eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowe (tipko) › Re: Nowe (tipko)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!goblin3!gobli
    n1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-sp
    o-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Nowe (tipko)
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <567cf2b0$0$22820$65785112@news.neostrada.pl>
    <567d043c$0$643$65785112@news.neostrada.pl>
    <n5jmf8$8e4$1@node1.news.atman.pl>
    <567e5833$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
    <n5m3rm$mo6$1@node1.news.atman.pl>
    <567fa116$0$22832$65785112@news.neostrada.pl>
    <567fac4c$0$695$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Trybun <c...@r...cb>
    Date: Sun, 27 Dec 2015 12:18:06 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:38.0) Gecko/20100101 Thunderbird/38.5.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <567fac4c$0$695$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 38
    Message-ID: <567fc8cc$0$659$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: user-5-173-103-118.play-internet.pl
    X-Trace: 1451215054 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 659 5.173.103.118:1119
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2574447
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2015-12-27 o 10:15, z pisze:
    > W dniu 2015-12-27 o 09:28, Trybun pisze:
    > Natomiast co do
    >> turbo, to na dodatek niektórzy żyją jeszcze przeszłym czasem, kiedy to
    >> turbodoładowanie wiązało się z wysokimi kosztami zakupu. Dzisiaj takie
    >> auto ma porównywalna cenę z innymi, bez doładowania (spokojnie mogli
    >> dołożyć turbo do tego silnika 1.4l/95 KM bez znaczącego podnoszenia
    >> ceny). I nie takie gówno, chcąc szybko wyprzedzić wciskasz tylko gaz
    >> bez wachlowania biegami.
    >
    >
    > A nie pomyślałeś że producent z jakiegoś powodu tego turbo nie wsadził?
    > Może silnik już jest na tyle wysilony że nie warto ze względu na
    > wytrzymałość a może wolał iść właśnie w jakość i mniej kłopotów z
    > serwisem.
    > Wiem trochę naiwny jestem ale marzy mi się normalny silnik bez
    > turbodziury. Czy diesel czy szesnastozaworowy benzyniak.
    >
    > z
    >
    >

    No i pewnie jest wysilony. Tak naprawdę konstrukcyjnie silniki się nie
    zmieniają od lat, a cofając się o choćby małe 20-30 lat to taką moc
    osiągały motory o pojemności 1.8-2litry.
    Taka turbina na pewno skraca żywot każdego silnika. Jednak użytkownik
    nie kupuje wozu z takim silniczkiem do jazdy autostradowej. Raczej do
    codziennego dojazdu do pracy kilkanaście km dziennie. A przy takim stylu
    to motor wytrzyma bez awarii i kilkanaście lat.
    Nie bardzo wiem o co chodzi z tą "turbodziurą", przy moim stylu jazdy
    wcale jej nie odczuwam. Przykład, w jakim przydaje mi się
    turbodoladowanie - jadę 100ką na 5tce, 2500 obrotów i chcę wyprzedzać,
    wciskam gaz samochód przyspiesza bez żadnego zastanawiania, i to wręcz
    wyrywa do przodu bez żadnej dziury w obrotach. Gdy kupowałem dieselka o
    pojemności 1.5 litra 90KM a ważącego prawie 1.5 tony to sądziłem że nie
    da się tym jeździć. A okazało się że z przyspieszaniem na wysokich
    biegach i elastycznością jest u niego lepiej niż u 2litrowej, benzynowej
    Vectry.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: