-
X-Received: by 10.49.96.100 with SMTP id dr4mr1849749qeb.20.1366456373913; Sat, 20
Apr 2013 04:12:53 -0700 (PDT)
MIME-Version: 1.0
X-Received: by 10.49.96.100 with SMTP id dr4mr1849749qeb.20.1366456373913; Sat, 20
Apr 2013 04:12:53 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!gp5no369391qab.0!ne
ws-out.google.com!ef9ni2qab.0!nntp.google.com!gp5no3706896qab.0!postnews.google
.com!cm2g2000vbb.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Sat, 20 Apr 2013 04:12:53 -0700 (PDT)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: cm2g2000vbb.googlegroups.com; posting-host=90.156.77.58;
posting-account=RyglkAoAAAB_8qFUgjoyOinuRh6gvWcX
NNTP-Posting-Host: 90.156.77.58
References: <kksfth$248$1@news.task.gda.pl>
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:20.0) Gecko/20100101
Firefox/20.0,gzip(gfe)
Message-ID: <e...@c...googlegroups.com>
Subject: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
From: Lisciasty <l...@p...pl>
Injection-Date: Sat, 20 Apr 2013 11:12:53 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2489854
[ ukryj nagłówki ]On 20 Kwi, 00:19, anacron <a...@a...pl> wrote:
> No właśnie, pytanie do speców od silników, Co "grozi" za jeżdżenie autem
> z silnikiem diesla na zbyt niskich obrotach? Te nowoczesne (małe) wcale
> nie są nisko obrotowe i z całą pewnością przełączanie na wyższy bieg
> przy 2000 obr./min im nie służy, ale co konkretnie można uszkodzić?
Bessęsu trzymać na 2000 obr., skoro przy 2500 obr. masz max momentu,
czyli optymalne spalanie.
Warto przy przyspieszaniu jechać po pełnym zakresie obrotów
(oczywiście na rozgrzanym silniku), żeby trochę przedmuchać dolot,
turbinę i całą resztę. Recyrkulacja spalin połączona z delikatnym
przepuszczaniem oleju przez turbinę skutkuje syfem w dolocie, a jeżeli
ktoś dodatkowo nie wyjeżdża poza 2000 obr. to potęguje ten efekt.
Dwumasa i sprzęgło pewnie też swoje dostają przy czymś takim.
Ja czekam na padnięcie sprzęgła i dwumasy, póki co pękło 232 tys. km i
nic nie wskazuje, żeby się miały skończyć :] A 32 tys. km temu robiłem
delikatny tuning, po którym koledzy prorokowali rychły zgon ww.
części ;)
L.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.04.13 13:31 cef
- 20.04.13 13:30 masti
- 20.04.13 15:37 ZIWK
- 20.04.13 15:41 ZIWK
- 20.04.13 15:51 Przemeq
- 20.04.13 16:20 ZIWK
- 20.04.13 17:35 anacron
- 20.04.13 20:43 Lisciasty
- 20.04.13 20:47 Lisciasty
- 20.04.13 21:02 J.F.
- 20.04.13 21:27 Franlik
- 20.04.13 21:52 Lisciasty
- 20.04.13 22:32 RoMan Mandziejewicz
- 20.04.13 22:34 Franlik
- 20.04.13 22:38 Franlik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-05 Rozkręcają się
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF