eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty. › Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
    From: anacron <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
    Date: Mon, 22 Apr 2013 13:54:02 +0200
    Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
    Lines: 30
    Message-ID: <kl38co$uha$1@news.task.gda.pl>
    References: <kksfth$248$1@news.task.gda.pl>
    <rqthnkce6avm$.1qtfdqgz0ebyr$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: user19-070.satfilm.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.task.gda.pl 1366631640 31274 77.91.19.70 (22 Apr 2013 11:54:00 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 22 Apr 2013 11:54:00 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:17.0) Gecko/20130329
    Thunderbird/17.0.5
    In-Reply-To: <rqthnkce6avm$.1qtfdqgz0ebyr$.dlg@40tude.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2490029
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 20.04.2013 21:02, J.F. pisze:
    > Dnia Sat, 20 Apr 2013 00:19:33 +0200, anacron napisał(a):
    >> No właśnie, pytanie do speców od silników, Co "grozi" za jeżdżenie autem
    >> z silnikiem diesla na zbyt niskich obrotach? Te nowoczesne (małe) wcale
    >> nie są nisko obrotowe i z całą pewnością przełączanie na wyższy bieg
    >> przy 2000 obr./min im nie służy, ale co konkretnie można uszkodzić?
    >
    > Na pewno ? Po cos im ten 6-ty bieg dokladaja.

    Nie wiem, przy 100km/h na VI jest ciut powyżej 2000 obr./min. Co innego
    też (tu moja wina) toczenie się na równym z równą, a co innego
    przyspieszanie.

    A co do VI biegu to myślałem, że to będzie tak coś na V, a zestawieniu z
    "klasycznymi" 5-cio biegowymi od 1 do 4 jest tak samo, potem V skrócona
    względem tożsamej w "klasyku" i 6 do tego, Parząc na prędkościomierz tak
    kompromisem między ekooptymalnie a w miarę dynamicznie to wychodzi

    I do 0-20 km/h (~2750 obr./min)
    II do 20-40 km/h (~2750 obr./min)
    III do 40-60 km/h (~2500 obr./min)
    IV do 60-80 km/h (~2250 obr./min)
    V do 80-90 km/h (~2250 obr./min)
    VI na 90 km/h (~1900 obr./min)

    A według mnie, IV powinna dawać te 1900 tak przy 120 :> Po mieście
    praktycznie nie ma żadnej różnicy między 5-cio a 6-cio biegową bo i tak
    rzadko powyżej IV wychodzisz.

    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: