eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaNoworoczne eksperymentyRe: Noworoczne eksperymenty
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin2!goblin1
    !goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-
    a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Noworoczne eksperymenty
    References: <m88gug$hc2$1@node2.news.atman.pl> <m89tj4$sc$1@dont-email.me>
    <ql2y9reaq20g.1qmqyhbf9mjgv$.dlg@40tude.net>
    <m8diqq$o7h$1@node2.news.atman.pl> <m8epoo$rvd$1@dont-email.me>
    <7aopbe3dsbfh$.12173znt62bpt.dlg@40tude.net> <m8f2q6$30f$1@dont-email.me>
    <h...@4...net> <m8f5bt$cim$1@dont-email.me>
    <1ap1chf3m2yfx$.b0fzst6n7wpc.dlg@40tude.net>
    <m8isj9$ohl$1@srv.chmurka.net> <m8jt8l$cbj$1@news.agh.edu.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <g415nb37s72e$.dlg@badworm.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <vtxd1t1j61wu$.dlg@badworm.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1qye4a3ccvsl0$.dlg@badworm.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1sj6hd41zgffl$.dlg@badworm.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <heyh1hkr3ka5$.dlg@badworm.pl>
    Organization: : : :
    Date: Fri, 16 Jan 2015 23:19:13 +0100
    User-Agent: slrn/1.0.2 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Lines: 68
    NNTP-Posting-Host: 77-253-217-116.static.ip.netia.com.pl
    X-Trace: 1421446753 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2641 77.253.217.116:50109
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:677018
    [ ukryj nagłówki ]

    badworm pisze:

    >> Opłaca się produkować na rynek europejski urządzenia sygnalizacyjne
    >> w dwóch wersjach -- jedna nieodporna na prądy błądzące, druga nieodporna
    >> na prąd zmienny? Czy nadanie odporności na indukowane napięcia jest aż
    >> tak drogie, że warto z niego zrezygnować dla oszczędności, czy jest to
    >> tylko kwestia atestów i pieczątek -- innych w Polsce i w Niemczech?
    >
    > Zapewne chodzi o te atesty i pieczątki ale to są urządzenia bezpośrednio
    > decydujące o bezpieczeństwie wielu osób (wyobraź sobie wykolejenie
    > składu pasażerskiego bądź zderzenie pociągów z materiałami
    > niebezpiecznymi w środku miasta) więc uzyskanie stosownych dopuszczeń
    > musi swoje kosztować. Nie jestem specjalistą od systemów SRK ale na tyle
    > na ile się orientuję to w każdym kraju zasady prowadzenia ruchu regulują
    > odrębne przepisy w związku z czym też i urządzenia są inaczej zbudowane.
    > Dopiero od stosunkowo niedawna trwa ujednolicanie tego.

    Może bardziej o pieczątki, niż o atesty. Przypuszczam, że w krajach gdzie
    są trakcje prądu przemiennego, badania były wykonywane. A u nas nie, więc
    pieczątki nie ma. Ja o systemach SRK wiem jeszcze mniej, ale fakt istnienia
    światłowodów wzdłuż torów jest mi znany. Przecież to po nich teraz idzie
    sygnalizacja. A odporne na pole EM są. Podejrzewam zresztą, że zakłócenia
    od grzecznego sinusika są daleko mniejsze, niż te od iskrzenia pantografu.

    >> tak, że nie zawsze prądem zwarciowym. Czytałem, że wysyłaja też specjalne
    >> pociągi, co jadą wolno, a ludzie na platformie łupią drągami w trakcję.
    >> Można przyjąć strategię "sorry, taki mamy klimat" i przez te kilka dni
    >> w roku całkiem odpuścić sobie komunikację kolejową. Ale można też założyć,
    >> że pociągi mają jeździć niezależnie od pogody -- i do klimatu dostosować
    >> wyposażenie linii kolejowych. Choćby to miało oznaczać jakieś cholerne
    >> transformatory i dodatkowe atesty dla SRK -- nawet na jeden dzień w roku.
    >
    > Z oblodzeniem sieci trakcyjnej nie tylko u nas czasem kolej przegrywa -
    > niedawno poległy Czechy, bodaj rok temu trafiło też na Bałkany.

    Sorry, taki tam mają klimat, że mogą być zaskoczeni zimą.

    > A z intensywnymi opadami śniegu to nawet Szwajcarzy nie dają sobie rady.

    Z bardzo intensywnymi, to tak, ale na zwykłe są przygotowani.

    > Problem utrudnień w ruchu przy okazji oblodzenia sieci trakcyjnej jest
    > dużo bardziej złożony - chodzi też o organizację ruchu gdy zaczyna padać
    > marznący deszcz. Co do sposóbów odladzania bądź zapobiegania zamarzaniu
    > to oprócz wymienionych przez Ciebie stosuje się też profilaktycznie
    > jazdy lokomotywami (przecieranie sieci), specjalnej konstrukcji
    > pantografy na pociągach sieciowych uderzające o przewody jezdne wałkiem
    > zamontowanym mimośrodowo i strącającym w ten sposób lód oraz smarowanie
    > sieci specjalnym płynem, dzięki któremu lód ma nie mieć szansy na
    > osadzenie się na sieci.

    No więc być może to grzanie przewodów w ogóle nie jest potrzebne, bo są
    lepsze metody. Jeśli oblodzenie zdarza się regularnie, to być może nawet
    warto wyposażyć trakcję w urządzenia aplikujące na przewody trzęsiączkę
    wzdłużną lub drżączkę poprzeczną.

    > Mocny OT się zrobił - proponuję przenieść dyskusję na pl.misc.kolej.

    Nie taki mocny, mocniejsze bywają. W wyżej wymienionym miejscu jeszcze
    nie byłem, ale zaraz tam zajrzę.

    Jarek

    --
    W dworcowej poczekalni, na stacji PKP
    Lubię posiedzieć czasem, bo gdzie lepiej czekać jest.
    Kobiety z tobołami, faceci pijani w sztok
    i jak to na takiej stacji trochę smrodu, czasami tłok.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: