-
1. Data: 2015-12-22 20:56:56
Temat: Re: nowy minister nowe drogi
Od: Jacek <k...@a...com>
W dniu 2015-12-22 o 11:08, J.F. pisze:
> -Jeśli z analizy będzie wynikało, że zamiast drogi ekspresowej można
> zbudować drogę dwa plus jeden, to koszty spadną o połowę. To model
> realizowany w Skandynawii, gdzie mamy trzy pasy, z czego przez 5-10 km
> dwa w jednym kierunku, a jeden w drugim, po czym to się zmienia - mówi
> Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa"
Przejechałem Skandynawię wzdłuż i wszerz i faktycznie jeździ się u nich
fajnie. Jeden tylko drobiazg. Szwecja, Finlandia i Norwegia mają każde z
osobna powierzchnię zbliżoną do Polski, ALE ludzi w Szwecji jest trochę
ponad 7 mln, w Norwegii i Finlandii coś koło 4 mln.
Taka "malutka" różnica".
Jacek
-
2. Data: 2015-12-22 21:26:22
Temat: Re: nowy minister nowe drogi
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości grup
W dniu 2015-12-22 o 11:08, J.F. pisze:
>> -Jeśli z analizy będzie wynikało, że zamiast drogi ekspresowej
>> można
>> zbudować drogę dwa plus jeden, to koszty spadną o połowę. To model
>> realizowany w Skandynawii, gdzie mamy trzy pasy, z czego przez 5-10
>> km
>> dwa w jednym kierunku, a jeden w drugim, po czym to się zmienia -
>> mówi
>> Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa"
>Przejechałem Skandynawię wzdłuż i wszerz i faktycznie jeździ się u
>nich fajnie.
Hm, 100km/h po autostradzie ... mam inne poczucie fajnosci :-)
A tych autostrad to zdaje sie nie ma u nich zbyt duzo.
>Jeden tylko drobiazg. Szwecja, Finlandia i Norwegia mają każde z
>osobna powierzchnię zbliżoną do Polski, ALE ludzi w Szwecji jest
>trochę ponad 7 mln, w Norwegii i Finlandii coś koło 4 mln.
>Taka "malutka" różnica".
Otoz to.
A jaka tam szansa spotkania traktora, ktory zablokuje ten jeden pas
przez 10 km ?
J.
-
3. Data: 2015-12-22 21:33:34
Temat: Re: nowy minister nowe drogi
Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>
W dniu 22.12.2015 o 21:26, J.F. pisze:
> Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości grup
> W dniu 2015-12-22 o 11:08, J.F. pisze:
>>> -Jeśli z analizy będzie wynikało, że zamiast drogi ekspresowej można
>>> zbudować drogę dwa plus jeden, to koszty spadną o połowę. To model
>>> realizowany w Skandynawii, gdzie mamy trzy pasy, z czego przez 5-10 km
>>> dwa w jednym kierunku, a jeden w drugim, po czym to się zmienia - mówi
>>> Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa"
>
>> Przejechałem Skandynawię wzdłuż i wszerz i faktycznie jeździ się u
>> nich fajnie.
>
> Hm, 100km/h po autostradzie ... mam inne poczucie fajnosci :-)
> A tych autostrad to zdaje sie nie ma u nich zbyt duzo.
A po co im więcej? Po autostradzie 120, z N na S i odwrotnie lataja
samolotami ;)
>
>> Jeden tylko drobiazg. Szwecja, Finlandia i Norwegia mają każde z
>> osobna powierzchnię zbliżoną do Polski, ALE ludzi w Szwecji jest
>> trochę ponad 7 mln, w Norwegii i Finlandii coś koło 4 mln.
>> Taka "malutka" różnica".
>
> Otoz to.
> A jaka tam szansa spotkania traktora, ktory zablokuje ten jeden pas
> przez 10 km ?
Na ekspresowce to i w PL jest mała szansa.
-
4. Data: 2015-12-25 23:17:07
Temat: Re: nowy minister nowe drogi
Od: j...@i...pl
On Tue, 22 Dec 2015 21:33:34 +0100, Czesław Wiśniak
<k...@w...pl> wrote:
>Na ekspresowce to i w PL jest mała szansa.
Na ekspresówce w PL to i rowerzyste spotkać można.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t