-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.fsmpi.
rwth-aachen.de!newsfeed.straub-nv.de!feed.xsnews.nl!fbe002.ams.xsnews.nl!peer01
.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.p
l!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Nowe (tipko)
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <567cf2b0$0$22820$65785112@news.neostrada.pl>
<567d043c$0$643$65785112@news.neostrada.pl>
<n5jmf8$8e4$1@node1.news.atman.pl>
<567e5833$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
<n5m3rm$mo6$1@node1.news.atman.pl>
<567fa116$0$22832$65785112@news.neostrada.pl>
<567fac4c$0$695$65785112@news.neostrada.pl>
<567fc8cc$0$659$65785112@news.neostrada.pl>
<n5os0h$i9b$1@node1.news.atman.pl>
<56810abd$0$657$65785112@news.neostrada.pl>
<n5ro2r$f1b$1@node1.news.atman.pl>
From: Trybun <c...@r...cb>
Date: Tue, 29 Dec 2015 12:52:36 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:38.0) Gecko/20100101 Thunderbird/38.5.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <n5ro2r$f1b$1@node1.news.atman.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 80
Message-ID: <568273d0$0$22832$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: user-5-173-103-118.play-internet.pl
X-Trace: 1451389904 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 22832 5.173.103.118:3255
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4628
X-Received-Body-CRC: 1473391911
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2574536
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2015-12-28 o 17:30, RadoslawF pisze:
>
>> Wielozaworowość itd to zabiegi mające nie podnosić bezpośrednio moc a
>> minimalizować zawartość szkodliwych czynników w spalinach, no i
>> oczywiście ograniczać zużycie paliwa.
>
> Jesteś pewny ?
> W pierwszych 16 zaworowcach chodziło o podniesienie mocy
> a ekologie wtedy wszyscy mieli w dupie.
> A dzisiaj "ekologię" uzyskuje się przez "downsizing" i
> zmniejszanie spalania.
Jak prawie niczego w życiu - nie jestem, przecież to nie moja teza.
Piszę tylko o czym się dowiedziałem od innych, m.in. tygodnikowi Auto Bild.
A tak, 1.5 litrowy, 3cylindrowy diesel (CR!) spalił mi na ostatnim
przebiegu 7litrów ON. Przed (chyba) 30laty Opel Rekord 2.2litra,
zadowalał się 5litrami ON... ekologia jak chol*ra..
>
>> Mam zupełnie inne zdanie - to właśnie małe silniczki potrzebują
>> wspomagania turbiny. Dla przykładu taki Dodge Viper nie potrzebuje
>> turbodoładowania bo on ma moment obrotowy odpowiedni przy każdych
>> obrotach silnika i na każdym przełożeniu skrzyni biegów.
>
> A takie mające po półtora, dwa czy trzy litry po co mają turbiny ?
Ponieważ bez turbiny nadawały by się do jazdy na parkingu przed
marketem. A tak to już ma się namiastkę prawdziwego auta. Oczywiście
mowa o tych małych, u takich większych turbina nie musi być brana pod
uwagę przy zakupie samochodu.
>
>>>> Taka turbina na pewno skraca żywot każdego silnika. Jednak użytkownik
>>>> nie kupuje wozu z takim silniczkiem do jazdy autostradowej. Raczej do
>>>> codziennego dojazdu do pracy kilkanaście km dziennie. A przy takim
>>>> stylu
>>>> to motor wytrzyma bez awarii i kilkanaście lat.
>>>
>>> W naszym biednym kraju większość ma jeden samochód na rodzinę
>>> a nie inny do miasta, inny na autostradę a jeszcze inny do rekreacji.
>>
>> Nowe Tipo z silnikiem 1.4 i turbodoładowaniem zmieniłby ten wehikuł w
>> auto uniwersalne, którym również bez obawy można by wyjechać na trasę
>> pozamiejską.
>
> Ja tam wyjechał bym bez obawy taki 1.4 bez turbiny w taką trasę.
Cecha samobójcy, z tego co wiem, oni także nie czują strachu..;-)
>
>>>> Nie bardzo wiem o co chodzi z tą "turbodziurą", przy moim stylu jazdy
>>>> wcale jej nie odczuwam. Przykład, w jakim przydaje mi się
>>>> turbodoladowanie - jadę 100ką na 5tce, 2500 obrotów i chcę wyprzedzać,
>>>> wciskam gaz samochód przyspiesza bez żadnego zastanawiania, i to wręcz
>>>> wyrywa do przodu bez żadnej dziury w obrotach. Gdy kupowałem
>>>> dieselka o
>>>> pojemności 1.5 litra 90KM a ważącego prawie 1.5 tony to sądziłem że
>>>> nie
>>>> da się tym jeździć. A okazało się że z przyspieszaniem na wysokich
>>>> biegach i elastycznością jest u niego lepiej niż u 2litrowej,
>>>> benzynowej
>>>> Vectry.
>>>
>>> To nie zależy od stylu jazdy a od silnika.
>>>
>>>
>>> Pozdrawiam
>>
>> Pewnie tak - przy turbo w małym benzyniaku inaczej trochę inaczej jazda
>> by wyglądała. Nawet kiedyś miałem okazję się przejechać Fiatem Uno z
>> turbodoładowaniem. Tam faktycznie szło wyczuć "dziurę turbo".
>
> A widzisz.
>
>
> Pozdrawiam
Nie koniecznie, kiedyś turbina (czasy Fiata Uno Turbo) a turbiny w
małych benzyniakach teraz, to mogą być dwie różne sprawy.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.12.15 12:52 Trybun
- 29.12.15 22:43 RadoslawF
- 29.12.15 22:52 RadoslawF
- 30.12.15 08:05 Marcin Kiciński
- 30.12.15 11:01 Mateusz Bogusz
- 30.12.15 11:35 z
- 31.12.15 09:33 Trybun
- 31.12.15 09:34 Trybun
- 31.12.15 09:36 Trybun
- 31.12.15 15:24 RadoslawF
- 31.12.15 15:29 RadoslawF
- 31.12.15 17:46 Cavallino
- 01.01.16 10:19 Shrek
- 02.01.16 13:42 Trybun
- 02.01.16 13:44 Trybun
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
Najnowsze wątki
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer PIS
- 2025-02-19 Ogrodzenie dla krów szkockich "Highland"
- 2025-02-19 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-19 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-19 Białystok => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-19 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-19 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-19 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-19 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-19 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-02-19 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-19 Nigdy
- 2025-02-19 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=