-
Data: 2013-04-22 18:32:13
Temat: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu poniedziałek, 22 kwietnia 2013 17:50:56 UTC+2 użytkownik Artur Maśląg napisał:
> W dniu 2013-04-20 16:20, ZIWK pisze:
>
> (...)
>
> > "Dwumasa" czyli dwumasowe koło zamachowe to kolejny patent zwiększający
>
> > kulturę pracy silnika.
>
>
>
> W teorii - podobnie jak spadek zużycia paliwa o
>
> 5%, oszczędność synchronizatorów itd.
>
>
>
> > W tradycyjnych konstrukcjach koło zamachowe (stanowiące jednocześnie
>
> > powierzchnię sprzęgła) jest na sztywno połączone z wałem korbowym - to
>
> > proste, tanie i skuteczne rozwiązanie. Wadą jest brak tłumienia
>
> > skrętnych drgań wału i przenoszenie ich na sprzęgło i resztę układu
>
> > napędowego - a więc na cały samochód.
>
>
>
> Ciekawe - gdzie widziałeś takie sztywne połączenia? Większość układów
>
> posiada różne tłumiki drgań skrętnych, w szczególności w samej
>
> tarczy sprzęgła.
>
>
>
> > W nowych konstrukcjach koło zamachowe składa się z dwóch części stali
>
> > połączonych warstwą gumy -podobnie jak w tulejach zawieszenia. Dzięki
>
> > temu koło tłumi drgania - co jest zaletą, ale jest zdarza się
>
> > uszkodzenie gumy i wtedy hałasuje
>
>
>
> Zasadniczo to wydawało mi się, że hałas pochodzi od sprężyn/y w
>
> układzie, a nie gumy i konstrukcja wygląda zgoła inaczej niż w tulejach
>
> zawieszenia. W sumie możesz pokazać podobną konstrukcję - chętnie
>
> zobaczę.
>
>
>
> > (co jest najmniejszą wadą ale jest
>
> > pewnym objawem) oraz drgania dopiero się przenoszą i na panewki wału i
>
> > na całą konstrukcję.
>
>
>
> Takie dorabianie ideologii - dziesiątki lat panewki wytrzymywały (i
>
> reszta) bez tzw. 'dwumasy' i było dobrze, a teraz nagle znalazło się
>
> panaceum i 'cała konstrukcja' wytrzymuje krócej niż kiedyś.
Ale przez te dziesiątki lat dużo się zmieniło. Teraz samochody są relatywnie dużo
tańsze niż kiedyś. Policzyli jakie przebiegi i ile lat eksploatowane są samochody i
im wyszło ze można je sporo odchudzić. Może jak odchudzili silnik wysokoprężny to się
okazało że wał się od drgań ukręca. To wymyślili nowy typ tłumika drgać i nazwali
kołem dwumasowym. Jak bym był właścicielem fabryki produkującej samochody to bym tak
właśnie zrobił. Po co komu samochód co nie skoroduje przez 25 lat a silnik i skrzynia
biegów wytrzymają pół miliona kilometrów bez remontu skoro po góra ośmiu latach
eksploatacji i 140 tysiącach przebiegu auto trafia na złom albo opuszcza państwo w
którym zostało sprzedane.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.04.13 19:44 Jaskot
- 22.04.13 22:21 tá´Ź
- 22.04.13 23:26 k...@g...com
- 23.04.13 01:48 WildS
- 25.04.13 10:41 r...@k...pl
- 26.04.13 09:44 ptoki
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 EPS12V
- 2025-02-18 Kraków => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-02-18 Policja nie może się dowiedzieć komu administrator wynajmowal garaż.
- 2025-02-18 Bursztyn się znalazł
- 2025-02-18 Ruski samolot z turystami nielegalnie internowany po awaryjnym lądowaniu w Poznaniu. Czemu o tym nic nie piszecie pieniacze?!?
- 2025-02-18 Obcokrajowcy w bankach
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security