  • 11. Data: 2015-12-26 14:14:39
    Temat: Re: Nowe (tipko)
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-12-26 o 10:05, Trybun pisze:

    > Myślę że ten "normalny" użytkownik w twoim rozumowaniu, to taki który
    > nie zna zalet turbodoładowania.
    >
    > No niby to już przesądzone - taką cenę na nasz rynek podała centrala
    > Fiata dla najtańszej wersji.

    Normalny to taki który przedkłada cenę nad większą moc.
    I dla przypomnienia: większość u nas kupuje tanie jeździdła
    o małej mocy a nie wersje sportowe z mocnymi silnikami
    czy luksusowe z rozdmuchanym wyposażeniem.

    To co ludzie chcą czy o czym marzą a to na co ich stać
    to dwa skrajne bieguny. Ja piszę o tym co ludzie kupują
    a nie o czym mażą jak ty.
    A dodatkowo przy dzisiejszym downsizingu takie marzenia
    o oturbione gówno może się bardzo źle skończyć dla
    kupującego.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2015-12-26 14:48:23
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > chyba dla kapelusznika... 95KM bez turbo to muł ;)

    darujmy sobie samą moc, bo 25 lat temu wielu z nas jeździło 21 konnym
    fiatem 126p i dało się przemieszczać. Wytłumacz mi prosze czy lepiej
    jest miec 95 koni i turbo, czy 95 koni i niemieć turbo?

    ToMasz

  • 13. Data: 2015-12-27 09:26:34
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2015-12-26 o 14:08, RadoslawF pisze:

    > Mi brakuje tam klimatyzacji i halogenów.
    > Tego co tobie brakuje wręcz nie chce bo niepotrzebnie podnosi
    > to cenę.
    >

    > Pozdrawiam

    Nie ma wersji tego Fiata bez klimy. A halogeny, no cóż moje obecne auta
    mają, tylko że przez 2 lata jakie je użytkuję nie było ani jednej okazji
    do ich włączania.
    Co, boczne airbagi niepotrzebnie podnoszą cenę? Albo mocniejszy silnik?
    Jak dla mnie to są kluczowe elementy podnoszące bezpieczeństwo. Powiem
    więcej - przedni airbag to pikuś w zabezpieczaniu, w porównaniu z
    bocznymi poduszkami w razie wypadku.

  • 14. Data: 2015-12-27 09:28:40
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2015-12-26 o 14:14, RadoslawF pisze:

> [...]
    > a nie o czym mażą jak ty.
    > A dodatkowo przy dzisiejszym downsizingu takie marzenia
    > o oturbione gówno może się bardzo źle skończyć dla

    Prawda jest taka że owa większość nie kupuje aut z słabymi silnikami z
    miłości do nich a z powodu siły przebicia w kieszeni. Natomiast co do
    turbo, to na dodatek niektórzy żyją jeszcze przeszłym czasem, kiedy to
    turbodoładowanie wiązało się z wysokimi kosztami zakupu. Dzisiaj takie
    auto ma porównywalna cenę z innymi, bez doładowania (spokojnie mogli
    dołożyć turbo do tego silnika 1.4l/95 KM bez znaczącego podnoszenia
    ceny). I nie takie gówno, chcąc szybko wyprzedzić wciskasz tylko gaz
    bez wachlowania biegami.

  • 15. Data: 2015-12-27 10:15:56
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-12-27 o 09:28, Trybun pisze:
> [...]
    > dołożyć turbo do tego silnika 1.4l/95 KM bez znaczącego podnoszenia
    > ceny). I nie takie gówno, chcąc szybko wyprzedzić wciskasz tylko gaz

    A nie pomyślałeś że producent z jakiegoś powodu tego turbo nie wsadził?
    Może silnik już jest na tyle wysilony że nie warto ze względu na
    wytrzymałość a może wolał iść właśnie w jakość i mniej kłopotów z serwisem.
    Wiem trochę naiwny jestem ale marzy mi się normalny silnik bez
    turbodziury. Czy diesel czy szesnastozaworowy benzyniak.

  • 16. Data: 2015-12-27 12:18:06
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2015-12-27 o 10:15, z pisze:
> [...]
    > Wiem trochę naiwny jestem ale marzy mi się normalny silnik bez
    > turbodziury. Czy diesel czy szesnastozaworowy benzyniak.

    No i pewnie jest wysilony. Tak naprawdę konstrukcyjnie silniki się nie
    zmieniają od lat, a cofając się o choćby małe 20-30 lat to taką moc
    osiągały motory o pojemności 1.8-2litry.
    Taka turbina na pewno skraca żywot każdego silnika. Jednak użytkownik
    nie kupuje wozu z takim silniczkiem do jazdy autostradowej. Raczej do
    codziennego dojazdu do pracy kilkanaście km dziennie. A przy takim stylu
    to motor wytrzyma bez awarii i kilkanaście lat.
    Nie bardzo wiem o co chodzi z tą "turbodziurą", przy moim stylu jazdy
    wcale jej nie odczuwam. Przykład, w jakim przydaje mi się
    turbodoladowanie - jadę 100ką na 5tce, 2500 obrotów i chcę wyprzedzać,
    wciskam gaz samochód przyspiesza bez żadnego zastanawiania, i to wręcz
    wyrywa do przodu bez żadnej dziury w obrotach. Gdy kupowałem dieselka o
    pojemności 1.5 litra 90KM a ważącego prawie 1.5 tony to sądziłem że nie
    da się tym jeździć. A okazało się że z przyspieszaniem na wysokich
    biegach i elastycznością jest u niego lepiej niż u 2litrowej, benzynowej
    Vectry.

  • 17. Data: 2015-12-27 15:11:51
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-12-27 o 09:26, Trybun pisze:

> [...]
    > Jak dla mnie to są kluczowe elementy podnoszące bezpieczeństwo. Powiem
    > więcej - przedni airbag to pikuś w zabezpieczaniu, w porównaniu z

    Skoro nie ma wersji bez klimy to dlaczego wymieniają ją od drugiej
    konfiguracji ?
    Co do halogenów to wolę mieć i nie używać niż potrzebować i nie mieć.
    W dodatku są sporo tańsze od bocznych poduszek. :-)
    Co do mocy silnika to bądź łaskaw przyjąć do wiadomości że nie zawsze
    normalny przeciętny użytkownik wybrał by to co ty. Nawet jeśli
    uważasz że większy silnik daje większe bezpieczeństw co wydaje się
    sporo mijać ze statystyką.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2015-12-27 15:19:09
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-12-27 o 12:18, Trybun pisze:

    > No i pewnie jest wysilony. Tak naprawdę konstrukcyjnie silniki się nie
    > zmieniają od lat, a cofając się o choćby małe 20-30 lat to taką moc
    > osiągały motory o pojemności 1.8-2litry.

    Nie muszą się zmieniać konstrukcyjnie.
    Przez wiele lat podnoszono moc najpierw zaworami a potem
    zwiększając ciśnienie w komorze. Jak możliwości się wyczerpały
    to poszli w turbiny. Tyle że co innego turbina w sportowym
    silniku powyżej dwu litrów a co innego w gównianym trzy cylindrowcu
    o pojemności poniżej litra. A to nam ostatnio wciskają ekolodzy.

> [...]
    > codziennego dojazdu do pracy kilkanaście km dziennie. A przy takim stylu
    > to motor wytrzyma bez awarii i kilkanaście lat.

    W naszym biednym kraju większość ma jeden samochód na rodzinę
    a nie inny do miasta, inny na autostradę a jeszcze inny do rekreacji.

> [...]
    > da się tym jeździć. A okazało się że z przyspieszaniem na wysokich
    > biegach i elastycznością jest u niego lepiej niż u 2litrowej, benzynowej

    To nie zależy od stylu jazdy a od silnika.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2015-12-27 17:41:43
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Przez wiele lat podnoszono moc najpierw zaworami a potem
    > zwiększając ciśnienie w komorze.

    Tak z ciekawości, to o czym piszesz? Ilość zaworów wpływa w sposób
    znaczący na moc? Myślałem, że głównie chodzi o kulturę pracy silnika.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 20. Data: 2015-12-27 17:50:42

    W dniu 2015-12-27 o 17:41, Mateusz Bogusz pisze:
    > Tak z ciekawości, to o czym piszesz? Ilość zaworów wpływa w sposób
    > znaczący na moc?

    Na moc pewnie wpływa ale skutkuje strasznym muleniem silnika od dołu i
    lubieniem wysokich obrotów.
    Miałem almerę 1.5 90 KM. Nie dało się tym jeździć po mieście.