
    > HDMI w niektórych lustrzankach rokuje nadzieję, że da się do nich w

    Byłoby super, ale zdecydowanie nie wolno rezygnować z przypinanego do
    muszli wizjera - zawsze to powinna być jedna z opcji. Przy wizjerach 100%
    daje to rozwiązanie jak w A300/A350, ale bez skutków ubocznych w wielkości
    jak przy nich.
    Dzisiaj chyba można już kupić jakiś skromny ekranik na HDMI. Marek miał
    jakiś taki z mp3 playerka (tyle ze na analogowe wejście) i był bardzo
    zadowolony z niego.

    Za to miłe jest że kolejny aparat ma HDMI, przydaje się bez wątpienia. To
    dobry krok i w miarę niezły standard do tego typu urządzeń.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 106. Data: 2009-05-24 11:41:33
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-05-24 11:22:25 +0200, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> said:

    > Propozycję Contaxa porónywałbym raczej do obecnych rozwiązań typu Zig-View
    > ściągających obraz z matówki. Ściąganie obrazu bezpośrednio z matrycy jest
    > jednak lepszym rozwiązaniem.

    Zgadza się, tylko jeszcze raz chciałbym podkreślić _kiedy_ to zrobili ;-)
    W ostatnich latach działalności ta firma wykazywała się niezłą
    kreatywnością i nieszablonowością myślenia - gdyby jeszcze trochę
    potrwali, mogliby nieźle zamieszać na rynku.

    de Fresz

  • 107. Data: 2009-05-24 11:51:53
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "de Fresz" <d...@N...pl> napisał:

    >[...]
    Zig-View

    > Zgadza się, tylko jeszcze raz chciałbym podkreślić _kiedy_ to zrobili ;-)

    Bardziej chyba istotne jest _do czego_:-) Bo jakoś nie widżę w analogowym
    aparacie innej możliowości niż branie obrazu z matówki.

    > W ostatnich latach działalności ta firma wykazywała się niezłą
    > kreatywnością i nieszablonowością myślenia - gdyby jeszcze trochę
    > potrwali, mogliby nieźle zamieszać na rynku.
    >[...]

    To fakt. Ale - chyba byli zbyt drodzy, by utrzymać się na rynku.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 108. Data: 2009-05-24 12:11:50
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-05-24 13:51:53 +0200, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> said:

    > Bardziej chyba istotne jest _do czego_:-) Bo jakoś nie widżę w analogowym
    > aparacie innej możliowości niż branie obrazu z matówki.

    Do N Digital też pasował ;-) Tak na marginesie - rok 2000, dSLR 6 MPx
    FF. A co wtedy do pokazania mieli Nikon czy Canon? ;-)

    > To fakt. Ale - chyba byli zbyt drodzy, by utrzymać się na rynku.

    Mam wrażenie, że paradoksalnie mieli za słaby marketing. No i trochę za
    późno wskoczyli w rynek SLR-ów z AFem - tort był już wtedy podzielony i
    ciężko było wyrwać dla siebie kawałek na tak ciasnym rynku. A do tego
    doszła pewna krótkowzroczność Kyocery i fakt, że walka na rynku
    aparatów, to nie był dla nich "core business".

    de Fresz

  • 109. Data: 2009-05-25 07:37:38
    Od: "gebi" <g...@p...fm>

    Użytkownik "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał w wiadomości

    > Owszem - nie stoi, chociaż dla takiego ekraniku 640x480 czyli dzisiejsze
    > 920kpix to jest ideał. Więcej nie trzeba i tak.
    Tak, nie trzeba, a 640kB pamięci RAM powinno wystarczyć każdemu... :-)
    Skoro K-7 potrafi wypuścić przez HDMI sygnał od 480p do 1080i to czemu z tego
    nie skorzystać? Nie mówię, że chętnie dopłacę do wielkiej cyfrowej ramki z taką
    rozdzielczością, ale jeśli istnieją techniczne ku temu możliwości, to prędzej
    czy później pojawią się urządzenia o wyższej rozdzielczości i to 640x480 nie
    będzie wymarzoną rozdzielczością dla wszystkich.

  • 110. Data: 2009-05-30 23:59:35
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    gebi wrote:
> [...]
    > możliwości, to prędzej czy później pojawią się urządzenia o wyższej
    > rozdzielczości i to 640x480 nie będzie wymarzoną rozdzielczością dla

    ...tylko zapominasz o jednym - jest jeszcze coś takiego jak zdrowy rozsądek ;)
    Z komputerami to zupełnie inna sprawa - mocy obliczeniowej nigdy za wiele.
    W pewnym stopniu innych zasobów również.
    W przypadku ekraniku który ma jakieśtam trzy cale przestaje już tak bardzo
    przeszkadzać rozdzielczość, a zaczynają zaparowania i brud. Przy normalnej
    tj. wygodnej odległości nie widać już pikseli, przy video będzie jeszcze
    nawet lepiej. Weź pod uwagę że deko lepszy ekran jest włożony do EVF G1 -
    tyle że tam masz go zaraz koło oka. W chwili gdy masz ekran dalej - po
    prostu nie trzeba więcej i więcej.
    Co się za to przyda - dodatkowe funkcje jak w ZIGVIEW (do kadrowania, do
    kompozycji itd). Sprytne sterowanie razem z aparatem (np powiększanie
    centrum czy wybranego miejsca itd). No i przede wszystkim mała
    prądożerność. Jak ktoś zrobi takie ekranik bezprzewodowo to już będzie
    pełna radość.

    To czego jednak nie da się przeskoczyć to rozmiar - zawsze to będzie
    musiało być po prostu malutkie, inaczej nie weźmiesz. Technicznie pewnie i
    42 cale mógłby mieć, ale będziesz to potem z sobą nosił? :)
    Tyle, że 42 cale ogląda się z 2-3 metrów - dalej już nie łapiesz
    rozdzielczości FullHD :) Ten ekranik będzie miał tak 3-5 cali i będzie
    trzymany z odległości 10-50cm. Czyli... dzisiejszy ekran 920kpix (3 cale)
    może to być idealny, więcej to już nie będzie takie wow :)

    d.