    From: badworm <n...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Noworoczne eksperymenty
    Date: Mon, 12 Jan 2015 18:00:48 +0100
    <m89tj4$sc$1@dont-email.me> <ql2y9reaq20g.1qmqyhbf9mjgv$.dlg@40tude.net>
    <m8diqq$o7h$1@node2.news.atman.pl> <m8epoo$rvd$1@dont-email.me>
    <7aopbe3dsbfh$.12173znt62bpt.dlg@40tude.net> <m8f2q6$30f$1@dont-email.me>
    <h...@4...net> <m8f5bt$cim$1@dont-email.me>
    <1ap1chf3m2yfx$.b0fzst6n7wpc.dlg@40tude.net>
    <m8isj9$ohl$1@srv.chmurka.net> <m8jt8l$cbj$1@news.agh.edu.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <g415nb37s72e$.dlg@badworm.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <vtxd1t1j61wu$.dlg@badworm.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    Dnia Fri, 9 Jan 2015 19:04:18 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Tylko 2000A?! Przy zwarciu? Na szybko wyguglałem, że Pendolino podczas
    > testów brało 2200A. A chyba nie jest zwarciem i może w takiej sytuacji
    > napięcie na pantografie spada poniżej 3000V, ale jednak nie do zera.

    2200A to brało Pendolino przy jazdach testowych z prędkością niemal
    300km/h, normalnie w trakcie rozruchu prąd nie przekracza 1500A. Przy
    zasilaniu 3kV DC problem polega na tym, że nastawa wyłączników może być
    niebezpiecznie blisko prądu zwarciowego co może skończyć się tzw.
    zwarciem niewyłączalnym. Dla nowej sieci trakcyjnej, w najgorszym
    przypadku (przy zasilaniu jednostronnym) prąd zwarciowy to około 5000A
    więc przy grzaniu, ze względu na dwukrotnie dłuższy odcinek zasilania
    (tam i z powrotem) należałoby przyjąć około połowę tej wartości.
    > Przy oblodzonej trakcji, to raczej bezruchem.

    Może i bezruchem ale tylko trakcji elektrycznej. Wyobraź sobie np. linię
    zelektryfikowaną, której sieć trakcyjna jest grzana prądem 50Hz a
    tymczasem równolegle do niej na kawałku (kilka kilometrów) biegnie linia
    niezelektryfikowana i zamontowane przy niej urządzenia sterowania ruchem
    głupiałyby od tych 50Hz.
    GG#2400455 ICQ#320399066