  • Data: 2013-04-22 18:32:13
    Temat: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 22 kwietnia 2013 17:50:56 UTC+2 użytkownik Artur Maśląg napisał:
    > W dniu 2013-04-20 16:20, ZIWK pisze:
    >
    > (...)

    > W teorii - podobnie jak spadek zużycia paliwa o
    >
    > 5%, oszczędność synchronizatorów itd.

    > Ciekawe - gdzie widziałeś takie sztywne połączenia? Większość układów
    >
    > posiada różne tłumiki drgań skrętnych, w szczególności w samej
    >
    > tarczy sprzęgła.

    > Zasadniczo to wydawało mi się, że hałas pochodzi od sprężyn/y w
    >
    > układzie, a nie gumy i konstrukcja wygląda zgoła inaczej niż w tulejach
    >
    > zawieszenia. W sumie możesz pokazać podobną konstrukcję - chętnie
    >
    > zobaczę.

> [...]

    Ale przez te dziesiątki lat dużo się zmieniło. Teraz samochody są relatywnie dużo
    tańsze niż kiedyś. Policzyli jakie przebiegi i ile lat eksploatowane są samochody i
    im wyszło ze można je sporo odchudzić. Może jak odchudzili silnik wysokoprężny to się
    okazało że wał się od drgań ukręca. To wymyślili nowy typ tłumika drgać i nazwali
    kołem dwumasowym. Jak bym był właścicielem fabryki produkującej samochody to bym tak
    właśnie zrobił. Po co komu samochód co nie skoroduje przez 25 lat a silnik i skrzynia
    biegów wytrzymają pół miliona kilometrów bez remontu skoro po góra ośmiu latach
    eksploatacji i 140 tysiącach przebiegu auto trafia na złom albo opuszcza państwo w
    którym zostało sprzedane.