-
Data: 2013-04-22 18:32:13
Temat: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu poniedziałek, 22 kwietnia 2013 17:50:56 UTC+2 użytkownik Artur Maśląg napisał:
> W dniu 2013-04-20 16:20, ZIWK pisze:
>
> (...)
>
> > "Dwumasa" czyli dwumasowe koło zamachowe to kolejny patent zwiększający
>
> > kulturę pracy silnika.
>
>
>
> W teorii - podobnie jak spadek zużycia paliwa o
>
> 5%, oszczędność synchronizatorów itd.
>
>
>
> > W tradycyjnych konstrukcjach koło zamachowe (stanowiące jednocześnie
>
> > powierzchnię sprzęgła) jest na sztywno połączone z wałem korbowym - to
>
> > proste, tanie i skuteczne rozwiązanie. Wadą jest brak tłumienia
>
> > skrętnych drgań wału i przenoszenie ich na sprzęgło i resztę układu
>
> > napędowego - a więc na cały samochód.
>
>
>
> Ciekawe - gdzie widziałeś takie sztywne połączenia? Większość układów
>
> posiada różne tłumiki drgań skrętnych, w szczególności w samej
>
> tarczy sprzęgła.
>
>
>
> > W nowych konstrukcjach koło zamachowe składa się z dwóch części stali
>
> > połączonych warstwą gumy -podobnie jak w tulejach zawieszenia. Dzięki
>
> > temu koło tłumi drgania - co jest zaletą, ale jest zdarza się
>
> > uszkodzenie gumy i wtedy hałasuje
>
>
>
> Zasadniczo to wydawało mi się, że hałas pochodzi od sprężyn/y w
>
> układzie, a nie gumy i konstrukcja wygląda zgoła inaczej niż w tulejach
>
> zawieszenia. W sumie możesz pokazać podobną konstrukcję - chętnie
>
> zobaczę.
>
>
>
> > (co jest najmniejszą wadą ale jest
>
> > pewnym objawem) oraz drgania dopiero się przenoszą i na panewki wału i
>
> > na całą konstrukcję.
>
>
>
> Takie dorabianie ideologii - dziesiątki lat panewki wytrzymywały (i
>
> reszta) bez tzw. 'dwumasy' i było dobrze, a teraz nagle znalazło się
>
> panaceum i 'cała konstrukcja' wytrzymuje krócej niż kiedyś.
Ale przez te dziesiątki lat dużo się zmieniło. Teraz samochody są relatywnie dużo
tańsze niż kiedyś. Policzyli jakie przebiegi i ile lat eksploatowane są samochody i
im wyszło ze można je sporo odchudzić. Może jak odchudzili silnik wysokoprężny to się
okazało że wał się od drgań ukręca. To wymyślili nowy typ tłumika drgać i nazwali
kołem dwumasowym. Jak bym był właścicielem fabryki produkującej samochody to bym tak
właśnie zrobił. Po co komu samochód co nie skoroduje przez 25 lat a silnik i skrzynia
biegów wytrzymają pół miliona kilometrów bez remontu skoro po góra ośmiu latach
eksploatacji i 140 tysiącach przebiegu auto trafia na złom albo opuszcza państwo w
którym zostało sprzedane.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.04.13 19:44 Jaskot
- 22.04.13 22:21 tá´Ź
- 22.04.13 23:26 k...@g...com
- 23.04.13 01:48 WildS
- 25.04.13 10:41 r...@k...pl
- 26.04.13 09:44 ptoki
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=
- 2024-07-12 Częstochowa => Specjalista ds. Marketingu (E-Commerce) <=