-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin2!goblin1
!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-
a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.elektronika
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: Noworoczne eksperymenty
References: <m88gug$hc2$1@node2.news.atman.pl> <m89tj4$sc$1@dont-email.me>
<ql2y9reaq20g.1qmqyhbf9mjgv$.dlg@40tude.net>
<m8diqq$o7h$1@node2.news.atman.pl> <m8epoo$rvd$1@dont-email.me>
<7aopbe3dsbfh$.12173znt62bpt.dlg@40tude.net> <m8f2q6$30f$1@dont-email.me>
<h...@4...net> <m8f5bt$cim$1@dont-email.me>
<1ap1chf3m2yfx$.b0fzst6n7wpc.dlg@40tude.net>
<m8isj9$ohl$1@srv.chmurka.net> <m8jt8l$cbj$1@news.agh.edu.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl> <g415nb37s72e$.dlg@badworm.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl> <vtxd1t1j61wu$.dlg@badworm.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<1qye4a3ccvsl0$.dlg@badworm.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<1sj6hd41zgffl$.dlg@badworm.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl> <heyh1hkr3ka5$.dlg@badworm.pl>
Organization: : : :
Date: Fri, 16 Jan 2015 23:19:13 +0100
User-Agent: slrn/1.0.2 (Linux)
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
Lines: 68
NNTP-Posting-Host: 77-253-217-116.static.ip.netia.com.pl
X-Trace: 1421446753 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2641 77.253.217.116:50109
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:677018
[ ukryj nagłówki ]badworm pisze:
>> Opłaca się produkować na rynek europejski urządzenia sygnalizacyjne
>> w dwóch wersjach -- jedna nieodporna na prądy błądzące, druga nieodporna
>> na prąd zmienny? Czy nadanie odporności na indukowane napięcia jest aż
>> tak drogie, że warto z niego zrezygnować dla oszczędności, czy jest to
>> tylko kwestia atestów i pieczątek -- innych w Polsce i w Niemczech?
>
> Zapewne chodzi o te atesty i pieczątki ale to są urządzenia bezpośrednio
> decydujące o bezpieczeństwie wielu osób (wyobraź sobie wykolejenie
> składu pasażerskiego bądź zderzenie pociągów z materiałami
> niebezpiecznymi w środku miasta) więc uzyskanie stosownych dopuszczeń
> musi swoje kosztować. Nie jestem specjalistą od systemów SRK ale na tyle
> na ile się orientuję to w każdym kraju zasady prowadzenia ruchu regulują
> odrębne przepisy w związku z czym też i urządzenia są inaczej zbudowane.
> Dopiero od stosunkowo niedawna trwa ujednolicanie tego.
Może bardziej o pieczątki, niż o atesty. Przypuszczam, że w krajach gdzie
są trakcje prądu przemiennego, badania były wykonywane. A u nas nie, więc
pieczątki nie ma. Ja o systemach SRK wiem jeszcze mniej, ale fakt istnienia
światłowodów wzdłuż torów jest mi znany. Przecież to po nich teraz idzie
sygnalizacja. A odporne na pole EM są. Podejrzewam zresztą, że zakłócenia
od grzecznego sinusika są daleko mniejsze, niż te od iskrzenia pantografu.
>> tak, że nie zawsze prądem zwarciowym. Czytałem, że wysyłaja też specjalne
>> pociągi, co jadą wolno, a ludzie na platformie łupią drągami w trakcję.
>> Można przyjąć strategię "sorry, taki mamy klimat" i przez te kilka dni
>> w roku całkiem odpuścić sobie komunikację kolejową. Ale można też założyć,
>> że pociągi mają jeździć niezależnie od pogody -- i do klimatu dostosować
>> wyposażenie linii kolejowych. Choćby to miało oznaczać jakieś cholerne
>> transformatory i dodatkowe atesty dla SRK -- nawet na jeden dzień w roku.
>
> Z oblodzeniem sieci trakcyjnej nie tylko u nas czasem kolej przegrywa -
> niedawno poległy Czechy, bodaj rok temu trafiło też na Bałkany.
Sorry, taki tam mają klimat, że mogą być zaskoczeni zimą.
> A z intensywnymi opadami śniegu to nawet Szwajcarzy nie dają sobie rady.
Z bardzo intensywnymi, to tak, ale na zwykłe są przygotowani.
> Problem utrudnień w ruchu przy okazji oblodzenia sieci trakcyjnej jest
> dużo bardziej złożony - chodzi też o organizację ruchu gdy zaczyna padać
> marznący deszcz. Co do sposóbów odladzania bądź zapobiegania zamarzaniu
> to oprócz wymienionych przez Ciebie stosuje się też profilaktycznie
> jazdy lokomotywami (przecieranie sieci), specjalnej konstrukcji
> pantografy na pociągach sieciowych uderzające o przewody jezdne wałkiem
> zamontowanym mimośrodowo i strącającym w ten sposób lód oraz smarowanie
> sieci specjalnym płynem, dzięki któremu lód ma nie mieć szansy na
> osadzenie się na sieci.
No więc być może to grzanie przewodów w ogóle nie jest potrzebne, bo są
lepsze metody. Jeśli oblodzenie zdarza się regularnie, to być może nawet
warto wyposażyć trakcję w urządzenia aplikujące na przewody trzęsiączkę
wzdłużną lub drżączkę poprzeczną.
> Mocny OT się zrobił - proponuję przenieść dyskusję na pl.misc.kolej.
Nie taki mocny, mocniejsze bywają. W wyżej wymienionym miejscu jeszcze
nie byłem, ale zaraz tam zajrzę.
Jarek
--
W dworcowej poczekalni, na stacji PKP
Lubię posiedzieć czasem, bo gdzie lepiej czekać jest.
Kobiety z tobołami, faceci pijani w sztok
i jak to na takiej stacji trochę smrodu, czasami tłok.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.01.15 17:26 badworm
- 17.01.15 18:45 J.F.
- 17.01.15 19:31 Mirek
- 17.01.15 19:39 Jarosław Sokołowski
- 17.01.15 20:37 J.F.
- 17.01.15 21:22 Mirek
- 17.01.15 22:31 J.F.
- 17.01.15 23:05 Mirek
- 19.01.15 19:08 badworm
- 19.01.15 20:10 Jarosław Sokołowski
- 20.01.15 16:46 Piotr Wyderski
Najnowsze wątki z tej grupy
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
- jak szybko plynie prad
- Płytki Milkv-Duo
- Światłowód między budynkami
- POtrzebny bufor 3.3<>5V, jedonkieruowy, trójstanowy, wąski
- retro
- Bezprzewodowe polączenie Windows z projektorem
- rozklejanie obudowy
- Prośba o identyfikację komponentu
- Smart gniazdko straciło na zasięgu wifi?
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-13 Lublin => Delphi Programmer <=