-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!goblin3!gobli
n1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-sp
o-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Nowe (tipko)
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <567cf2b0$0$22820$65785112@news.neostrada.pl>
<567d043c$0$643$65785112@news.neostrada.pl>
<n5jmf8$8e4$1@node1.news.atman.pl>
<567e5833$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
<n5m3rm$mo6$1@node1.news.atman.pl>
<567fa116$0$22832$65785112@news.neostrada.pl>
<567fac4c$0$695$65785112@news.neostrada.pl>
From: Trybun <c...@r...cb>
Date: Sun, 27 Dec 2015 12:18:06 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:38.0) Gecko/20100101 Thunderbird/38.5.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <567fac4c$0$695$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 38
Message-ID: <567fc8cc$0$659$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: user-5-173-103-118.play-internet.pl
X-Trace: 1451215054 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 659 5.173.103.118:1119
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2574447
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2015-12-27 o 10:15, z pisze:
> W dniu 2015-12-27 o 09:28, Trybun pisze:
> Natomiast co do
>> turbo, to na dodatek niektórzy żyją jeszcze przeszłym czasem, kiedy to
>> turbodoładowanie wiązało się z wysokimi kosztami zakupu. Dzisiaj takie
>> auto ma porównywalna cenę z innymi, bez doładowania (spokojnie mogli
>> dołożyć turbo do tego silnika 1.4l/95 KM bez znaczącego podnoszenia
>> ceny). I nie takie gówno, chcąc szybko wyprzedzić wciskasz tylko gaz
>> bez wachlowania biegami.
>
>
> A nie pomyślałeś że producent z jakiegoś powodu tego turbo nie wsadził?
> Może silnik już jest na tyle wysilony że nie warto ze względu na
> wytrzymałość a może wolał iść właśnie w jakość i mniej kłopotów z
> serwisem.
> Wiem trochę naiwny jestem ale marzy mi się normalny silnik bez
> turbodziury. Czy diesel czy szesnastozaworowy benzyniak.
>
> z
>
>
No i pewnie jest wysilony. Tak naprawdę konstrukcyjnie silniki się nie
zmieniają od lat, a cofając się o choćby małe 20-30 lat to taką moc
osiągały motory o pojemności 1.8-2litry.
Taka turbina na pewno skraca żywot każdego silnika. Jednak użytkownik
nie kupuje wozu z takim silniczkiem do jazdy autostradowej. Raczej do
codziennego dojazdu do pracy kilkanaście km dziennie. A przy takim stylu
to motor wytrzyma bez awarii i kilkanaście lat.
Nie bardzo wiem o co chodzi z tą "turbodziurą", przy moim stylu jazdy
wcale jej nie odczuwam. Przykład, w jakim przydaje mi się
turbodoladowanie - jadę 100ką na 5tce, 2500 obrotów i chcę wyprzedzać,
wciskam gaz samochód przyspiesza bez żadnego zastanawiania, i to wręcz
wyrywa do przodu bez żadnej dziury w obrotach. Gdy kupowałem dieselka o
pojemności 1.5 litra 90KM a ważącego prawie 1.5 tony to sądziłem że nie
da się tym jeździć. A okazało się że z przyspieszaniem na wysokich
biegach i elastycznością jest u niego lepiej niż u 2litrowej, benzynowej
Vectry.
Następne wpisy z tego wątku
- 27.12.15 15:11 RadoslawF
- 27.12.15 15:19 RadoslawF
- 27.12.15 17:41 Mateusz Bogusz
- 27.12.15 17:50 z
- 27.12.15 21:30 masti
- 28.12.15 08:01 MadMan
- 28.12.15 09:51 Mateusz Bogusz
- 28.12.15 11:07 Trybun
- 28.12.15 11:11 Trybun
- 28.12.15 11:11 Trybun
- 28.12.15 13:00 robot
- 28.12.15 16:32 masti
- 28.12.15 17:18 z
- 28.12.15 17:24 RadoslawF
- 28.12.15 17:30 RadoslawF
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=