    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Nowy Pentax :)
    Date: Tue, 19 May 2009 00:25:55 +0200

    Kombajn Bizon pisze:
    > Magnezowa obudowa, uszczelnienia, 100% wizjer, migawka mechniczna 1/8000 -
    > to pierwsze z brzegu.

    Magnezową ma conajmniej kilka aparatów - moje A700 też. I też jest
    uszczelniane jakośtam. Wizjer fajnie że 100%, ale tak czy siak nie umywa
    się to do byle tego co w starym 5D.
    I wiesz 1/8000 to ma całkiem wiele aparatów. Minola miała nawet 1/12000,
    co więc takiego wow? Dobre 10 lat temu to było. A tak poważniej, to 1/8000
    ma większość z średniej półki.

    > A pojdziesz robic zdjecia swoim aparatem w deszczu? A na plazy? Albo przy
    > padajacym mokrym sniegu?

    Bo jak spadnie kropelka to niby od razu po aparacie?
    Chyba trochę przesadzasz :)
    Mam zdjęcia i w deszczu i śniegu :)

    > Ktorys z nich nie jest wielka i ciezka krowa?

    A który jest?

    > A ile miales podane w instrukcji?

    No i co to zmieni?

    > Jako alternatywa - tak. W sytuacji kiedy zapomnisz ladowarki jadac na drugi
    > koniec swiata moze byc wrecz decydujaca kwestia.

    Nigdy nie rozumiałem ludzi co to jadą na drugi koniec świata i baterie
    kupią, a prądu nie ma :)
    Cóż... paluszki to mocny przeżytek, ale jak ktoś lubi to co poradzić?
    akumulatory są wwydajniejsze, mniejsze, precyzyjniej się mierzą i szybciej
    ładują. Objętościowo cztery paluszki to u mnie dwa akumulatory.

    > Pisalem juz, nie zaczynaj sie zachowywac jak Plaszczyca.
    > Zebranie tych funkcji do kupy w malym i odpornym body.

    Ale Ty właśnie odkrywasz Amerykę. Podajesz jako zalety takie 1/8000 gdy
    już chyba tylko pentaks tego nie ma w standardzie. Rozumiem, że się
    cieszysz, ale IMHO średnie to nowatorsko - i o tym Ci właśnie pisałem.

    > A jest cos mniejszego i trwalszego w tej klasie? Powaznie pytam.

    O ile mniejszy i trwalszy jest ten pentaks od takiego E-3 np? Imho i tak
    nie będzie to różnica, że jednego do kieszeni włożysz, a drugiego nie. Od
    dawna wiele korpusów jest w porządnym szkielecie magnezowym, ale co z
    tego, jeśli i tak będą miały oczywiste słabe punkty jak np LCD. Co Ci z
    magnezowej obudowy, jak i tak kiedy aparat Ci spadnie na ekranik to będzie
    nie do użytku?
    Dlatego dla mnie to i tak średnie zalety. To co jest dziś w uszczelnianych
    aparatach mi wystarcza. Do pięciu metrów wodoszczelne nie jest z luster za
    to nic.

    > Aaa, to mnie tez.
    > Ale juz wiem ze bede odkladal ;)

    A ja się czuję zawiedzony, bo liczyłem na coś ciekawego w nowym aparacie,
    a wygląda na to, że pentaks zrobił update i dorównał do konkurencji. Tyle
    że taka nowość dzisiaj nie wiem czy wypali. Jak bym miał strzelać ceny to
    bym podał 3500zł za rozsądne, może 4k na start. Inaczej będzie raczej
    niezbyt popularnie.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564