    From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nowe (tipko)
    Date: Sun, 27 Dec 2015 15:19:09 +0100

    W dniu 2015-12-27 o 12:18, Trybun pisze:

    > No i pewnie jest wysilony. Tak naprawdę konstrukcyjnie silniki się nie
    > zmieniają od lat, a cofając się o choćby małe 20-30 lat to taką moc
    > osiągały motory o pojemności 1.8-2litry.

    Nie muszą się zmieniać konstrukcyjnie.
    Przez wiele lat podnoszono moc najpierw zaworami a potem
    zwiększając ciśnienie w komorze. Jak możliwości się wyczerpały
    to poszli w turbiny. Tyle że co innego turbina w sportowym
    silniku powyżej dwu litrów a co innego w gównianym trzy cylindrowcu
    o pojemności poniżej litra. A to nam ostatnio wciskają ekolodzy.

    > Taka turbina na pewno skraca żywot każdego silnika. Jednak użytkownik
    > nie kupuje wozu z takim silniczkiem do jazdy autostradowej. Raczej do
    > codziennego dojazdu do pracy kilkanaście km dziennie. A przy takim stylu
    > to motor wytrzyma bez awarii i kilkanaście lat.

    W naszym biednym kraju większość ma jeden samochód na rodzinę
    a nie inny do miasta, inny na autostradę a jeszcze inny do rekreacji.

    > Nie bardzo wiem o co chodzi z tą "turbodziurą", przy moim stylu jazdy
    > wcale jej nie odczuwam. Przykład, w jakim przydaje mi się
    > turbodoladowanie - jadę 100ką na 5tce, 2500 obrotów i chcę wyprzedzać,
    > wciskam gaz samochód przyspiesza bez żadnego zastanawiania, i to wręcz
    > wyrywa do przodu bez żadnej dziury w obrotach. Gdy kupowałem dieselka o
    > pojemności 1.5 litra 90KM a ważącego prawie 1.5 tony to sądziłem że nie
    > da się tym jeździć. A okazało się że z przyspieszaniem na wysokich
    > biegach i elastycznością jest u niego lepiej niż u 2litrowej, benzynowej
> [...]

    To nie zależy od stylu jazdy a od silnika.