  • Data: 2013-04-22 17:50:56
    Temat: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-04-20 16:20, ZIWK pisze:
    (...)
    > "Dwumasa" czyli dwumasowe koło zamachowe to kolejny patent zwiększający
    > kulturę pracy silnika.

    W teorii - podobnie jak spadek zużycia paliwa o
    5%, oszczędność synchronizatorów itd.

    > W tradycyjnych konstrukcjach koło zamachowe (stanowiące jednocześnie
    > powierzchnię sprzęgła) jest na sztywno połączone z wałem korbowym - to
    > proste, tanie i skuteczne rozwiązanie. Wadą jest brak tłumienia
    > skrętnych drgań wału i przenoszenie ich na sprzęgło i resztę układu
    > napędowego - a więc na cały samochód.

    Ciekawe - gdzie widziałeś takie sztywne połączenia? Większość układów
    posiada różne tłumiki drgań skrętnych, w szczególności w samej
    tarczy sprzęgła.

    > W nowych konstrukcjach koło zamachowe składa się z dwóch części stali
    > połączonych warstwą gumy -podobnie jak w tulejach zawieszenia. Dzięki
    > temu koło tłumi drgania - co jest zaletą, ale jest zdarza się
    > uszkodzenie gumy i wtedy hałasuje

    Zasadniczo to wydawało mi się, że hałas pochodzi od sprężyn/y w
    układzie, a nie gumy i konstrukcja wygląda zgoła inaczej niż w tulejach
    zawieszenia. W sumie możesz pokazać podobną konstrukcję - chętnie
    zobaczę.

    > (co jest najmniejszą wadą ale jest
    > pewnym objawem) oraz drgania dopiero się przenoszą i na panewki wału i
    > na całą konstrukcję.

    Takie dorabianie ideologii - dziesiątki lat panewki wytrzymywały (i
    reszta) bez tzw. 'dwumasy' i było dobrze, a teraz nagle znalazło się
    panaceum i 'cała konstrukcja' wytrzymuje krócej niż kiedyś.