    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <n5ro2r$f1b$1@node1.news.atman.pl>
    <568273d0$0$22832$65785112@news.neostrada.pl>
    <n5uv9o$lt9$1@node2.news.atman.pl>
    <5684e905$0$22828$65785112@news.neostrada.pl>
    <n63e35$dsh$1@node1.news.atman.pl>
    <5687c61f$0$701$65785112@news.neostrada.pl>
    <n68n2i$nja$1@node1.news.atman.pl>
    <568bae70$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
    <n6ggiu$vtm$1@node1.news.atman.pl>
    <5692626e$0$657$65785112@news.neostrada.pl>
    <n6u53t$c91$1@node2.news.atman.pl>
    <5693b38d$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Nowe (tipko)
    Date: Mon, 11 Jan 2016 14:59:43 +0100

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2016-01-10 o 18:40, RadoslawF pisze:
    >W 3litrowym TDI także nie wyczuwam "dziury". Nie znam w ogóle w miarę
    >współczesnego auta które taka "dziurę" posiada..

    No, mondeo 1.8TD mk2 to juz moze nie auto wspolczesne (szczegolnie, ze
    je ruda konsumuje szybko), ale ponizej 2000 rpm ciagnie kiepsko.
    Zeby bylo ciekawiej to mialem i wczesniejsze, silnik jakby ten sam -
    tamten byl jakby nieco lepszy.
    Turbina bardziej zuzyta ?

    Przy czym nie bardzo wiem, czy to mozna turbodziura nazwac, bo to nie
    ten sam efekt co w benzyniaku, choc uzytkowo podobny - ja mu w gaz, a
    on nic ...

    >A nie dyskutujemy tylko w kwestii "bezpieczeństwo na drodze dzięki
    >zastosowaniu turbodoładowania w silnikach spalinowych"?

    No, w czasach gdy byly diesle bez turbiny ... o, to byly muly.
    A to juz niebezpieczne na drodze :-)

    J.