  • 21. Data: 2011-12-04 15:17:05
    Temat: Re: Nowy HDD ~500GB do nowego laptopa - jaki najszybszy
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "m4rkiz" jbfvht$o9q$...@d...me

    > ale za przeproszeniem, po co komu raw jak obrabia to na najtanszym
    > laptopie? (bo takie bylo zalozenie w sprawie dysku 320GB vs 500GB)

    Ja i na netbooku obrabiałem w CS5 -- ino rozdzielczość matrycy za mała. :)
    Pod W7Starterem zainstalowałem WXP i tam (mając duży ;) ekran wirtualny)
    zainstalowałem CS5 -- i obrabiałem RAWki z Canona. :)

    > ja tu tylko zwracam uwage ze jezeli wybieramy najtanszego laptopa
    > to:

    > grami nie zapchamy bo jakiekolwiek wspolczesne 3d odpada

    Nie znam się na grach.

    > super duzych zdjec obrabiac czy ogladac nie ma sensu, bo na takiej
    > matrycy (rozdzielczosc, katy, odwzorowanie barw) to ciuciubabka

    Właśnie teraz (kilka minut temu) oglądałem 4 filmy naraz -- w 4 okienkach
    na notebooku (15,4" przekątnej) kupionym ponad 3 lata temu. :)

    > nie twierdze ze kazdemu powinno 500GB wystarczyc i zamiana dysku
    > nie ma sensu, polemizuje tylko z twierdzeniem ktore brzmialo
    > mniej wiecej "kazdy chcialby doplacic 50 pln zeby miec 500GB
    > zamiast 320GB" kiedy faktycznie znaczna czesc ludzi nie tylko
    > nie wykorzysta nawet ulamka tej pojemnosci, ale nawet nie wie
    > ile to jest...

    Ja mam 500 w notebooku i tyleż w netbooku.
    Bo to były najpojemniejsze HDD z Gforsem.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 22. Data: 2011-12-04 15:42:34
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 4 grudnia 16:17, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Ja mam 500 w notebooku i tyleż w netbooku.
    > Bo to były najpojemniejsze HDD z Gforsem.

    Tak się zastanawiam też. Może nie będę wymieniać tego 320GB a sobie
    dołożę drugi HDD w miejsce DVD (którego i tak nie muszę używać).
    Na baterii mi nie zależy, bo mobilność notebooka wykorzystuje domową :)
    poza tym w pubach w pracy. Także wszędzie jestem na kablu.
    Pytanie tylko czy nowy Dell pociągnie taki drugi HDD, no i czy znajdę
    szufladkę DVD pasującą do niego..
    A Della chcę kupić tego: :)
    http://allegro.pl/dell-q15r-n5110-b940-2-0ghz-5gb-32
    0gb-6470-gw3lata-i1963539057.html
    (uwaga, reklama sprzedawcy na Allegro :) )

    --
    Pozdrawiam, Piotr M

    "Google zachowuje się jak kobieta. Ledwie zacznę zdanie, już próbuje je
    dokończyć na tuzin sposobów."

  • 23. Data: 2011-12-04 15:49:00
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@W...gazeta.pl>

    Żeby tak jeszcze przenośnych dysków nie kradli, np. z kieszeni w szatni lub w
    tramwaju.
    Mam wrażenie, że trudność kradzieży jest wprost proporcjonalna do masy
    wyrażonej w kilogramach i od laptopa bezpieczniejszy jest desktop (o jakichś
    szafach czy rozwiązaniach wyniesionych nie wspominając).
    Oczywiście inny jest punkt widzenia studenta waletyjącego u kumpla z
    akademika, a inny posiadacza mieszkania na strzeżonym i monitorowanym osiedlu
    za potrójną linią zasieków.
    Ale jestem pewien, że niedługo będziemy mieli po kilka terabajtów zapisanych
    laserem na obrączce ślubnej czy jakoś podobnie (zanim nam zaczną czipy
    wszczepiać, oczywiście w imię europejskiej wspólnoty wolności i walki z
    antysemityzmem).

    -----
    > generalnie praktyczniej wyjsc z zalozenia ze laptopa latwo uszkodzic,
    zgubic, dac sobie ukrasc i zaopatrzyc sie w dobry, polpancerny dysk przenosny

  • 24. Data: 2011-12-04 15:55:25
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 4 grudnia 16:49, _ąćęłńóśźż. pisze:

> [...]
    > laserem na obrączce ślubnej czy jakoś podobnie (zanim nam zaczną czipy
    > wszczepiać, oczywiście w imię europejskiej wspólnoty wolności i walki z

    A mi się to podoba i już. Jestem całkowicie ZA. Aby jeszcze bardziej i
    silniej technika i nośniki danych się rozpędzały. Spokojnie mogę nosić
    na sobie i w sobie terabajty :) Zawsze możesz wyjechać i zaszyć się na
    Mazurach czy gdzieś w Bieszczadach, o Amazonii nie wspominając.

  • 25. Data: 2011-12-04 19:34:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr M" jbg4fs$1kp$...@m...internetia.pl

    > Pytanie tylko czy nowy Dell pociągnie taki drugi HDD,

    Na pewno tak -- jeśli chodzi o energię, a innych trudności nie dostrzegam.

    > no i czy znajdę szufladkę DVD pasującą do niego..

    Na pewno tak -- (; za 2 czy 3 stówki... ;) Gdy ja szukałem,
    okazało się, że szufladka może kosztować więcej od dysku. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 26. Data: 2011-12-04 19:36:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "_ąćęłńóśźż." jbg4pb$ros$...@i...gazeta.pl

    > laserem na obrączce ślubnej czy jakoś podobnie (zanim nam
    > zaczną czipy wszczepiać, oczywiście w imię europejskiej
    > wspólnoty wolności i walki z antysemityzmem).

    W Japonii już wszczepiają. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 27. Data: 2011-12-05 07:29:02
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr M" <x...@x...xx> napisał w wiadomości

    > Niestety nie mp3 a flac i wav. Uwierz mi,dysk szybko się kończy :)

    Tak z ciekawości po co trzymasz na kompie flac-i i wav-y???
    Nawet na super sprzęcie z kiepskiej karty muzycznej
    (nie powiesz, ze masz super kartę muzyczną na laptopie)
    nie odróżnisz mp3 128kbps od mp3 320 i wav.

    Artur(m)

    ps Wiem, że powiesz, że odróżniasz mp3 128 i 192.

  • 28. Data: 2011-12-05 08:31:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr M" jb7pd6$b4t$...@m...internetia.pl

    > najszybszy HDD ~500GB do niego zakupić? Ceny na Skąpcu zaczynają się od

    Rok temu najszybszym był jakiś Samsung, później chyba WDC,
    ale ja kupiłem Seagate, bo miał Gforsa. Na pewno dysk musi
    mieć 7200 rpm. Jedni chwalili Hitachi, inni Samsunga, inni
    WDC a na Seagacie wieszano psy.

    Ja jestem zadowolony ze swych dwóch Seagatów Momentusów.

    Dziś 320 GB to więcej niż nic, ale niewiele więcej. ;)
    Do nawigacji satelitarnej to nawet dużo, do netbooka
    ja wziąłem ww. 500 GB. Fabryczny Hitachi 160 GB prawie
    nie był używany. Na samym początku zrzuciłem partycje
    paragonem i wrzuciłem 320 GB Toshiby, a pół roku później
    miejsce Toshiby zajął Momentus. W notebooku fabrycznie
    był WDC o pojemności 250 GB.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 29. Data: 2011-12-05 09:03:30
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik m4rkiz napisał:
    > "Piotr M" <x...@x...xx> wrote in message
    >
    > a czym poza lewymi filmami kowalski 320GB moze dysk zapelnic?

    moze. wystarczy ze ma aparat z mozliwoscia krecenia filmikow hd.

  • 30. Data: 2011-12-05 09:25:18
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 5 grudnia 08:29, Artur(m) pisze:

> [...]
    > Nawet na super sprzęcie z kiepskiej karty muzycznej
    > (nie powiesz, ze masz super kartę muzyczną na laptopie)

    Podłączam lapka do wieży i słucham muzy.
    Kartę mam tą, ale teraz akurat nie używam
    Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio Notebook ExpressCard
    http://pl.creative.com/corporate/pressroom/releases/
    detail.asp?rtype=4&ref=12752