eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty. › Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
  • X-Received: by 10.49.96.100 with SMTP id dr4mr1849749qeb.20.1366456373913; Sat, 20
    Apr 2013 04:12:53 -0700 (PDT)
    MIME-Version: 1.0
    X-Received: by 10.49.96.100 with SMTP id dr4mr1849749qeb.20.1366456373913; Sat, 20
    Apr 2013 04:12:53 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!gp5no369391qab.0!ne
    ws-out.google.com!ef9ni2qab.0!nntp.google.com!gp5no3706896qab.0!postnews.google
    .com!cm2g2000vbb.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sat, 20 Apr 2013 04:12:53 -0700 (PDT)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: cm2g2000vbb.googlegroups.com; posting-host=90.156.77.58;
    posting-account=RyglkAoAAAB_8qFUgjoyOinuRh6gvWcX
    NNTP-Posting-Host: 90.156.77.58
    References: <kksfth$248$1@news.task.gda.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:20.0) Gecko/20100101
    Firefox/20.0,gzip(gfe)
    Message-ID: <e...@c...googlegroups.com>
    Subject: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
    From: Lisciasty <l...@p...pl>
    Injection-Date: Sat, 20 Apr 2013 11:12:53 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2489854
    [ ukryj nagłówki ]

    On 20 Kwi, 00:19, anacron <a...@a...pl> wrote:
    > No właśnie, pytanie do speców od silników, Co "grozi" za jeżdżenie autem
    > z silnikiem diesla na zbyt niskich obrotach? Te nowoczesne (małe) wcale
    > nie są nisko obrotowe i z całą pewnością przełączanie na wyższy bieg
    > przy 2000 obr./min im nie służy, ale co konkretnie można uszkodzić?

    Bessęsu trzymać na 2000 obr., skoro przy 2500 obr. masz max momentu,
    czyli optymalne spalanie.
    Warto przy przyspieszaniu jechać po pełnym zakresie obrotów
    (oczywiście na rozgrzanym silniku), żeby trochę przedmuchać dolot,
    turbinę i całą resztę. Recyrkulacja spalin połączona z delikatnym
    przepuszczaniem oleju przez turbinę skutkuje syfem w dolocie, a jeżeli
    ktoś dodatkowo nie wyjeżdża poza 2000 obr. to potęguje ten efekt.
    Dwumasa i sprzęgło pewnie też swoje dostają przy czymś takim.

    Ja czekam na padnięcie sprzęgła i dwumasy, póki co pękło 232 tys. km i
    nic nie wskazuje, żeby się miały skończyć :] A 32 tys. km temu robiłem
    delikatny tuning, po którym koledzy prorokowali rychły zgon ww.
    części ;)

    L.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: