  • Data: 2013-03-23 16:24:45
    Temat: Re: Nowoczesne procesory - jak to z nimi jest?
    Od: "M.M." <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 23 marca 2013 11:26:24 UTC+1 użytkownik Wojciech Muła napisał:

    > Ale ok, nie da się. :)
    Może się nie da, ale ja tego nie wiem :)

    > Z faktu, że procesory są coraz szybsze
    Chodziło mi bardziej o fakt, że kolejne wersje procesorów w większym lub
    mniejszym stopniu różnią się miedzy sobą, a to z kolei wymusza inne
    zasady optymalizowania kodu. Inne zasady optymalizowania pociągają za
    sobą konieczność zmian w kompilatorach. Absolutnie bym się nie zdziwił,
    gdyby prace nad zmianami w kompilatorach były mocno opóźnione.

    Często panuje pogląd że wykonanie softu to najprostszy etap projektu, a
    najtrudniejsze
    jest wykonanie sprzętu. Praktyka pokazuje, że często bywa odwrotnie.
    Choćby taki Itanium.... procesor wydajny, a było (może nadal nie ma) dobrego
    optymalizatora. Po skompilowaniu i zmierzeniu czasu przegrywał z
    przeciętnym tanim komputerem. Podobnie było z alphami które testowałem.

    > i kompilatory
    > coraz lepiej optymalizują (zarówno wykorzystując cechy procesora, jak i
    > przeprowadzając coraz bardziej zaawansowaną analizę przepływu danych i
    > sterowania) nie wynika, że stanie się cud.
    Z kolei ja nie twierdzę że stanie się cud. Zastanawiam się tylko, o ile
    szybszy kod wygenerowałby kompilator, jakby pracowało nad optymalizatorem ze
    stu specjalistów przez kilka lat.

    > Trochę się bawiłem w ręczną wektoryzację kodu i widzę, że to jest loteria.
    > Tzn. pewne problemy w oczywisty sposób się zrównoleglają, inne słabo lub
    > wcale.
    Dużo osób wypowiada się w podobny sposób na ten temat, dziś bardzo trudno
    jest obliczyć czas wykonania kodu, głównie z powodu różnego czasu dostępu
    do pamięci.

    > Ostatecznie zawsze ogranicza nas złożoność obliczeniowa. :)
    Ale w ramach tego ograniczenia można trochę zdziałać.