    From: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Nowy Pentax :)
    Date: Sun, 24 May 2009 11:22:42 +0100
    <T...@n...onet.pl>
    <gv9ovl$2ef$2@inews.gazeta.pl> <gvb116$epi$1@news.onet.pl>

    Marek Wyszomirski pisze:

    > Taki ekranik (być może nawet w kilku różnych wersjach różniących się
    > rozmiarami) mocowany do sanek lampy błyskowej lub do wizjera zamiast muszli
    > ocznej niewątpliwie kiedyś producenci wprowadzą. Obawiam się jednak, ze
    > jeszcze trochę będziemy musieli poczekać, aż marketingowcy uznają, że rynek
    > dojrzał już do takiego rozwiązania. W każdym razie rozpowszechnienie wyjścia
    > HDMI w niektórych lustrzankach rokuje nadzieję, że da się do nich w
    > przyszłości taki ekranik podłączyć.

    Taki ekranik to tylko chęci producenta na umożliwienie przesyłania
    takich danych przez styki lampy. Ricoh już coś podobnego przecież
    zaproponował, tylko że EVF, którego normalnie nie ma w Caplio GX100 i GX200

    http://a.img-dpreview.com/reviews/Ricohgx100/Images/
    evf.gif
    http://a.img-dpreview.com/reviews/Ricohgx100/Images/
    inhand-001.jpg

    A to byłby fajny patent móc zamocować sobie ekranic 4-5cali, albo nawet
    tak jak teraz 2,5-3" ale tak jak w Sony R1 i mieć możliwość wygodnego
    kadrowania z biodra. Uchylny ekranik na tylnej ściance takich możliwości
    nie daje. Możliwość zamocowania ruchomego EVF też jest nie do
    przecenienia. :)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.