-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
From: anacron <a...@a...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
Date: Mon, 22 Apr 2013 13:54:02 +0200
Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
Lines: 30
Message-ID: <kl38co$uha$1@news.task.gda.pl>
References: <kksfth$248$1@news.task.gda.pl>
<rqthnkce6avm$.1qtfdqgz0ebyr$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: user19-070.satfilm.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.task.gda.pl 1366631640 31274 77.91.19.70 (22 Apr 2013 11:54:00 GMT)
X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 22 Apr 2013 11:54:00 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:17.0) Gecko/20130329
Thunderbird/17.0.5
In-Reply-To: <rqthnkce6avm$.1qtfdqgz0ebyr$.dlg@40tude.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2490029
[ ukryj nagłówki ]W dniu 20.04.2013 21:02, J.F. pisze:
> Dnia Sat, 20 Apr 2013 00:19:33 +0200, anacron napisał(a):
>> No właśnie, pytanie do speców od silników, Co "grozi" za jeżdżenie autem
>> z silnikiem diesla na zbyt niskich obrotach? Te nowoczesne (małe) wcale
>> nie są nisko obrotowe i z całą pewnością przełączanie na wyższy bieg
>> przy 2000 obr./min im nie służy, ale co konkretnie można uszkodzić?
>
> Na pewno ? Po cos im ten 6-ty bieg dokladaja.
Nie wiem, przy 100km/h na VI jest ciut powyżej 2000 obr./min. Co innego
też (tu moja wina) toczenie się na równym z równą, a co innego
przyspieszanie.
A co do VI biegu to myślałem, że to będzie tak coś na V, a zestawieniu z
"klasycznymi" 5-cio biegowymi od 1 do 4 jest tak samo, potem V skrócona
względem tożsamej w "klasyku" i 6 do tego, Parząc na prędkościomierz tak
kompromisem między ekooptymalnie a w miarę dynamicznie to wychodzi
I do 0-20 km/h (~2750 obr./min)
II do 20-40 km/h (~2750 obr./min)
III do 40-60 km/h (~2500 obr./min)
IV do 60-80 km/h (~2250 obr./min)
V do 80-90 km/h (~2250 obr./min)
VI na 90 km/h (~1900 obr./min)
A według mnie, IV powinna dawać te 1900 tak przy 120 :> Po mieście
praktycznie nie ma żadnej różnicy między 5-cio a 6-cio biegową bo i tak
rzadko powyżej IV wychodzisz.
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 22.04.13 14:08 Adam Wysocki
- 22.04.13 14:32 J.F
- 22.04.13 17:29 tá´Ź
- 22.04.13 17:50 Artur Maśląg
- 22.04.13 18:32 k...@g...com
- 22.04.13 19:44 Jaskot
- 22.04.13 22:21 tá´Ź
- 22.04.13 23:26 k...@g...com
- 23.04.13 01:48 WildS
- 25.04.13 10:41 r...@k...pl
- 26.04.13 09:44 ptoki
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-13 256 świadków nie ma racji
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=