  • 21. Data: 2010-02-07 12:10:42
    Temat: Re: Nowy Leaf - co on w sobie ma?
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Tak się zastanawiam po co kosmiczna dynamika w kontrolowanych warunkach?
    > Rozumiem że w mobilnych lustrach jest to ważny parametr, ale to jest
    > sprzęt do studia ewentualnie plenerów gdzie najmniejszy detal jest pod
    > kontrolą.

    Jak to po co - mozna mniejszy braketing robic do HDRow :)

  • 22. Data: 2010-02-07 12:10:51
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-02-07 12:46, "Paweł W." wrote:
    > Tak widzę, ale jest przepaść między matrycą ff a 1/2,5". Ale proponujesz
    > mi porównanie 12Mpx z 1/2,5" z 12Mpx z 36x24mm, a w tym wypadku mamy
    > wzrost rozdzielczości dzięki zwiększeniu matrycy, a nie zagęszczeniu.
    > Nie liczyłem gęstości pikseli na matrycy. Zgadzam się z tym, że jakość
    > będzie lepsza. Jednak cały czas wydaje mi się, że zastosowania takich
    > aparatów przy obecnej jakości cyfrowych 135 jest jeszcze mniejsza niż w
    > czasach analogowych.

    Wciąż zostają środkiem do osiągnięcia możliwie najlepszych efektów w
    sygodny i prosty sposób przy jednym ujęciu. To specjalizowane aparaty do
    ściśle określonych zastosowań profesjonalnych i nie ma co się zastanawiać
    czy dla siebie samego są one dobre lub nie, albo się to wie albo nie ma co
    sobie głowy zawracać nimi :)

    > Hehehe... Mam to samo z K100D. Też dość często zdarza się mora. Nawet
    > komuś tutaj z grupy podsyłałem rawa z przykładem mory.

    No z tym filtrem to jest niezła bajka :) Ostatnio każdy wszystko złe nim
    właśnie tłumaczy :)

    > Oczywiście, że nie dla mnie. Powiem więcej - nie dla mnie jest nawet FF.
    > Nic nie zyskam po przesiadce, a będę musiał wymienić część "szklarni" i
    > prawdopodobnie FF będzie kosztem kompaktowych rozmiarów mojego aparatu
    > (chociaż D300 czy 50D kompaktowe też nie są, ale mój K7 jest
    > porównywalnych rozmiarów z K100D).

    To indywidualny wybór czy komuś to pasuje lub nie. Mi pasowało
    zdecydowanie przesiąść się na pełną klatkę i nawet nie dla dużego wizjera,
    bo w A700 mam dokładnie tej samej wielkości co w A900, ale dlatego, że w
    końcu obiektywy właściwie obrazują, nareszcie GO jest na właściwym
    poziomie - to jest odpowiedni powód do zmiany dla mnie.
    Pełna klatka za czasów analogowych nie była jakoś szczególnie wielka, więc
    wierzę, że dałoby się ją zrobić odpowiednio. I tak do kieszeni tego nie
    schowasz, dla mnie więc bez takiej znów różnicy :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 23. Data: 2010-02-07 12:11:55
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-02-07 12:41, Marek Dyjor wrote:
    > no bo potem te 56Mpx trzeba przewalcować szopem i zrobić z tego super
    > glacę :)

    Po co jak i tak większość by zrobiła z tego 10x15? :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 24. Data: 2010-02-07 12:33:08
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-02-07 10:13:54 +0100, Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> said:

    > Dokladnie tym sa od dawna.

    Zuepłnie jak średni czy wielki w czasach analogów. Lajkonik nie zauważy
    różnicy, więc po co se utrudniać życie.

    > Ile jest zastosowan w ktorych taki sprzet jest naprawde potrzebny?
    > Reprodukcja barwna w duzym formacie? Cos jeszcze?

    Z 1/3 rynku porządnych reklam, a tak poza tym, to nic wielkiego.

    de Fresz

  • 25. Data: 2010-02-07 12:34:16
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-02-07 02:56:38 +0100, "Przemek Lipski"

    Dlatego pewnie nie kupiłeś...

    de Fresz

  • 26. Data: 2010-02-07 12:46:01
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-02-07 12:22:01 +0100, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> said:

    > No ale właśnie tu jest pies pogrzebany. Przy 24Mpx z formatu 135 te
    > 56Mpx nie jest jakimś oszałamiającym wynikiem.

    Dominik ujął celnie różnice między formatami, więc nie będę pisał
    jeszcze raz, bo dokładnie to chciałem zwerbalizować.

    > Może jest różnica w wydrukach na poziomie A2, ale kto takie wydruki
    > robi i z jakiej odległości je ogląda.

    Kupowanie przystawki do wydruków to lekki snobizm. Nie takie jest w
    znakomitej większości przypadków przeznaczenie tych aparatów.

    > Co do dynamiki - 12EV. Od czasu wyprodukowania przez Fuji matrycy SR,
    > nie jest to oszałamiająca dynamika, a podobno obecne FF przeganiają już
    > SR w dynamice. Chociaż to też zależy, jak mierzono tę dynamikę. DxO
    > zawsze miał jakieś astronomiczne jak dla mnie wartości. Bliżej mi do
    > pomiarów z dpreview.

    Zachowujesz się tutaj jak typowy catalogue boy - patrzysz na święte
    cyferki i nie dostrzegasz różnicy. Proponował bym zacząć od porównania
    rzeczywistych efektów, jakie dają dupki, a jakie dslry i sprawdzenie
    co REALNIE da się z tej dynamiki wyciągnąć

    > Jakość mikrodetali - tu zgoda, ale też nie do końca - w jakich
    > powiększeniach i jak oglądanych wychodzą te mikrodetale?

    W takich, że te 40 czy 50 MPx w praktyce nie tak rzadko okazuje się za
    mało i trzeba toto jeszcze dmuchać.

    > No i czy ta różnica nie zmniejszy się, jeśli z FF usuniemy filtr AA.

    Kup D3x czy 1Dsm3 za ponad 20 koła, wyfłub AA i porównaj.

    > Nadal podtrzymuję opinię - fajne to, ale nie widzę zastosowań.

    Masz prawo do własnej opinii, choćby dyletanckiej, demokracja, te sprawy.

    > Raczej na siłę są wymyślane te zastosowania.

    Co ten marketing robi z ludźmi, że wywalają równowartość nowego
    samochodu dobrej klasy na "wymyślane zastosowania". Gupki nie czytają
    prfc i marnują taką kasę...

    de Fresz

  • 27. Data: 2010-02-07 12:47:06
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-02-07 13:01:59 +0100, cichybartko <c...@g...com> said:

> [...]
    > warunkach? Rozumiem że w mobilnych lustrach jest to ważny parametr, ale
    > to jest sprzęt do studia ewentualnie plenerów gdzie najmniejszy detal

    Pod intensywną obróbkę, która się w tych zastosowaniach przydarza
    całkiem nierzadko.

    de Fresz

  • 28. Data: 2010-02-07 13:04:54
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-02-07 13:47, de Fresz pisze:

    > Pod intensywną obróbkę, która się w tych zastosowaniach przydarza
    > całkiem nierzadko.

    Poprosiłbym o przykłady takiej hardcorowej obróbki której nie jest w
    stanie sprostać współczesne topowe cyfrowe małoobrazkowe lustro.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 29. Data: 2010-02-07 13:21:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    cichybartko wrote:

    > Poprosiłbym o przykłady takiej hardcorowej obróbki której nie jest w
    > stanie sprostać współczesne topowe cyfrowe małoobrazkowe lustro.

    Janko dawał

    ostre powiększenie lewgo klapka modelki... ;-)

  • 30. Data: 2010-02-07 15:00:15
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-02-07 14:04:54 +0100, cichybartko <c...@g...com> said:

    > Poprosiłbym o przykłady takiej hardcorowej obróbki której nie jest w
    > stanie sprostać współczesne topowe cyfrowe małoobrazkowe lustro.

    Generalnie wyciąganie za uszy detalu i koloru z cieni. Jak chcesz
    zobaczyć różnicę, to wysil się ciupkę i poguglaj za rawami z dupek.

    de Fresz